Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی صدرایی نسب با بیان این که دامداران سم پاشی دام ها را جدی بگیرند، گفت: بالغ بر دو هزار راس دام سبک و سنگین در ایرانشهر کنه زدایی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی صدرایی نسب، رئیس مرکز بهداشت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، بیان کرد: به مناسبت فرارسیدن هفته ملی مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و با توجه به قرار گرفتن در فصل گرما، گسترش فعالیت کنه ها در زمان ایام عید سعید قربان و احتمال بروز بیماری تب کریمه کنگو، عملیات سمپاشی بدن دام ها و جایگاه های نگهداری آنان در این شهرستان با همکاری مرکز بهداشت و اداره دامپزشکی در زمان بحران بیماری کرونا به صورت رایگان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این عملیات تعداد 60 مکان نگهداری و تعداد 2000 راس دام سبک و سنگین سم پاشی و کنه زدایی شدند.

رئیس مرکز بهداشت ایرانشهر ادامه داد: با توجه به این که در سال جاری به دنبال افزایش بارندگی‌ها، جمعیت کنه ها نیز رشد صعودی پیدا کرده و تنها راه مبارزه و ریشه کنی بیماری های خطرناک مشترک انسان و دام، سم پاشی محل نگهداری و سطح بدن دام ها می باشد؛ پس ضروری است که دامداران نسبت به سم پاشی دام و جایگاه با جدیت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از عوامل پیشگیری از بروز بیماری ها جدا نگه داشتن جایگاه دام از محل زندگی، خودداری از تماس با ترشحات و خون آنان، خودداری از کشتار در محل های غیرمجاز و مبارزه با انگل های خارجی بدن دام ها از طریق سم پاشی می باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در پایان این عملیات، از دامداران خواسته شد تا درصورت مشاهده کنه روی بدن دام، از کندن آن و یا له کردن شان جداً خودداری کنند تا از انتقال عامل بیماری جلوگیری شود و مقرر شد 2 هفته دیگر مرحله دوم این عملیات توسط مرکز بهداشت و دامپزشکی انجام شود.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مرکز بهداشت سم پاشی بدن دام دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۸۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون یک میلیون و ۵۳۴ هزار رأس دام علیه تب برفکی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ عیسی پور گفت: بیماری تب برفکی به عنوان یکی از بیماری‌های ویروسی واگیر در دام است که در صورت وقوع و همه گیری، خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران وارد می ‎‎سازد و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۹۴۹ رأس بز و گوسفند علیه بیماری دامی تب برفکی و ۱۰۹ هزار و ۳۷ رأس گاو و گوساله در مراکز صنعتی، نیمه صنعتی و روستایی استان توسط اکیپ‌های دامپزشکی واکسینه شدند.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان ادامه داد: بیماری تب برفکی مشترک بین انسان و دام نیست، مردم نگران استفاده از فرآورده‌های دامی نباشند چرا که استفاده آن برای انسان هیچ مشکلی ندارد.

عیسی پور از همه دامداران استان زنجان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک با شماره ۱۵۱۲ در تماس باشند و مورد را گزارش دهند.


دیگر خبرها

  • پایش و سم‌پاشی مناطق مختلف زندگی پشه مالاریا در سیب و سوران
  • شهروندان گوشت را فقط از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • پیشگیری از بیماری هاری ارزان و قطعی است ؛ از تحریک سگ و گربه بپرهیزید
  • واکسیناسیون یک میلیون و ۵۳۴ هزار رأس دام علیه تب برفکی در زنجان
  • بیشترین بیماری هاری توسط سگ و گربه ایجاد می‌شود
  • هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است
  • هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده حنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است
  • اهمیت اجرای نظام مراقبت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در کیش
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۴۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین در مه ولات