Web Analytics Made Easy - Statcounter

لطف‌الله سیاهکلی در قزوین با بیان اینکه مجلس برای اصلاح ریشه‌ای مشکلات اقتصادی وارد میدان شده است، اظهار داشت: مجلس عزم جدی برای حل مشکل گرانی خودرو دارد و به همین خاطر برنامه اصلی کمیسیون صنایع مجلس ساماندهی بازار خودرو است که این روزها مردم را کلافه و عصبانی کرده است.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت‌های مهم ما در کمیسیون صنایع مجلس نظارت جدی بر قیمت خوردو است و در این زمینه از شرکت‌های خودروسازی خواهیم خواست تا برنامه‌های خود برای عرضه بیشتر و به‌موقع خودرو به بازار را ارائه کنند؛ چرا که فروش خودرو از طریق قرعه‌کشی و با یک سال و اندی تاخیر هیچ گشایشی در بازار خودرو ایجاد نکرده و کمکی به کاهش گرانی این محصول نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاهکلی با تاکید بر لزوم فروش فوری خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی ادامه داد: زمانی قیمت مصوب شورای حمایت می‌تواند التهاب قیمت خودرو در بازار آزاد را از بین ببرد که خودروها به صورت فروش فوری و روزانه با این قیمت به بازار عرضه شوند؛ چرا که در طرح فروش با قرعه‌کشی خودروها بسیار دیر وارد بازار شده و جای خالی آنها سبب افزایش بالای تقاضا و به‌هم خوردن تعادل در قیمت‌ها می‌شود.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کیفیت برخی خودروهای ساخت داخل گفت:‌ امروز خودروهایی با طراحی 30 سال قبل به مردم عرضه می‌کنیم و در ازای آن قیمت بهترین خودروهای روز دنیا را از آنها مطالبه می‌کنیم. ضمن اینکه بعضی از خودروهای تولیدی خودروسازان ما بی‌کیفیت هستند و خریداری آنها توسط مردم فقط به نفع خودروسازها و دلالان است.

سیاهکلی ادامه داد: امروز خریدن خودرو برای هر قشری در کشورهای مختلف دنیا کاری بسیار ساده است؛ ولی امروز شاهد یک بازار مکاره در صنعت خودرو هستیم که خرید خودرو را به یک کار سخت و پیچیده برای مردم تبدیل کرده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مشکلات اقتصادی گرانی خودرو قیمت خودرو در بازار مجلس شورای اسلامی خودروسازان صنعت خودرو خودروسازان شورای اسلامی صنایع و معادن مجلس گرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت عجیب خودروهای چپی در ۱۴۰۳ / لاشه دنا ۳۰۰ میلیون تومان!

گروه اقتصاد و درآمد: خودروهای تصادفی به خصوص چپی قیمت های عجیب و غریبی در بازار آزاد دارند. با توجه به این که قیمت خودرو به ویژه داخلی‌ ها بسیار بالا رفته دیگر انتظار قیمت های پایین برای مدل‌ های چپی را نباید داشت. به عنوان مثال یک دنا چپی مدل ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

به گزارش جماران، براساس گزارش سایت روزگار خودرو، پراید چپی مدل ۸۴ با ۱۷۰ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۶۸ میلیون تومان آگهی شده است. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل سال ۹۶ چپی هم با قیمت ۲۸۰ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

     

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی نقض حقوق مردم غزه را متوقف کند
  • خودروسازان از قیمت گذاری دستوری معاف می شوند؟
  • ورود شیائومی به بازار پررقابت خودرو
  • لاشه این خودرو ۳۰۰ میلیون تومان قیمت خورد/ قیمت عجیب پراید تصادفی را ببینید
  • آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو
  • قیمت عجیب خودروهای چپی در ۱۴۰۳
  • قیمت عجیب خودروهای چپی در ۱۴۰۳ / لاشه دنا ۳۰۰ میلیون تومان!
  • چگونه خودروی خود را برای فروش آماده کنیم؟
  • تداوم نظارت بر بازار کالا و خدمات در مهاباد
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد