Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از اعلام مثبت شدن تست دوپینگ دارندگان مدال طلا و نقره کشتی آزاد وزن ۱۲۵ کیلوگرم در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن، کمیته ملی المپیک در نخستین نامه خود که چهارم دسامبر ۲۰۱۹ (۱۳ آذر سال۱۳۹۸) به کمیته بین‌المللی المپیک IOC ارسال کرد، خواهان تغییر رنگ مدال کشتی‌گیر کشورمان شد که در همان تاریخ نیز جواب آن دریافت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس کمیته ملی المپیک در تاریخ ۲۷ژوئن ۲۰۲۰ (۷تیر ۱۳۹۹) در دومین نامه خود به کمیته بین‌المللی المپیک خواستار تسریع در تخصیص مدال المپیک «کمیل قاسمی» در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ شد که با توجه به تعطیلی کمیته بین‌المللی المپیک به دلیل شیوع کرونا و دور کاری کارمندان آن و همچنین اعتراض ۲ ورزشکار دوپینگی و پروسه زمان برِ بررسی شکایت و تست مجدد نمونه آزمایش «ب» آن‌ها و برگزار نشدن نشست هیات اجرایی IOC به جهت شیوع ویروس کرونا، این امر کمی زمان بَر شد. اما سرانجام کمیته بین‌المللی المپیک پاسخ نامه دوم کمیته ملی المپیک را ارسال کرد.

«جسی نومن» مدیر ارشد پروژه ارتباطات و خدمات بازی‌های کمیته‌های ملی المپیک در پاسخ به نامه کمیته ملی المپیک ایران نوشت: با عنایت به روند داخلی کار در کمیته بین‌المللی المپیک، باید منتظر تکمیل مراحل تست دوباره ورزشکارانی که مجدداً طبقه‌بندی شده‌اند بمانیم. پس از تکمیل این پروسه فدراسیون بین‌المللی طبقه‌بندی ورزشکاران را رسما اعلام نموده و تصمیم در خصوص تخصیص مجدد مدال‌ها به هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک ارائه خواهد شد. به این ترتیب قادر به اعلام یک بازه زمانی دقیق برای اتمام پروسه نمی‌باشیم اما به کمیته ملی المپیک ایران اطمینان می‌دهیم که این موضوع کمیل قاسمی در حال بررسی است.
با احترام 

همچنین «سیدرضا صالحی‌امیری» رییس کمیته ملی المپیک بعد از دیدار با قاسمی قهرمان ارزنده کشورمان با ارسال نامه‌ای به رییس اتحادیه جهانی کشتی در تاریخ ۷ جولای ۲۰۲۰، خواستار پیگیری جدی این نهاد جهت تغییر رنگ مدال این کشتی‌گیر در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن شد.

منبع: کمیته ملی المپیک برچسب‌ها رضا صالحی امیری کمیته ملی المپیک کمیل قاسمی کمیته بین المللی المپیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رضا صالحی امیری کمیته ملی المپیک کمیل قاسمی کمیته بین المللی المپیک رضا صالحی امیری کمیته ملی المپیک کمیل قاسمی کمیته بین المللی المپیک کمیته بین المللی المپیک کمیته ملی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۸۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذرپیرا هم المپیکی شد

امیرعلی آذرپیرا ملی‌پوش کشتی آزاد در مسابقات گزینشی المپیک با شکست حریف خود به سهمیه المپیک رسید.

به گزارش مشرق، در ادامه مسابقات کشتی آزاد گزینشی المپیک به میزبانی قرقیزستان، در وزن ۹۷ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۱ از سد آرش یوشیدا از ژاپن گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

وی در این مرحله برابر حریف مغولستانی با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید و پنجمین سهمیه کشتی آزاد ایران را به دست آورد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • کسب یک سهمیه دیگر برای کشتی آزاد؛ آذرپیرا المپیکی شد
  • آذرپیرا المپیکی شد + فیلم
  • آذرپیرا پنجمین سهمیه را گرفت و المپیکی شد
  • آذرپیرا المپیکی شد
  • آذرپیرا هم المپیکی شد
  • تبریک کمیته ملی المپیک به قهرمانی مقتدرانه فرنگی کاران در آسیا
  • کشتی ایران چگونه «آقای» آسیا شد/ امید به درخشش در المپیک با «طلا»
  • کشتی‌گیران المپیکی در پاریس هم می‌درخشند؟
  • شانس مخفی طلای ایران در المپیک
  • تبریک کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش به فرنگی‌کاران