Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: ترغیب جوانان، تسهیل ازدواج موفق و آسان لازمه مشارکت خیرین، بسترسازی رسانه‌ها در فضای مجازی با کمک دستگاه‌های اجرایی استان است.

به گزارش گروه خبرگزاری برنا در کردستان؛  کمیته تخصصی ستادساماندهی امور جوانان استان کردستان با موضوع هفته ازدواج و با حضور معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان، رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، معاون امور اجتماعی و آسیب‌ها در استانداری، کارشناس آموزش و تحول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس گروه علمی فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان و معاون فرهنگی شهرداری سنندج در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان کردستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان در این جلسه ضمن بیان اولویت بندی برنامه‌های هفته ازدواج و اجرای آنها را نیازمند تعامل و هماهنگی ادارات مرتبط عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در تقویم رسمی کشور یکم تا هفتم مردادماه امسال مقارن با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (ص)به عنوان هفته ازدواج نامگذاری شده است تشویق و ترویج ازدواج آسان از جمله رسالت‌های دستگاه‌های فرهنگی سطح استان است.   گلاویژ فتاحی ترغیب جوانان و تسهیل ازدواج موفق و آسان را لازمه مشارکت خیرین، بسترسازی رسانه‌ها در فضای مجازی با کمک دستگاه‌های اجرایی استان برشمرد و گفت: برنامه‌های هفته ازدواج با محوریت پویش ملی ازدواج جوانان با همراهی خیرین و مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در ابعاد استانی و شهرستانی اجرا می‌شود.   وی ایجاد کمپین‌های مشاوره رایگان در هفته ازدواج توسط مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و سایر مراکز مشاوره فعال در سطح استان به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و افزود: اطلاع رسانی این امر توسط رسانه‌های مکتوب ، نوشتاری و دیداری جهت استقبال مردم خصوصا جوانان از این ظرفیت ضروری است.   معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان ادامه داد: حمایت از زوجین در آستانه ازدواج با تمهیداتی همچون اهدای جهیزیه ، کمک‌های نقدی و غیر نقدی از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد، خیرین و ادارات مرتبط، فرهنگ سازی برای ازدواج بدون برگزاری مراسم در شرایط شیوع کرونا، برنامه‌ریزی برای حذف رسم و رسوم‌های دست و پا گیر، خودداری از جهیزیه‌های تجملاتی و حذف رسوم نوظهور و مراسم‌های اضافی در امر ازدواج را از دیگر اهداف ستاد گرامیداشت برنامه‌های هفته ازدواج و رسالت عمده ارگان‌های مرتبط با این امر مقدس بیان کرد.   فتاحی ایجاد کمپین رسانه‌ای در راستای ترویج ازدواج به هنگام، آگاهانه و آسان را ضروری بیان کرد گفت: می‌طلبد رسانه‌های دیداری و شنیداری با وسعت رسانه‌ای خود در این ایام به نشر پیام‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی در فضای شهری، استفاده از برنامه‌های الگو ساز فرهنگی در هفته ازدواج، معرفی زوجین الگوساز و فعال در حوزه مشارکت‌های اجتماعی و حوزه‌های مختلف بپردازند.   وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای تغییر نگرش عمومی از طریق رسانه‌ها مبتنی بر توقعات نابجای اقتصادی است تصریح کرد: رسالت رسانه‌ها، انسان‌های بافکر و شخصیت‌های دلسوز اجتماعی القای دید واقع‌گرایانه به اقشار مختلف اجتماع در زمینه ازدواج است.   وی به عدم مهارت‌های لازم جهت تشکیل زندگی جوانان گریزی زد و گفت: مسئولین مرتبط می‌توانند در برابر واقعیت‌های جامعه نقش تسهیلگر بروکراسی ایفا کنند و در این زمینه گام‌های مثبتی بردارند. معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان تصریح کرد: از جزیره‌ای عمل کردن نهادهای مرتبط با موضوع و امر ازدواج جوانان باید خودداری کرد و در این زمینه همه دستگاه‌های فرهنگی به آُسیب‌شناسی ازدواج و طلاق با برگزاری کارگاه‌های آنلاین در شرایط شیوع کرونا بپردازند.   فتاحی در پایان روز شمار هفته ازدواج و پیام‌های فرهنگی را جهت بازنشر در کانال و گروه‌های در دسترس اطلاع‌رسانی نمایندگان حاضر در جلسه ارائه داد و کارشناسان دستگاه های عضو کمیته تخصصی نیز پیرامون موضوع مورد نظر و امر مقدس ازدواج مباحثی را عنوان و به چالش‌ها و مشکلات و موارد پیش‌روی ازدواج جوانان اشاره نمودند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ازدواج کردستان معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان هفته ازدواج رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۷۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای سلامت همه اقشار جامعه/ ترویج نان سالم یک اولویت باشد

مدیر کل سلامت شهرداری تهران گفت: به خود می‌بالیم که بتوانیم خدمات مورد نیاز مردم را در هفته سلامت در ۱۲۳ نقطه تهران اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حمید صاحل در ایین آغاز به کار هفته سلامت که در بوستان لاله برگزار شد با بیان این مطلب افزود: در سال جاری برای همه اقشار مختلف جامعه از سوی شهرداری برنامه خاص تذارک دیده شده است و هیچ گروه و قشر جمعیتی نیست که از برنامه‌های تدارک دیده شده بی نصیب بماند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم گفت: فقط با یک اندیشه و ذهن و فکر مثبت اگر بگوییم و بخواهیم می‌توانیم حال خوب را بسازیم.

حسین فرشیدی با بیان اینکه مردم وزارت بهداشت را با دارو، درمان و بیمارستان می‌شناسند اظهار داشت: ما در حوزه بهداشت به دنبال افراد سالم هستیم که بیمار نشوند. برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد اجرای آن سخت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چند نکته می‌تواند منجر به حفظ سلامتی شود، بیان داشت: داشتن تغذیه مناسب، فعالیت بدنی مناسب و مصرف انرژی ناشی از ان و دوری از استرس می‌تواند سلامت ما را تضمین کند.

فرشیدی به برخی عادت‌های غلط غذایی و مضرات این عادت‌ها اشاره کرد و گفت: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک ما ۴ برابر جهان است که باید این روند اصلاح شود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در یک دهه گذشته و خصوصا در دو‌سال اخیر اقداماتی برای اصلاح مصرف قند و نمک شده با برنامه‌های فرهنگی انجام شده است گفت: ترویج استفاده از نان کامل یعنی نان سبوس دار در دستور کار قرار دارد. این نان دیابت و سرطان و فشار خون را کاهش می‌دهد. اکنون هزار و ۸۰۰ نانوایی در کشور نان کامل طبخ می‌کنند و امیدواریم استفاده از این نان ترویج بیشتری پیدا کند.

گفتنی است نمایشگاه هفته سلامت با شعار حال خوب ساختنی است در فضایی به وسعت ۵ هزار متر مربع و ۸۰ غرفه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ پذیرای بازدید کنندگان است.

دیگر خبرها

  • دبیر بیست و دومین جشنواره ملی رسانه های ایران منصوب شد
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل اشتغال و ازدواج
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل موانع برای اشتغال و ازدواج
  • اقدامات شهرداری برای ارتقای سلامت تهرانی‌ها | از طرح استعدادیابی سالمندان تا ترویج ازدواج و فرزندآوری
  • ورزش پهلوانی در مازندران عمومی شود
  • طرح‌های اوقات فراغت باید جوانان را در مسیر درست و صحیح قرار دهد
  • برنامه ریزی برای سلامت همه اقشار جامعه/ ترویج نان سالم یک اولویت باشد
  • برگزاری تور ماه عسل «وصال شیرین» استان قم در مشهد مقدس
  • در مقوله مولدسازی اولویت با پروژه های نیمه تمام خیری است
  • جلب مشارکت مردمی لازمه تحقق شعار سال است