Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-16@05:31:20 GMT

انتخاب اعضای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۷۲۱۶

انتخاب اعضای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز اعضای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان را انتخاب کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اعضای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس مشخص شدند.

این اسامی به شرح ذیل است:

غضنفرآبادی از کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس. 

حسن شجاعی علی‌آبادی از کمیسیون اصل 90 قانون اساسی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

4 نفر از نمایندگان به نام‌های مصطفی طاهری، محمدرضا دشتی اردکانی، محمد مهدی مفتح و محمد سرگزی.

این افراد نصف به علاوه یک آرای صحن علنی را بدست آورده‌اند.

همچنین طبق قانون بایستی از بین نواب رئیس مجلس یک نفر در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان عضو باشد که طبق نظر هیئت رئیسه، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده نواب در این هیئت است. 

انتهای پیام/4082/

منبع: آنا

کلیدواژه: نمایندگان مجلس شورای اسلامی قاضی زاده هاشمی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۷۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت اهرم بسیار قدرتمند مجلس است/ مجلس یازدهم ۵ اخطار علنی از رهبری گرفت

محمد رضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری امروز  در نشست شورای وحدت برای تحول که با حضور اعضای شورای وحدت و منتخبین مجلس دوازدهم در مجتمع آدینه برگزار شد، با تاکید بر اینکه مجلس باید به اصول بپردازد و از حاشیه‌ها و فروع بپرهیزد، گفت: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند مجلس مسئول تهیه نقشه راه و مشخص کردن استراتژی است و دولت باید در آن راه حرکت کند.

وی با توجه به تجربه طولانی حضورش در مجلس افزود: معمولا شرایط مجالس جدید به نحوی است که ۹۰ درصد از منتخبان جدید نه از اختیارات نمایندگی چندان اطلاعی دارند، نه وظایف را می‌دانند چیست و نه خیلی از امکانات مملکت باخبر هستند. آنها آمال و آرزو‌هایی دارند و تصور می‌کنند با قیام و قعود می‌توانند همه آنها را محقق کنند، اما به مرور متوجه می‌شوند امکانات کشور بسیار محدود است و به راحتی نمی‌توان همه ایده آل‌ها را عملیاتی کرد.

وی با بیان اینکه در چهل سال اخیر GDP اقتصاد کشور ۲.۵ برابر و مصرف ۵ برابر شده است، اضافه کرد: مردم سوال می‌کنند، تورم و گرانی تا چه زمانی ادامه دارد، پاسخ آن این است که تا زمانی که تولید بر مصرف پیشی بگیرد. وقتی چنین شود این مسائل رفع می‌شود، اما اگر مصرف بر تولید پیشی داشته باشد همین وضع ادامه دارد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطر نشان کرد: اینکه رهبر انقلاب بیش از یک دهه است بر تولید تاکید می‌کنند به همین دلیل است که تولید از مصرف پیشی بگیرد.

باهنر اضافه کرد: مجالس می‌خواهند مسائل را عاطفی حل کنند، در حالی که با راه حل‌های عاطفی نمی‌توان مسائل را حل کرد. نمونه این وضعیت افزایش حقوق کارگران به اندازه نرخ تورم در دو سال گذشته بود که نتیجه آن اخراج ۲۰ درصد از کارگران بود؛ بنابراین حقوق‌ها را نمی‌توان به اندازه تورم اضافه کرد، چرا که هرچه حقوق‌ها اضافه شود تورم بیش از آن اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه سال ۸۰ با ۳ میلیون تومان می‌شد پراید خرید و سال ۹۰ با این مبلغ یک گوشی موبایل و امسال این رقم بهای یک وعده غذای لاکچری است، تصریح کرد: ما با نفت بشکه‌ای ۹۰ دلار، سالیانه ۲۷۰ میلیارد دلار انرژی مصرف می‌کنیم. کارکرد انرژی برای تامین رفاه است، ما سالیانه ۲۷۰ میلیارد دلار انرژی مصرف می‌کنیم، اما رفاه ایجاد نمی‌کنیم، این معضل حداقل با۳ برنامه ۳ ساله یعنی ۹ ساله قابل حل است و راه حل آن صرفه جویی ۳۰ درصدی انرژی است، بدون اینکه ذره‌ای به رفاه مردم آسیب وارد شود. برای این کار هم دو اهرم مدیریتی یا قیمتی وجود دارد.

باهنر افزود: در ژاپن اگر سالی ۱ درصد مصرف انرزی بالا برود بحران اعلام می‌کنند. ما سالی ۱۰ درصد افزایش مصرف داریم و به این دلیل نگرانیم با وجودی که در مجموع نفت و گاز رتبه اول دنیا را داریم؛ در تامین مصرف انرژی هم نگرانیم که آیا سال آینده می‌رسیم یا نه!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اصلاح ضریب جینی از ۴۲ درصد به ۳۴ درصد را هدف دیگر برنامه عنوان کرد و افزود: این کار به لوازمی نیاز دارد و باید با مردم صحبت کرد و آنها را برای این کار آماده کرد و به مردم مشاوره داد.

باهنر با بیان اینکه با اجرای چندین پروژه ملی می‌توان به این هدف رسید، افزود: از جمله اینکه ما در جنوب ۲۷۰۰ کیلومتر ساحل آزاد رها با آب‌های آزاد داریم. در حالی که اگر کشور‌های دیگر ۱۰۰ کیلومتر چنین سواحلی داشتند استفاده بسیاری می‌کردند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به وجود ۳ ناترازی عمده در حوزه انرژی، سیستم بانکی و صندوق‌های بازنشستگی، تاکید کرد: رفع این ناترازی‌ها راه حل دارد، اما هم شجاعت هم خرد می‌خواهد.

باهنر با بیان اینکه بر اساس اصل ۴۴، نهاد‌های عمومی غیردولتی‌ ایجاد شده که عمده اقتصاد کشور به آنها واگذار شده است، گفت: نهاد‌هایی مثل گل گهر سیرجان، فولاد مبارکه، چادرملو و ستاره خلیج فارس که۴۰ درصد بازار سرمایه از آن آنها است و این شرکت‌ها سالیانه ۶۰ درصد IR یا سود اقتصادی منهای تورم، دارند در حالی که اگر در دنیا ۷ درصد IR وجود داشته باشد، حتما بررسی می‌کنند که تخلفی صورت نگرفته باشد.

وی با اشاره به سابقه حضورش در مجلس اظهار کرد: در این دوره‌ها شرایط به گونه‌ای بود که رهبری همواره یک تذکر به مجلس می‌دادند، اما علنی نمی‌شد، این در حالی است که مجلس یازدهم ۵ اخطار علنی از رهبری گرفت و دو اخطار این بود که نمایندگان مجلس در امور اجرایی دخالت نکنند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: نظارت اهرم بسیار قدرتمندی در اختیار مجلس است، اما گاهی دیده می‌شود، مثلا ۵۰ نفر استیضاح یک وزیر را امضا می‌کنند، اما در نهایت ۸ نفر می‌مانند! سپس کاشف به عمل می‌آید که نمایندگان با وزیر بر سر تغییر مسئولین حوزه انتخابیه به تفاهم رسیده اند، حال آنکه نباید اینگونه باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • حواشی جلسه علنی مجلس- ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در ۲۷ فروردین؛ اصلاح مواد دیگری از لایحه تجارت
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستور کار
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستور کار
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد
  • تصاویر| جلسه علنی مجلس؛ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
  • جلسه علنی مجلس- ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
  • لایحه «تجارت» اصلاح شد
  • طرح مجلس درباره تقویت و توسعه نوآوری دفاعی
  • نظارت اهرم بسیار قدرتمند مجلس است/ مجلس یازدهم ۵ اخطار علنی از رهبری گرفت