Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان از اضافه شدن تجهیزات آموزشی انرژی خورشیدی به مجموعه آزمایشگاهی الکترونیک این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رضا نقدی پیش از ظهر امروز در نشستی با رئیس سازمان بسیج کارمندان استان سمنان به‌منظور تبادل‌نظر درباره راهکارهای تعامل و همکاری‌های مشترک دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج کارمندان استان سمنان اظهار کرد: جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را بالغ بر 180 هزار دانشجو در تمام استان‌های کشور و در 176 دانشکده و 31 استان با 2800 کارگاه و آزمایشگاه و 25 هزار عضو هیأت علمی و استاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: رسالت و مأموریت اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان اضافه کرد: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد.

نقدی ادامه داد: چون ۶۰ درصد دروس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌صورت کارگاهی ارائه می‌شود، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان توانسته است به آمار قابل تأمل اشتغال 63 درصدی فارغ‌التحصیلان دست یابد.

او ضمن اشاره به تحصیل 60 درصدی دانشجویان این دانشگاه در مقطع کاردانی و 40 درصدی در مقطع کارشناسی گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه رایگان بوده و این دانشگاه به‌عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با چهار هزار دانشجو در ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: از این تعداد، ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان است.

نقدی گفت: با شیوع ویروس کرونا، این دانشگاه در راستای ایفای رسالت و مسؤولیت اجتماعی به‌عنوان یک دانشگاه جامعه‌محور با طی فرایند لازم، به راه‌اندازی کارگاه تولید و عرضه ماسک‌های بهداشتی به تعداد روزانه چهار هزار عدد، ژل ضدعفونی و گان پزشکی اقدام کرده است.

او از افتتاح نیروگاه انرژی خورشیدی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان خبر داد و گفت: در جهت توسعه و ترویج انرژی‌های تجدیدپذیر و مدیریت سبز به‌منظور تأمین 20 درصد از مصرف برق داخلی دانشگاه از انرژی خورشید، نیروگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به ظرفیت 10 کیلووات احداث شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به اضافه شدن تجهیزات آموزشی انرژی خورشیدی به مجموعه آزمایشگاهی الکترونیک گفت: از این تجهیزات می‌توان در راستای آموزش به دانشجویان علاقه‌مند و هنرآموزان هنرستان‌های شهر و استان سمنان استفاده کرد.

نقدی گفت: در جهت تکریم ارباب‌رجوع و پاسخگویی به میز خدمت به رضایتمندی 98 درصدی دست یافته‌ایم که این عملکرد را مرهون تفکر بسیجی و روحیه جهادی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان می‌دانیم و از هیچ تلاش و کوششی در جهت ارائه خدمات مطلوب دریغ نخواهیم کرد.

او گفت: این دانشگاه با تمامی ظرفیت‌های خود آمادگی همکاری همه‌جانبه با سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان و سازمان بسیج کارمندان استان در زمینه‌های مختلف را دارد.

انتهای پیام/74009/گ/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه انرژی خورشیدی سمنان سپاه پاسداران رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان اشتغال دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان انرژی خورشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۷۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش رشته‌های آموزشی در مرکز فنی و حرفه ای میناب

محمد بذرافشان مدیرکل آموزش فنی و حرفه ایی هرمزگان گفت: رشته آموزشی جدید ساخت درب و پنجره دوجداره در مرکز میناب راه اندازی شده و تا پایان سال هم رشته لوله کشی صنعتی که زیرمجموعه طرح نفت است، راه اندازی می‌شود.

وی افزود: کارگاه‌هایی که برای مهارت آموزی به بخش خصوصی واگذار می‌شود به هنرجویان بصورت رایگان آموزش می‌دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ایی هرمزگان گفت: در مرکز فنی و حرفه ایی میناب ۱۶ رشته آموزشی وجود دارد که پارسال دو هزار و ۷۹۷ تن در مراکز ثابت و سیار توانستند مهارت فنی دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای
  • برق خورشیدی بالکنی راهکار نوین آلمان برای انرژی سبز
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند
  • ایده‌های جالب مردم غزه در برابر توحش همه جانبه صهیونیستها
  • از یافته‌های نوین رادیو دارویی در تراز جهانی رونمایی می‌شود
  • ساخت سامانه خورشیدی جلوگیری از سرمازدگی درختان
  • سامانه‌ خورشیدی جلوگیری از سرمازدگی درختان ساخته شد
  • ۶۴ هزار نفر در دوره آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند
  • افزایش رشته‌های آموزشی در مرکز فنی و حرفه ای میناب
  • شارژ پهپاد‌ها با سلول‌های خورشیدی ۲۰ برابر نازک‌تر از مو