Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، بیانات رهبر معظم انقلاب خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی را بسیار مهم و با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: برداشت من از سخنان ایشان اینگونه بود که مقام معظم رهبری مثل همیشه راه حل عبور از شرایط سختی که در آن قرار گرفته‌ایم را انسجام، تعاون، وحدت و دست همدیگر را گرفتن، می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روحانی در بخشی از صحبتهایش گفت:  من در اینجا خدمت مقام معظم رهبری قول می‌دهم که دولت با تمام توان تا روز آخر مثل روز اول و با همان روحیه بدون توجه به حاشیه‌سازی‌ها خدمت به مردم را ادامه می‌دهد.

 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: طبق قانون اساسی تفکیک قوا وجود دارد و سه قوه به نوعی در فعالیت‌های خود در چارچوب قانون اساسی از استقلال برخوردار هستند اما این تفکیک قوا و استقلال به معنای تعارض و پیگیری اهداف مستقل نیست. قوای سه گانه هر کدام وظایف خود را در راستای اجرای عدالت، قانون‌گذاری و امور اجرایی بر عهده دارند اما این موارد، سه هدف جداگانه‌ نیست بلکه همگی یک هدف واحد داریم و آن خدمت به مردم است.

 

دکتر روحانی تاکید کرد: وظیفه قوای سه گانه به تعبیر شهید مدرس خدمت و نوکری برای مردم است و بنابراین معتقدم همه قوای سه گانه باید در نوکری برای مردم مسابقه بگذارند.

 

 رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود پایان تحریم تسلیحاتی ایران را حرکتی برای حفظ حقوق بین الملل، چندجانبه گرایی و ارزش نهادن بر توافقات بین المللی دانست و با تاکید بر اینکه " تهران به دقت حرکتها در این عرصه را تحت نظر قرار داده است"، اظهارداشت:  کشورهای 1+4 بدانند امروز بحث روابط ایران با  آنها و یا کشورهای منطقه مطرح نیست و اگر تحت تاثیر آمریکا با دقت عمل نکنند، ضربه بزرگی به حقوق بین الملل، چندجانبه گرایی و ارزش نهادن بر توافقات بین المللی خواهند زد و همه ضرر می کنند.

 

دکتر روحانی تاکید کرد: امیدواریم با هوشیاری کشورها مخصوصا 1+4 در بحث پایان تحریم تسلیحاتی ایران، آمریکا همچنان که تاکنون در پیشبرد حرکتهای سیاسی و حقوقی خود علیه تهران شکست خورده، این بار نیز ناموفق باشد.

 

دکتر روحانی با بیان اینکه " جمهوری اسلامی ایران هرگز تسلیم زور و فشار قدرتهای بزرگ بویژه آمریکا نخواهد شد"، گفت: ایران به رغم تلاش آمریکا، هرگز منزوی نشده و نخواهد شد و حرکتهای توسعه ای آن متوقف نمی شود و آمریکایی ها بدانند با وجود پافشاری برای حرکت علیه منافع ملت ایران، هرگز به اهدافشان نخواهند رسید.

 

رئیس جمهور تصریح کرد: کارنامه سال 98 کشور در حوزه اقتصادی نشان می دهد که به رغم فشار تحریمها و مشکلات ناشی از بیماری کرونا، رقم تورم کاهش یافته و رشد اقتصادی بدون نفت ما مثبت بوده است.

 

دکتر روحانی همچنین با اشاره به فرا رسیدن پنجمین سالگرد توافق برجام، خروج غیرقانونی دولت آمریکا از برجام را  نتیجه تلاش مثلت شوم صهیونیست ها، سران ارتجاع و تندروهای آمریکا خواند و گفت: اثبات صلح طلب بودن ایران و بی اعتبار شدن تبلیغات چند ساله ضد ایرانی، تخریب فرو ریختن سکوی دشمنان برای ضربه زدن به امنیت ملی ایران و لغو قطعنامه های شورای امنیت در کنار پایان تحریم تسلیحاتی ایران، دستاوردهای برجام است که تا امروز و با وجود تلاش های آمریکا همچنان حفظ شده اند.

خبر تکمیل می شود...

اخبار مرتبط روحانی: موانع گسترش کسب و کارهای مجازی را رفع کنید مردم توجه داشته باشند که همچنان شعار درخانه بمانیم پابرجا است احمد خرم: تندروها نگران‌کننده‌تر از کرونا هستند/ مجلس بعدی سرکوب روحانی را در دستور کار قرار خواهد داد گلایه رئیس جمهور از احتکار ماسک و مواد بهداشتی پس از ورود ویروس کرونا به کشور خبرهای بد از همه گیری و خبرهای خوش از واکسن کرونا

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا دولت و مجلس روحانی کرونا برگزاری مراسم عروسی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دکتر روحانی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۷۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است

نشریه آمریکایی هیل در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که آبان امسال برگزار می‌شود، نوشت که این انتخابات مانند سال ۲۰۲۰ مجددا جو بایدن و دونالد ترامپ را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد، با این تفاوت که این بار شرایط متفاوت است و این انتخابات برای مردم آمریکا نتیجه باخت-باخت خواهد داشت.

به گزارش این نشریه که به قلم دنیس ام. پاول، مشاور مدیریت استراتژیک نوشته شده، در سال ۲۰۰۴ به دلیل اینکه جورج بوش ادعا می‌کرد جنگی علیه تروریسم به راه انداخته، آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند مجددا به او رای بدهند؛ اما در سال ۲۰۰۸، چون رای‌دهندگان خواستار تغییر مسیر بودند، به باراک اوباما که در آن زمان سناتور بود رای دادند.

در سال ۲۰۱۶، ترامپ به صدای خشم طبقه متوسط تبدیل شد و به پیروزی شگفت‌انگیزی دست یافت که حزب جمهوری‌خواه را متحول کرد. با این حال، در سال ۲۰۲۰، مردم که می‌خواستند این صدای خشمگین را آرام‌تر کرده و دیگران را التیام بخشند، ورق را برگردانده و جو بایدن را انتخاب کردند. 

اکنون ما یک مسابقه مجدد بین بایدن و ترامپ داریم، اما در محیطی با روند‌های بسیار متفاوت که مسائل بسیار متفاوتی را پیش می‌برد. بایدن در سال ۲۰۲۱ تصمیم گرفت یک رئیس جمهور تحول‌خواه باشد و التیام دادن مردم [در مسائل اقتصادی] را نادیده گرفت. این امر برای او هزینه داشته و نتیجه آن را می‌توان در نظرسنجی‌ها دید. زیرا مسائل دیگر [که او آن را نماد تحول‌خواهی نمی‌بیند] اکنون به یک بحران تبدیل شده و این طور به نظر می‌رسد که بایدن این موضوعات را نادیده گرفته یا از آن سوء استفاده می‌کند. در نتیجه بخشی از آرای او در حال ریزش است. 

از طرف دیگر، ترامپ تلاش می‌کند تا کارنامه خود را به عنوان رئیس جمهور با بایدن مقایسه کند، اما او هم درگیر پرونده‌های قضایی است. ترامپ یک پایگاه حمایتی بسیار وفادار دارد، اما شهرت او به عنوان فردی خودکامه که دموکراسی را به خطر می‌اندازد، ممکن است سبب مشکلاتی شود و برخی رای‌دهندگان خاکستری را دچار تردید کند.

پیروزی ترامپ هراس و نفرت را میان دشمنان دموکرات او تشدید خواهد کرد. آنها هر اقدام اجرایی دادگاه را به چالش خواهند کشید و هر کلمه‌ای که ترامپ بیان می‌کند را طوری تحلیل خواهند کرد که به نژادپرستی و تعصب و بدخواهی مرتبط شود؛ و بعد اگر دموکرات‌ها دوباره اکثریت مجلس نمایندگان را به دست آورند، احتمالا برای سومین بار ترامپ را استیضاح خواهند کرد. اعتراضات مجددا مثل سال ۲۰۲۰ بالا خواهد گرفت و فرمانداران ایالاتی که اکثریت دموکرات دارند، قوانین فدرال مورد علاقه جمهوری‌خواه‌ها را نادیده خواهند گرفت یا از اجرای آن امتناع خواهند کرد؛ که این نیز به اتحاد لطمه خواهد زد.

انتخابات سال ۲۰۲۴ برای آمریکا یک بازی باخت-باخت است. اگر بایدن رئیس جمهور شود، به تصمیمات تحول‌خواهانه محیط زیستی و دگرگون کردن اقتصاد ادامه می‌دهد، بدون آنکه مسائل ابتدایی‌تر رای‌دهندگان را در نظر بگیرد. در مقابل اگر ترامپ رئیس جمهور شود، تلاش او برای حکمرانی در هر مرحله مسدود خواهد شد. تمدن آمریکایی که مسلما در حال حاضر هم رو به زوال است، به فرسایش و تحلیل رفتن ادامه خواهد داد.

در سال ۱۹۴۵، هری ترومن، رئیس جمهور وقت آمریکا مجبور شد بین دو گزینه تصمیم بگیرد: انداختن بمب اتمی روی جمعیت غیرنظامی یا حمله به سرزمین اصلی ژاپن. اکنون در سال ۲۰۲۴ از مردم آمریکا خواسته می‌شود که بین دو گزینه تصمیم بگیرند: کسی که با سیاست‌های خود سبب تفرقه بین مردم می‌شود و کسی که خود مظهر تفرقه است. سوال این است که آیا ما به عنوان یک ملت می‌توانیم ۴ سال دیگر تفرقه را تحمل کنیم؟

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم
  • «نون - خ» برنده صفا و سادگی
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • آهنگ امت اسلامی، آهنگ عدالت‌خواهی و دین‌مداری است
  • بازارچه میوه و تره بار ایلام زودتر احداث شود
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • رئیس‌جمهور: همه بخش‌های حاکمیتی ملزم به اجرای قانون عفاف و حجاب هستند
  • درباره «بی بدن» و «قوی‌دل»/ پرونده‌های واقعی، اشک‌ها و لبخندها
  • حاشیه امنیت انضباطی برای خودی ها