Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا دشتی گفت: انتظار این است که دستگاه دیپلماسی کشور فعال‌تر عمل کند تا بتوانیم پول مسدود شده در کره جنوبی را به کشورمان بازگردانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، دولت کره جنوبی در اقدامی گستاخانه مبلغ 9 میلیارد دلار از پول ایران را مسدود کرده است و به بهانه تحریم‌ها حاضر نیست این پول را به ایران بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت کره جنوبی جهت بازگرداندن پول‌هایی ایران اقدام نمی‌کند بلکه مسئولین این کشور در اظهاراتی گستاخانه اعلام کرده‌اند ایران باید اجرت نگهداری این پول‌ها را نیز به آن‌ها بدهد.

گستاخی که با واکنش تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی همراه شد و آن‌ها از دستگاه دیپلماسی خواسته اند که با قاطعیت نسبت به این موضوع ورود کند.

در همین ارتباط محمدرضا دشتی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: متأسفانه دولت کره جنوبی تحت تأثیر آمریکا قرار دارد و به همین جهت حاضر نیست پول ایران را بازگرداند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها تأثیر زیادی در مناسبات کره جنوبی دارند، اظهار داشت: دولت کره جنوبی اگر استقلال کامل را داشت یقینا پول ما را برمی‌گرداند و مسدود شدن پول ایران در این کشور ناشی از متأثر بودن از آمریکا است.

دشتی با تأکید بر لزوم نقش‌آفرینی بیشتر وزارت امور خارجه در زمینه بازگرداندن پول مسدود شده در کره جنوبی به کشور، تأکید کرد: البته انتظار این است که دستگاه دیپلماسی کشور فعال‌تر عمل کند تا بتوانیم این پول را به کشورمان بازگردانیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: دستگاه دیپلماسی دولت کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۸۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوئیس بخش بزرگی از دارایی‌های مسدود شده روسیه را آزاد کرد

به گزارش خبرآنلاین «مرکز تخصصی دولت فدرال سوئیس در امور سیاست اقتصادی» (SECO) روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور پس از لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه برخی افراد در روسیه و روشن شدن منشا مالی آنها، دارایی‌های مسکو به ارزش ۲۹۰ میلیون فرانک سوئیس را در سال ۲۰۲۳ آزاد کرد.

این خبرگزاری اعلام کرد: پس از این اقدام دولت سوئیس، مجموع دارایی های مسدود شده روسیه در این کشور به ۱۵۰ میلیون فرانک سوئیس (حدود ۱۶۵ میلیون دلار) کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، مقام‌های روسیه پیش از این اعلام کرده بودند که تاکنون ۲۸۰ میلیارد دلار از دارایی های مسکو در خارج از این کشور مسدود شده است.

بر اساس گزارش یادشده، پنج تا ۶ میلیارد دلار از این دارایی‌ها در آمریکا و نزدیک به ۲۲۴ میلیارد دلار آن در اتحادیه اروپا مسدود شده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898663

دیگر خبرها

  • سوئیس بخش بزرگی از دارایی‌های مسدود شده روسیه را آزاد کرد
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • نقش پررنگ علم و فناوری در دیپلماسی ایران
  • تکذیب دیرهنگام احضار سفیر سوئیس به سپاه پاسداران | فیلم
  • هشدار روزنامه جمهوری اسلامی درباره اختلاف میان ایران و کشور‌های عربی
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد
  • عملکرد دولت سیزدهم در دیپلماسی انرژی شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد
  • دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است