Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نظام پزشکی در نشست خبری پویش ملی همدلی با مدافعان سلامت گفت: عادی سازی کرونا باعث اوج گیری بیماری شد.

به گزارش «تابناک»، محمدرضا ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه گفت: نزدیک به شش ماه از زمان شیوع بیماری می‌گذرد و بیماری در اواخر فروردین کاهش یافت و به شرایط قابل قبولی رسید، ولی امروز مشاهده می‌کنیم که بیماری دوباره اوج گرفت و باید دلیل این موضوع بررسی شود به دلیل اینکه با ادامه این روند تعداد بیشتری از هموطنان را از دست خواهیم داد و از سوی دیگر باعث فرسایش جامعه پزشکی می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی ادامه داد: نوع مواجهه با این بیماری مهم است به طور مثال کشور‌هایی مثل ویتنام، ژاپن و نیوزلند با روش‌های مناسب توانستند بیماری بیماری را کنترل کنند و در برخی کشور‌ها بیماری حذف شده است. مدل برخورد برخی کشور‌ها مدل ناصحیح ایمنی جمعیتی است که نتایج این مدل خوب نبوده است، اما امروزه مشخص شده است که با این روش این بیماری در جامعه جهانی وجود خواهد داشت و به زودی به این سطح ایمنی نمی‌رسیم. ایمنی که در این بیماری ایجاد می‌شود طولانی و غیرقابل تکرار نیست.

ظفرقندی اظهار داشت: برای اجرای هر مدل شرایط اقتصادی باید در نظر گرفته شود و در کشور ما به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیلی اصناف به صلاح نیست، اما رهاسازی نیز نباید در دستور کار قرار گیرد، عادی سازی در همه ابعاد باعث شیوع کرونا و اوج گیری کرونا شد این موضوع باعث شد مردم سفر‌ها را در ماه‌های تعطیلی انجام دهند و مراسم‌های عروسی و عزا را برگزار کنند.
۱۴۰ شهید مدافع سلامت
ظفرقندی جامعه پزشکی تا امروز بیش از ۵ هزار مبتلا را داشته است و ۱۴۰ نفر از اعضای کادر درمان در این مسیر شهید شده‌اند، آنچه امروز به آن نیاز داریم توجه به سلامت کادر پزشکی و درمان است و همه باید مسوولیت اجتماعی خود را در این زمینه انجام دهند که از این آمار ۶۰ درصد پزشکان هستند.

وی ادامه داد: حمایت خیرین و نهاد‌های مدنی به بیمارستان‌ها و مردم باید ادامه یابد، مهم‌ترین اصلی که امروز باید برای آن فضای جدید و علمی را پیدا کنیم این است که واقعیت بیماری را برای مردم خوب بشکافیم به دلیل اینکه اصل و اساس برای مهار بیماری حمایت مردم است، پروتکل‌های ابلاغی باید تغییر کنند، برای مناطق هشدار باید پروتکل‌ها با توجه به هر منطقه تدوین شوند، وقتی وارد تدوین پروتکل می‌شویم سه اصل مهم را باید مد نظر قرار دهیم، اول اینکه بازگشایی‌ها چقدر در آلوده کردن موثر است، اینکه چقدر ضروریت اقتصادی دارند و اینکه چقدر امکان تعطیلی آن‌ها وجود دارد. با این اصول هر منطقه باید ارزیابی شود و تعلیق فعالیت موقت به صورت سیال صورت گیرد و برای بازنگری‌ها باید هوشمند برخورد کنیم.     کمبودهای این روزها تابع قانون عرضه و تقاضاست   رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در پاسخ به سوال «تابناک» در خصوص کمبودهایی که به رغم وعده های فراوان هنوز با آنها دست به گریبان هستند، گفت: در روزها و هفته های ابتدایی شیوع ویروس، کشورمان به مانند همه کشورهای جهان با شوکی مواجه شد که دیدیم در برخی کشورها به نتایجی مثل دزدیدن کمک ها از یکدیگر هم رسید. این شوک در ادامه راه برطرف شد و شاهد بودیم که حتی در کمبود تجهیزاتی مانند ونتیلاتور نیز به مشکل نخوردیم.   وی افزود: این که این روزها بار دیگر شاهد کمبودهایی هستیم، تابع قانون عرضه و تقاضا است. بالاخره وقتی تعادل این دو به هم می خورد، مشکلاتی به وجود می آید و این نکته بسیار مهمی است. وقتی افزایش آمار را شاهد هستیم و مردم نگران می شوند، تقاضا از عرضه سبقت می گیرد و در این شرایط بیشترین تولید و عرضه هم برای بازگشت تعادل به بازار کفایت نمی‌کند.   وضعیت کارتخوان پزشکان
ظفرقندی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره کارتخوان مطب پزشکان گفت: زیرساخت لازم برای برقراری ارتباط با سازمان امور مالیاتی فراهم نبود، هماهنگی لازم در استان‌ها و تهران انجام شد که کارتخوان‌ها در مطب‌ها قرار گیرد و این هماهنگی در حال انجام شود.

وی افزود: تخت‌های اشغال شده کرونا رو به افزایش است بیمارستان فقط مختص رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا نیست، بنابراین بیمارستان‌ها در بخش خصوصی و دولتی با توجه به ظرفیت بیماران را پذیرش می‌کنند البته وزارت بهداشت در حال برنامه‌ریزی است تا مشخص کند که چند درصد بیمارستان‌ها و کدام بیمارستان‌ها باید مبتلایان به کرونا را پذیرش کنند.     تکمیل می‌شود...  

منبع: تابناک

کلیدواژه: سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور عیسی جعفری شهیندخت مولاوردی ویروس کرونا نظام پزشکی شهدای سلامت سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور عیسی جعفری شهیندخت مولاوردی بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۷۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، درباره ادعای رافائل گروسی رییس سازمان بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد، گفت: گزارش‌هایی که آقای گروسی یا مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد، دارای دو بخش است. بخش نخست درباره برجام و بخش دیگر آن به پادمان و ان پی تی مربوط است.

وی افزود: در بخش پادمان و ان پی تی، روابط خوبی بین ایران و آژانس برقرار است. در این بخش نصب دوربین‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی و نظارت و دائم آنها در حال انجام است و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: ۱۲۰ بازرس تأیید شده برای مسائل هسته‌ای کشور وجود دارد که برخی در ایران مستقر بوده و برخی در رفت و آمد هستند و بر حسب موضوع و برنامه توافقی به صورت منظم یا سرزده از تأسیسات هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به بیانیه توافقی اسفندماه سال گذشته میان گروسی و سازمان انرژی اتمی، مبنی بر توجه ایران به ان پی تی و پادمان خاطر نشان کرد: ایران هر گونه فعالیت هسته‌ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی‌پذیرد.

وی در خصوص برجام گفت: در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستیم و فعالیت هسته‌ای ایران در قانون اقدام راهبردی در چهارچوب پادمان است.

کد خبر 6080305

دیگر خبرها

  • وضعیت شهر اصفهان عادی است/ادامه پرواز هواپیماها در فرودگاه شهید بهشتی
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • فرار مالیاتی پزشکان با پوزهای نمایشی
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • هوش مصنوعی چقدر در پزشکی قابل اعتماد است؟
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر