Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه دو داروی «رمدسیور» و «فاویپیراویر» که در برخی بیماران کرونایی اثربخش بوده را به مقدار کافی توزیع کردیم و هفته آینده اولین تولید ملی «رمدسیور» را خواهیم داشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعید نمکی در حاشیه برگزاری جلسه هیأت دولت، اظهار داشت: گزارشی در خصوص وضعیت استان‌های کشور تقدیم دولت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در دو سه هفته اخیر روز‌های سختی به همکاران بنده وارد شد و مردم شمال‌غرب، غرب، جنوب و جنوب غرب و همچنین سیستان و بلوچستان روز‌های سختی را گذراندند.

وی ادامه داد: با همیاری مردم و کمک استانداران و همکاران پرتلاش بنده، امروز وضعیت مطلوب‌تر است و در استان‌هایی مانند کرمانشاه، کردستان، هرمزگان، خوزستان و سیستان و بلوچستان وضعیت بهتر و در حد کنترل شده است و موارد ورودی به بیمارستان‌ها و بستری کمتر و درحد کنترل بوده و میزان مرگ و میر کاهش پیدا کرده است.

وزیر بهداشت تأکید کرد: در استان‌های مازندران، البرز، تهران و خراسان رضوی هنوز جای نگرانی باقی است. این گزارش بسیار خشنودکننده است که مردم همیاری بیشتری در استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دارند.

وی با اشاره به موافقت درخصوص تفویض اختیارات به استان‌ها، خاطرنشان کرد: اگر این موارد را تا دو هفته آینده دنبال کنیم، در کاهش میزان شیوع کرونا بسیار موفق خواهیم بود.

نمکی با بیان اینکه هنوز هیچ داروی مؤثر و قابل اعتمادی در خصوص کرونا وجود ندارد، گفت: دو داروی «رمدسیویر» و «فابیپراویر» دو دارویی هستند که همکاران بنده تجویز می‌کنند؛ به خصوص داروی رمدسیویر که در اروپا و آمریکا استفاده شده است، اما مردم با یکسری شیاد در این خصوص روبه‌رو هستند. خوشبختانه دیروز به اندازه کافی این دارو را توزیع کرده‌ایم و ان‌شاءالله در هفته آینده اولین تولید ملی این دارو را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌ها و زمان اجرای آن، خاطرنشان کرد: این محدودیت‌ها را در یک هفته خواهیم داشت و اگر مشاهده کردیم تأثیر آن کمتر بوده، محدودیت‌ها ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا ویروس ویروس کرونا رمدسیویر هفته آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۷۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی از نانوایی های گلستان به تولید نان با آرد کامل مجهز می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله مهری ظهر پنجشنبه در همایش روز ملی گندم و نان در استان گلستان اظهار کرد: دیده نشدن تلاش افرادی که در عرصه آرد و نان فعالیت می‌کنند یکی از نکاتی است که در استان مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه همان طور برای رفع مشکل صف‌های طولانی نوانایی های استان در آبان سال گذشته همت شد، افزود: اکنون باید برای تولید نان با کیفیت هم تلاش کرد تا رضایت مندی مردم را در استان شاهد باشیم.

مدیرکل غله استان گلستان گفت: طی هفته آینده ۶ نانوایی به تولید نان با آرد کامل مجهز خواهد شد و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که این اتفاق طی دو هفته دیگر تکرار خواهد شد.

وی یادآور شد: طی برنامه ریزی های انجام شده مراکز خرید تضمینی محصولات کشاورزی گلستان از اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

کد خبر 6081918

دیگر خبرها

  • برخی از نانوایی های گلستان به تولید نان با آرد کامل مجهز می شوند
  • پایداری هوا در گلستان تا یکشنبه هفته آینده
  • رشد اقتصادی نشان دهنده امید ملت ایران به آینده است
  • ورود سامانه بارشی در هفته آینده
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • داروی ایدز از فضا به زمین افتاد!
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها
  • پیش بینی هوای استان اردبیل طی روز‌های آینده