Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آسوشیتدپرس اعلام کرد وایتهد که امسال با رمان پسران نیکل جوایزی چون جایزه ادبی پولیتزر و جایزه رمان سیاسی اورول را به دست آورد، در افتخاری دیگری برنده جایزه کتابخانه کنگره آمریکا برای بهترین رمان آمریکایی سال شد.

جایزه کتابخانه کنگره آمریکا از سال ۲۰۰۸ هر ساله به یک نویسنده ادبی در آمریکا اهدا می‌شود که آثارش علاوه بر چیره‌دستی در بُعد هنری، از لحاظ اندیشه و تخیل نیز ناب و بدیع باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جایزه قبلا به نویسندگان شهیری چون تونی موریسون، فیلیپ راث و دنیس جانسون اعطا شده است.

وایتهد ۵۰ ساله جوان‌ترین برنده تاریخ ۱۲ ساله اهدای این جایزه است. این نویسنده سیاه‌پوست آمریکایی همچنین اولین نویسنده تاریخ است که موفق شد برای دو کتاب متوالی خود یعنی راه‌آهن زیرزمینی و پسران نیکل، جایزه ادبی پولیتزر را کسب کند.

کد خبر 531194 برچسب‌ها جایزه ادبی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جایزه ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۷۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس زلنسکی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست کمک فوری

دفتر رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور امروز پنجشنبه با مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تماس گرفت و از او درخواست کمک فوری نظامی کرد.

طبق گزارش روسیا الیوم، دفتر ریاست جمهوری اوکراین در بیانیه ای توضیح داد که زلنسکی شرایط میدانی در جبهه‌های نبرد را برای جانسون تشریح کرده و از او درخواست کمک فوری کرده است.

طبق این گزارش زلنسکی در تماس تلفنی خود گفت: تصویب سریع کمک به اوکراین توسط کنگره بسیار مهم است. ما درک می‌کنیم که مجلس نمایندگان مواضع متفاوتی در مورد چگونگی انجام این کار دارد. 

پیش از این، زلنسکی در گفتگو با شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس درباره نیاز فوری نیرو‌های اوکراینی به کمک نظامی آمریکا صحبت و تأکید کرده بود که اوکراین بدون این کمک‌ها «ممکن است شکست بخورد».

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز امروز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما مجدداً از کنگره به‌ویژه مجلس نمایندگان می‌خواهیم تا درخواست بودجه اضافی ارائه شده از سوی رئیس‌جمهور (جو بایدن) در راستای امنیت ملی را بررسی کند.

 کنگره هنوز هیچ قانونی را در مورد ارائه کمک‌های نظامی اضافی به شرکا و متحدان آمریکا از جمله اوکراین، رژیم اسرائیل و تایوان تصویب نکرده است، به گونه ای که اختلافات بین جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در این زمینه ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • این ٨ ماده غذایی را بخوریم تا پیر نشویم
  • عبدالله سیدران درگذشت؛ عبدالله سیدران که بود و چطور درگذشت؟
  • این ٨ مواد غذایی را بخوریم تا پیر نشویم
  • این ٨ مواد غذایی را بخوریم تا پیری نشویم
  • تماس زلنسکی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست کمک فوری
  • جایزه شعر و ادبیات محلی به نام حیدرعلی طالب‌پور بروجنی پایه‌گذاری می‌شود
  • گزارشی از نظر منتقدان درباره آخرین کتاب چاپ شده مارکز
  • عبدالله سیدران از دنیا رفت
  • اهدای یک جایزه ویژه به نویسنده «داستان آمریکایی»
  • بزرگداشت پدر ویراستاری نوین در عالم نشر و فرهنگ ایران