Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: ایران تسلیم زور و فشار از طرف قدرت‌های بزرگ به‌ویژه آمریکا نبوده و امروز هم تسلیم نخواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حسن روحانی در جلسه هیئت دولت با اشاره به پنجمین سالگرد توافق برجام گفت: اساس برجام این بود که به جهان ثابت کنیم که ایران صلح‌طلب است و پروژه‌ای که سال‌ها به دنبال این بود که ایران را برای امنیت جهان، خطرناک جلوه دهد، بی‌اعتبار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مثلث شوم صهیونیزم، ارتجاع و تندروهای آمریکا از ابتدا مخالف این توافق بودند، اظهار داشت: همه تلاش‌ آن‌ها در آغاز این بود که چنین توافقی به نتیجه نرسد. صهیونیست‌ها حتی وسط مذاکرات به اروپا رفتند. یکی از سران ارتجاع به اروپا رفت تا توافق را بر هم بزنند. البته تأخیر ایجاد کردند، چرا که بنا بود توافق نهایی در آذر ۹۳ نهایی شود و آن را تا تیرماه 94 به تأخیر انداختند.

رئیس جمهور ادامه داد: این مثلث شوم، روند خود را ادامه داد، مخصوصاً‌ در سال ۹۵ که این‌ها شاهد بودند که ایران و منطقه و دوستان ایران دارند از این توافق منتفع می‌شوند، با قدرت بیشتری به میدان آمدند و رژیم فعلی آمریکا که هم در توهم بود و هم تندروها بر آن حاکم بودند، وارد عمل شد، منتها هدف آن‌ها ‌ان این بود که شکستن این توافق در تاریخ به گردن ایران ثبت شود.

وی افزود: آمریکا به دنبال این بود تا اقدامی بکند و ایران کل برجام را کنار بگذارد و از این توافق خارج شود و بگویند این ایران بوده که خارج شده و توافق را کنار گذاشته است. هنرمندی ایران از سال ۹۷ که آمریکا این تعهد سیاسی و اخلاقی و حقوقی را زیر پا گذاشته، این بوده که نگذاشته این توطئه محقق شود و تا امروز به دنیا ثابت کرده که مقصر اصلی، قانون‌شکنان آمریکا هستند.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه دولت فعلی آمریکا نمی‌تواند معیار هیچ چیزی باشد،‌ اظهار کرد: بر مبنای عملکرد کاخ سفید، امروز نمی‌توانیم میزان و معیاری را قرار بدهیم تا توافقی را بررسی و مورد سنجش قرار دهیم، چون از همه توافقات مهم بین‌المللی از آب و هوا تا بهداشت تا بسیاری از توافقاتی که داشته‌اند بدون دلیل خارج شده‌اند. بنابراین این‌ها معیاری نیستند و امروز هم همه دوستان آمریکا و بخش بزرگی از ملت آمریکا قبول دارند که این حرکت‌ها به ضرر آمریکا و دوستان آن است.

روحانی ادامه داد: آنچه ایران به‌عنوان دستاورد برجام داشت، خوشبختانه همچنان آن دستاورد اصلی محفوظ مانده است. همه تبلیغاتی که در طول سالیان دارز علیه ما انجام می‌شد که ایران مخفیانه دارد همه تعهدات را زیر پا می‌گذارد، بی‌اعتبار کردیم و مشخص شد که فعالیت هسته‌ای ایران همواره در چارچوب مقررات بین‌المللی بوده است. این موضوع، امروز هست، فردا خواهد بود و تا پایان تاریخ باقی می‌ماند.

وی درباره دومین دستاورد برجام گفت: آن‌ها سکویی درست کرده بودند که با آن همواره امنیت ملی ایران را به خطر بیاندازند. آن سکو، فصل هفت منشور و قطعنامه‌هایی بود که در سازمان ملل و در شورای امنیت علیه ایران تصویب کرده بودند. ما این سکو را تخریب کردیم و سکویی که دشمنان ایران آماده کرده بودند تا از آن علیه امنیت ملی ایران استفاده کنند آن سکو با این توافق از بین رفت و البته هیچ کس در حوادث بعدی و مسائل امروز و فردا، ایران را نمی‌تواند سرزنش کند.

انتهای پیام/4079/

منبع: آنا

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۷۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اعضای شورای وزیران امور خارجه اتحادیه در نشست امروز (دوشنبه)، درباره تشدید تحریم‌ها علیه تهران به توافق رسیدند.

جوسپ بورل در نشست با خبرنگاران در لوگزامبورگ عنوان کرد که تحریم‌های پیشنهادی، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه گروه‌های نبابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی گفت: «ما درباره گسترش تحریم پهپادی ایران به نحوی که تولید موشک و احتمال انتقال آنها به روسیه را شامل شود، به توافق سیاسی دست یافتیم.» این مقام اروپایی ادامه داد که حوزه تحریم‌ها نیز بر اساس پیشنهاد اعضای شورا، کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ را شامل می‌شود.

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را انجام داد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است، اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران گفت: ایران به اقدام غیرقانونی رژیم صهیونیستی علیه مقر دیپلماتیک خود در دمشق پاسخی مشروع و قانونی داد و اعلام کرد که از نطر ما عملیات خاتمه یافته است، اما اگر رژیم صهیونیستی اقدام دیگری کند پاسخ سخت‌تری خواهیم داد.

وی تصریح کرد: سیاست تحریم شکسته خورده است، برای ما اذیت و آزار‌هایی دارد، اما برای تحریم کننده هم هیچ منفعتی نخواهد داشت و نتایج این اقدامات را دیده‌اند. آنهایی که از تحریم‌های فلج کننده صحبت می‌کردند امروز از پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های فناورانه حیرت کرده‌اند و باید از تجارب گذشته درس بگیرند.

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • کلوپ: سیتی با این چیزها تحت فشار قرار نمی‌گیرد!
  • آمریکا با تامین تسلیحاتی اسرائیل در منطقه خواهان خویشتنداری است
  • مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان تمدید شد