Web Analytics Made Easy - Statcounter

انیمیشن کوتاه «خرچنگ» ساخته شیوا صادق‌اسدی به همراه فیلم «گرگم و گله می‌برم» به کارگردانی امیرهوشنگ معین از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به هجدهمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن هیروشیما ۲۰۲۰ راه یافت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امسال در بخش مسابقه رسمی جشنواره دوسالانه انیمیشن هیروشیما، ۵۹ فیلم از سراسر جهان در چهار گروه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که انیمیشن «خرچنگ» در گروه سه بخش مسابقه رسمی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم کوتاه ۱۰ دقیقه و ۵۰ ثانیه‌ای «خرچنگ» با تکنیک پاستل و رنگ روغن روی کاغذ و تلفیق با تکنیک روتوسکوپی در ابتدای سال ۲۰۲۰ در امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به پایان رسیده است.

«خرچنگ» داستان پسربچه‌ای خجالتی و منزوی است که علاقه دارد به عضو گروه تئاتر مدرسه در آید. ولی تنها نقشی که به او پیشنهاد می‌شود نقش یک خرچنگ است.

پیش‌تر نیز انیمیشن «گرگم و گله می‌برم» امیرهوشنگ معین به بخش مسابقه رسمی هجدهمین جشنواره انیمیشن هیروشیما ۲۰۲۰ راه یافته بود و قرار است در گروه چهار این بخش به نمایش در آید.

جشنواره دوسالانه انیمیشن هیروشیما یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های انیمیشن جهان و مورد تایید جایزه آکادمی اسکار برای فیلم‌های کوتاه است که امسال از ۳۰ مرداد تا ۳ شهریور ۱۳۹۹ (۲۰ تا ۲۴ آگوست ۲۰۲۰) بدون حضور مخاطبان در شهر هیروشیما ژاپن برگزار خواهد شد.

یادآوری می‌شود شیوا صادق‌اسدی پیش‌تر نیز دو پویانمایی «بچه گربه» و «پدربزرگ» را با تهیه کنندگی کانون پرورش فکری ساخته است.

انتهای پیام /4143/

منبع: آنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جشنواره انیمیشن هیروشیما انیمیشن هیروشیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۸۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ جشنواره لاله‌های باغ ایرانی

جشنواره لاله های باغ ایرانی از ابتدای فروردین تا اواسط اردیبهشت در بوستان" باغ ایرانی" در ده ونک تهران برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • عکس/ جشنواره لاله‌های باغ ایرانی
  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • (ویدئو) شبیه‌سازی نخستین بمباران هسته‌ای در «هیروشیما»
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • اضافه شدن ۱۳ فیلم دیگر به بخش‌های مختلف جشنواره کن