Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: سپاه برای توسعه استان از ظرفیت جهاددانشگاهی استفاده می‌کند.

سردار ابوالقاسم چمن، در نشست با مهندس محسن رحمانی، رئیس جهادانشگاهی استان  با اشاره به نگاه جهادانشگاهی برای استفاده از ظرفیت و توان بسیج با هدف  پیشبرد اهداف، اظهار کرد: نگاه جهادانشگاهی به منظور توسعه خراسان شمالی با استفاده از توان سپاه و ظرفیت‌های موجود در این مجموعه، نگاه ارزشمندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالیف وی با بیان اینکه در استان طرح و اقدامات ارزشمندی از سوی سپاه جوادالائمه(ع) در حوزه های اقتصادی و بهداشت و درمان صورت گرفته است، گفت: باید براساس سخنان مقام معظم رهبری هر کاری سه مشخصه عالمانه، عاقلانه و عازمانه داشته باشد، به این معنا که امور باید بر مبنای عقل و منطق، علم و عزم و اراده راسخ انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه انجام امور توسعه‌ای در استان توسط سپاه و با مشارکت مراکز علمی همانند جهاددانشگاهی بر اعتبار و ارزش کار می‌افزاید، یادآورشد: باید کارگروه ویژه ای در حوزه های مورد علاقه طرفین تشکیل شود تا پس از بررسی نقاط مشترک تفاهم نامه همکاری منعقد شود و اقدامات براساس برنامه ریزی انجام شود.

سردار چمن با بیان اینکه باید پیشرفت و آبادانی و سلامت جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: باید نقاط مشترک در حوزه های مختلف سپاه و جهاددانشگاهی را به همراه برندهای موجود در کنار هم بگذاریم و به صورت عملیاتی برای توسعه استان گام برداریم.

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) عنوان کرد: باید از برپایی جلسات مکرر برای اجرای طرح و برنامه ها خودداری کنیم و به صورت عملیاتی درصدد اجرای آنها برآییم.

وی در ادامه به برنامه‌های سپاه در حوزه‌های نان و غنی‌سازی آن، افزایش بهروری در حوزه دام، گیاهان دارویی، مشاغل خانگی و غیره اشاره کرد و افزود: سپاه جوادالائمه(ع) برای توسعه امور در سطح روستاها و دهستان ها و یا ارائه تسهیلات در این حوزه با مشارکت بسیج عشایری در قالب کارگروه ویژه ای آماده همکاری با جهاددانشگاهی است.

مهندس محسن رحمانی، رئیس جهادانشگاهی خراسان شمالی نیز در این دیدار با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، اظهارکرد: یکی از مولفه های اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی مباحث علمی و دانش بنیان بوده  که این مهم یکی از رویکردهای اصلی جهاددانشگاهی است.

وی با اشاره به فعالیت پژوهشکده های زیست فناوری رویان و گیاهان دارویی جهاددانشگاهی گفت: با توجه به این موضوع، جهاددانشگاهی با کمک استانداری خراسان شمالی اجرای دو طرح اصلاح نژاد دام و گیاهان دارویی را به واسطه برخورداری دانش آن در پژوهشکده های زیر مجموعه جهاددانشگاهی در دستور کار قرار داده است.

رحمانی با اشاره به همکاری جهاددانشگاهی استان با پژوهشکده زیست فناوری رویان در زمینه اصلاح نژاد دام بر قابلیت توسعه آن در روستاها با مشارکت سپاه  جوادالائمه(ع) تاکید کرد.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در استان و آمادگی کامل جهاددانشگاهی برای اجرای پروژه ها به صورت مشترک، یادآورشد: در بحث گیاهان دارویی نیز جهاددانشگاهی خراسان شمالی دارای دانش فنی لازم بوده و همکاری سپاه استان در این موضوع مورد نظر است.

رحمانی با بیان اینکه در دانشگاه ها و مدارس نیاز به مهارت های تخصصی و فردی وجود دارد افزود: با توجه به وجود ۱۶۰ مرکز آموزش تخصصی زیر مجموعه جهاددانشگاهی در کشور، می توان در خراسان شمالی نیز با مشارکت سپاه جوادالائمه(ع) با کمترین هزینه مرکز آموزش های تخصصی و راهبری شغلی را راه‌اندازی کنیم تا افراد با کسب مهارت و دانش لازم به بازار کار وارد شوند.

وی با بیان اینکه سپاه جوادالائمه(ع) استان به خوبی در حوزه درمانی در استان ورود پیدا کرده و به عموم شهروندان خدمات درمانی ارائه می دهد، خاطرنشان کرد: با توجه به نبود مرکز درمانی سرطان برست  دراستان، مجموعه جهاددانشگاهی می تواند با استفاده از ظرفیت نیروی متخصص استان و مشارکت سپاه این مرکز را از مرحله غربالگری تا درمان راه اندازی کند.

رحمانی با بیان اینکه مرکز افکار سنجی «ایسپا» جهادانشگاهی  یکی از مراکز مورد وثوق پرسشگری در کشور است، خاطرنشان کرد: داده های میدانی جمع آوری شده توسط پرسشگران این مرکز می تواند دغدغه ها را در راستای برنامه‌ریزی صحیح در مسائل مختلف تا حدود بسیاری مرتفع کند.

وی اظهار امیدواری کرد که با مشارکت سپاه جوادالائمه(ع) استان برنامه های مفید با رویکرد توسعه استان تدوین شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خراسان شمالي توسعه استانی علمی و آموزشی سپاه جوادالائمه ع گیاهان دارویی خراسان شمالی مشارکت سپاه برای توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۸۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ طبق آیین‌نامه عملیاتی شرکت‌های آب و فاضلاب، استفاده از آب شرب برای مصارف غیر شرب مانند آبیاری باغات، باغچه‌ها، صیفی‌جات، تأمین آب دام‌ها، پر نمودن استخر‌ها، استفاده از آب شرب برای ساخت و ساز‌ها و ... خلاف مقررات بوده و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد شدید قانونی خواهد شد که از مهم‌ترین عواقب آن قطع انشعاب آب، سلب امتیاز و معرفی افراد خاطی به مراجع ذی صلاح خواهد بود بدین وسیله از همه مشترکان محترم تقاضا می‌شود ضمن پرهیز از اسراف و عدم استفاده از آب شرب برای مصارف غیر شرب با مدیریت مصرف آب، همچون سالیان گذشته خادمان خود را در شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی برای ارائه خدمات بهتر و پایدارتر به کلیه هم‌استانی‌های عزیز در اقصی نقاط استان یاری کنند.

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به محیط زیست
  • خروش نمازگزاران خراسان شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق
  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • رقابت ۱۲۰۵ نفر در آزمون استخدامی تامین اجتماعی در خراسان‌شمالی
  • لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌ خالی شهرک‌های صنعتی خوزستان برای رشد کسب و کارها
  • راهپیمایی مردم خراسان‌شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق
  • لزوم برنامه عملیاتی برای خروج از زیان‌دهی واحدهای دانشگاهی
  • قدردان نعمت سپاه پاسداران و ارتش دلاور هستیم