Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شهردار تهران تاکید کرد: روحیه آمادگی در برابر زلزله به جای ترسیدن از آن باید در همه سطوح اعم از تصمیم گیران کلان و خرد و همچنین شهروندان تقویت شود. تاریخ انتشار: 10:56 - 25 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۷۷۶۰

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، پیروز حناچی شهردار تهران در جلسه ستاد محلی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با بیان اینکه کلانشهر تهران مانند همه کلانشهر‌ها به طور طبیعی مستعد بحران‌های حادی است، گفت: یک بارندگی و شکستن دیواره سست می‌تواند شبکه مترو تهران را تحت تاثیر قرار دارد یا تبعات بعدی آتش سوزی در یک کلینیک از جمله ازدحام جمعیت و رعایت نکردن پروتکل‌ها می‌تواند آن را تبدیل به یک بحران جدی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آتش سوزی پلاسکو در اثر یک اتصال سیم و آتش سوزی در شبکه برق اتفاق افتاد.

حناچی افزود: تهران در طول تاریخ چندین بار با زلزله دست و پنجه نرم کرده، وجود آجر در لایه‌های زیرین در حفاری‌های مترو نشان می‌دهد که زلزله‌های سنگینی را تجربه کرده است.

او ادامه داد: ری در قرن هفتم نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر جمعیت داشته، اما نماد‌های تمدنی روی زمین آن به چند مورد هم نمی‌رسد. سه لایه تمدنی در زیر زمین قابل تشخیص است که نشان از زلزله‌هایی در این منطقه دارد.

بیشتر بخوانید: نجار: آمادگی تهران در برابر زلزله ۱۸.۸ درصد است

شهردار تهران با بیان اینکه زلزله اصلی‌ترین بحران تهران است، گفت: تقریباً هر ۱۰ سال یک بار در کشور یک زلزله سنگین را تجربه می‌کنیم. با تحلیل گسل‌ها و شناسایی پهنه ها، تصمیمات با ریسک بالا را در آن محدوده نمی‌گیریم. مثلاً به مدارس و بیمارستان‌ها در محدوده گسل مجوز داده نمی‌شود.

حناچی افزود: باید شرایط حاضر را همواره به عنوان یک بهانه‌ای برای آمادگی و مانور بیشتر داشته باشیم. تجربه زلزله بم نقطه عطفی تلقی می‌شود تا ارتقای ایمنی و فرهنگی را در دستور کار قرار دهیم.بحث‌هایی مانند برق، گاز و آب نقش اساسی در بحران دارند که اگر مدیریت نشوند می‌توانند به بحران زلزله بیفزایند.

او با بیان اینکه آمادگی کشور با دو دهه پیش قابل مقایسه نیست، اما این مساله کافی نیست، ادامه داد: برای نمونه در این زمینه ۱۰۰ پد بالگرد را علامت گذاری کردیم.

او با بیان اینکه باید در همه سطوح ارشد، محلی و مردم ترس را به آمادگی در برابر زلزله تبدیل کنیم گفت: در مدارس دانش آموزان را با زلزله آشنا کنیم و به جای ترسیدن روحیه آمادگی را در آن‌ها تقویت کنیم.

شهردار تهران عنوان کرد: باند‌های اضطرار تهران در شرایط خاص بسیار موثر است، چرا که تراکم خانوار و جمعیت در هکتار بالاست و نیازمند عرصه‌های باز هستیم. پادگان ۰۶ را برای این مساله می‌خواهیم تا با اطلاع از شرایط بحران بتوانیم تامین امکانات کنیم و به همین منظور نباید بارگذاری‌های سنگین در آن انجام شود. پارک‌های چیتگر، پردیسان و مصلی تهران نیز برای این منظور می‌تواند در نظر گرفته شود.

او با اشاره به تجربه جهانی زلزله ۷.۳ ریشتری که در ۲۰ ثانیه کوبه ژاپن را در منطقه توسعه یافته این کشور لرزاند گفت: ژاپن همواره تلاش می‌کند تا آمادگی در برابر زلزله داشته باشد، اما در آن زلزله ۶ هزار نفر کشته شدند و ۳۰۰ هزار نفر بی خانمان شدند. تاثیرات مخربی را بر جای گذاشت و در شرایط زلزله مسیر‌های اصلی و شاهراه‌ها و سود شدند و تمام پل‌های تک پایه با سقوط مواجه شدند. دسترسی به مسیر‌های اصلی مسدود شد، با قطعی آب و آتش سوزی‌ها خسارات بعد از زلزله تقریباً بیشتر از زلزله شد.

حناچی اضافه کرد: توجه به مسائل بعد از زلزله از دستاورد‌های زلزله کوبه ژاپن بود که خیلی از استاندارد‌ها بعد از آن زلزله تغییر کرد.

نخستین جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کلانشهر تهران (چهارشنبه ۲۵ تیر) با حضور اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، پیروز حناچی، شهردار تهران، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران، رضا کرمی محمدی، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، غلامحسین محمدی، رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و اعضای کارگروه‌های ۱۴ گانه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران (به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس) در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زلزله شهردار تهران آمادگی در برابر زلزله مدیریت بحران شهردار تهران شهر تهران آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکسی های فرسوده تهران با تاکسی های برقی کرمان موتور جایگزین می شوند

روز یکشنبه مورخ ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳، شرکت کرمان موتور با امضای موافقت نامه ای با سازمان تاکسیرانی شهر تهران با حضور شادی مالکی، سرپرست این سازمان و سامان فیروزی، مدیرعامل شرکت کرمان موتور، متعهد به اختصاص هزار دستگاه تاکسی برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی در کلان شهر تهران شد.

بر اساس این موافقت نامه، تاکسی های برقی جایگزین تاکسی های فرسوده پایتخت خواهند شد. بر همین اساس فراخوانی صادر خواهد شد و تاکسیرانان عزیز مشمول این طرح، ضمن دریافت تسهیلاتی قابل توجه از سوی دولت و شرکت کرمان موتور، با مراجعه به شرکت کرمان موتور می توانند در این طرح جایگزینی ثبت نام کنند.

شرکت کرمان موتور در راستای ارائه خدمات پس از فروش به تاکسی های برقی تهران، در گام اول یک مرکز تخصصی ویژه برای این خودرو های برقی اختصاص داده و تجهیز کرده است. همچنین در راستای آسودگی خاطر بیشتر رانندگان، باتری های این خودروها مشمول گارانتی ۲۰۰ هزار کیلومتر یا ۵ ساله نیز می شوند. بنابراین نگرانی بابت خدمات پس از فروش‌ وجود نخواهد داشت.

در ادامه سامان فیروزی، مدیرعامل شرکت کرمان موتور بیان کرد: «با توجه به ضرورتی که حرکت به سمت برقی سازی ناوگان عمومی و خودروهای شخصی در کشور حس می شود، اولین شرکتی که خودروهای برقی را در تیراژ انبوه وارد کشور کرد، کرمان موتور بود. خودرویی که تاییدیه های لازم را از مراجع مربوطه اخذ کرده و مجوز پلاک ملی آن صادر شده است و در حال طی مراحل اخذ پلاک تاکسی هستند و از سه ماه آینده تولید انبوه آن در کارخانه شرکت کرمان موتور آغاز می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895396

دیگر خبرها

  • بارش باران در کهنوج/ آمادگی ستاد بحران
  • نشست مدیریت بحران در استانداری هرمزگان/ بارش‌ها در هرمزگان شدید است
  • آماده باش کامل تمام ادارات شهرستان بم برای سیل احتمالی
  • آماده باش کامل در استان هرمزگان/ مرخصی‌ها لغو شد
  • تاکسی‌های فرسوده تهران با تاکسی‌های برقی کرمان موتور جایگزین می‌شوند
  • کنایه حناچی به زاکانی؛ آنها که می‌خواهند در پارک قیطریه مسجد بسازند می‌خواهند بگوید ما خیلی دیندار هستیم
  • کنایه حناچی به زاکانی: آن‌ها با ساخت مسجد می‌خواهند بگویند ما آدم‌های معتقدی هستیم
  • تاکسی های فرسوده تهران با تاکسی های برقی کرمان موتور جایگزین می شوند
  • تشکیل پرونده قضایی برای مالکانی که از مقاوم‌سازی ساختمان‌های بلند استنکاف کنند
  • صنعت ریزتراشه تایوان تنها یک روز پس از بزرگترین زلزله تاریخ خود به روال عادی برگشت