Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمی گفت: سامانه هشدار سریع زلزله در حال حاضر بر روی گسل مشا فعال است و تا دو‌ ماه آینده با نصب ۲۲ سنسور این سامانه تکمیل می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رضا کرمی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست بررسی آخرین وضعیت شهر تهران در مقابله با ویروس کرونا گفت: گسل مشاء فعال شده و لازم است بدانیم پتانسیل لرزه خیزی تهران به چه شکل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: از اقدام‌هایی که انجام شده است می‌توان به سامانه هشدار سریع زلزله اشاره کرد که در حال حاضر بر روی گسل مشاء فعال است و تا دو‌ ماه آینده با نصب ۲۲ سنسور این سامانه تکمیل می‌شود.

کرمی ادامه داد: هیچ شهری در ایران، سامانه هشدار سریع زلزله را ندارد و باید گفت این سنسور هشدار سریع به کار مراکزی مثل شرکت گاز و بیمارستان‌ها می‌آید، زیرا تا بخواهیم مردم را از زلزله آگاه کنیم، موج آن شکل می‌گیرد.

او بیان کرد: لرزه نگار‌ها از دیگر امکاناتی هستند که نشان می‌دهند میزان آسیب ناشی از زلزله در نقاط مختلف به چه شکل است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: تهران متأسفانه در منطقه‌ای واقع شده است که میزان لرزه خیزی آن کم است، اما میزان قدرت زلزله در آن زیاد است و زلزله تا ۷ ریشتر هم به وقوع پیوسته است.

کرمی ادامه داد: تهران ابر شهری است که در پای گسل‌های مختلف قرار گرفته و در داخل نیز گسل‌هایی وجود دارد که متأسفانه به خوبی شناسایی نشده‌اند و اهمیت شهر تهران به دلیل جمعیت آن است.

او با تأکید بر اینکه میزان ساخت‌و‌ساز‌های بالا در شهر تهران در زمان بروز زلزله می‌تواند چالش زا باشد، بیان کرد: وقوع زلزله موجب می‌شود که مردم آرامش خود را از دست دهند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: یکی دیگر از مشکل‌های ما در زمان بروز بحران این است که چه افرادی می‌توانند در محل حادثه تردد کنند که برای تعیین ساز و کار پیش نویس شیوه نامه‌ای تهیه شد و به تأیید نیروی انتظامی رسید و آماده تصویب است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زلزله تهران مدیریت بحران شهر تهران گسل مشا شتاب نگار زلزله رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران هشدار سریع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۸۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری،

میزان بارندگی به شرح زیر است:
شهرکرد: ۸.۵
بروجن: ۹.۱
لردگان: ۲
کوهرنگ: ۴.۸
اردل: ۳.۱
بن:۱.۹
فارسان: ۸.۲
سامان: ۱.۷
شلمزار: ۴.۱
فرخ شهر: ۱۲.۸
مال خلیفه: ۰.۶
سورشجان: ۳.۹
بلداجی: ۶
ایلبگی: ۱.۶
دوآب صمصامی: ۲.۳
لیرابی: ۶.۷
دزک: ۸.۵

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • ۶۲ درصد جغرافیای ایران روی گسل یا در حاشیه گسل‌ها قرار دارد
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد
  • آب، زلزله و سازه‌های ناایمن بحران‌های اصلی کشور