Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال اعتقاد دارد بخشی از تغییر پرتعداد سرمربیان در تیم‌های فوتبال، به سامان نداشتن فدراسیون فوتبال مربوط است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیررضا واعظ آشتیانی درباره جابه‌جایی پُرتعداد مربیان فوتبال ایران در هفته گذشته اظهار داشت: این موضوع را فقط در ورزش ایران می‌بینیم و حاصل تفکرات آماتوری ورزش ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع به مربیان خلاصه نمی‌شود و ما فقط مانور حرفه‌ای‌گری و اخلاق‌مداری داریم. مربی بندی را در قراردادش می‌گنجاند که براساس آن می‌تواند قرارداد را یک‌طرفه فسخ و خودش را از آن قرارداد خلاص کند.

وی ادامه داد: برخی اوقات طرفین قرارداد به تفاهم می‌رسند که از قرارداد کناره‌گیری کنند. در مجموع برای بررسی دلایل جدایی مربیان باید مفاد قراردادها را بررسی کنیم.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال درباره اینکه این مربیان به پرداخت جریمه محکوم نمی‌شوند، گفت: کمیته انضباطی باید به این موضوع رسیدگی کند. همانطور که مربی حق شکایت دارد، اگر او قصوری در قراردادش داشته باشد، باید پاسخگو باشد. کمیته انضباطی باید به این پدیده ورود کند و با شکایت باشگاه اول مربی، اجازه ثبت قرارداد او با باشگاه دوم را ندهد. مربی ظرف 48 ساعت از تیمی جدا می‌شود و به تیمی دیگر می‌رود که خیلی عجیب است.

کار از نیمکت‌های لرزان گذشت؛ «سندروم بی‌ثباتی» عارضه جدید فوتبال ایران

واعظ آشتیانی در این خصوص که این اتفاق بیشتر در تیم‌های در حال سقوط رخ می‌دهد، تصریح کرد: برخی مربیان نگرانند که تیم‌شان سقوط کند و این سقوط در پرونده کاری آن مربی گنجانده شود. برخی اوقات باشگاه‌ها مربیان را برکنار می‌کنند، اما بزرگ‌ترین اشتباه آنها این است که فکر می‌کنند با تغییر مربی، اتفاقات زیادی رخ می‌دهد و جلوی سقوط تیم گرفته می‌شود. این باور مطلقی نیست و به استثنا پیش می‌آید.

وی با اشاره به عملکرد آبی‌پوشان پایتخت در لیگ هفتم بیان کرد: زمانی که ناصر حجازی سرمربی استقلال بود، تیم در جایگاه پنجم یا ششم جدول قرار داشت. با تعویض مربی اما استقلال به جایگاه سیزدهم جدول سقوط کرد. تغییر مربی، همه چیز را عوض نمی‌کند و باشگاه باید مسائل را  آسیب‌شناسی کند. ترکیب ساختار و تجهیزات باشگاه نشان می‌دهد تیمی موفق می‌شود یا خیر.

معاون پیشین سازمان تربیت‌بدنی که با برنامه آفساید رادیو جوان گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه این موضوع ربطی به باشگاه‌های دولتی یا خصوصی ندارد، خاطرنشان کرد: مدیریت تعریف جامعی دارد و ما باید فرهنگ آن را داشته باشیم. مدیریت در جامعه امری مغفول است و هر کسی قلم به دست می‌گیرد تا نامه‌ها را امضا کند، او را به‌عنوان مدیر می‌آوریم.

واعظ آشتیانی درباره عدم مقابله فدراسیون فوتبال با جابه‌جایی مکرر مربیان اظهار داشت: این نشان می‌دهد فدراسیون فوتبال سامان ندارد. همچنین قراردادها به گونه‌ای است که قابلیت فسخ یک‌طرفه را دارد و شما ببینید چقدر اوضاع بلبشوست که مربی پس از فسخ قرارداد با باشگاه اول، به راحتی قراردادش با باشگاه دوم را در فدراسیون فوتبال ثبت می‌کند. این نشان می‌دهد این فدراسیون در حال و هوای دیگری سیر می‌کند و نباید انتظار بیشتری داشته باشیم.

وی در واکنش به اظهارنظر مجری برنامه که عنوان کرد هر تیم لیگ برتری به طور میانگین، دو سرمربی عوض کرده است، گفت: این موضوع جای تعجب دارد. از طرفی در فضای فوتبال ما نباید انتظار شرایط بهتری داشته باشیم و این اتفاقات تعجب‌آور نیست.

انتهای پیام/

R1402/P/S3,27/CT11 واژه های کاربردی مرتبط فدراسیون فوتبال فوتبال تیم فوتبال استقلال مربیان فوتبال ایران باشگاه‌های فوتبال ایران بیشتر بخوانید... استعفای دستیاران افاضلی در پارس جنوبی/ تمرینات زیر نظر جم‌رتبه ادامه می‌یابد استعفای سرآسیایی از سرمربیگری شهر‌ خودرو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال فوتبال تیم فوتبال استقلال مربیان فوتبال ایران باشگاه های فوتبال ایران فدراسیون فوتبال ایران فوتبال استقلال مربیان فوتبال ایران باشگاه های فوتبال ایران فدراسیون فوتبال فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل احضار نشدن نکونام به کمیته انضباطی

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در حالی از مربی تیم استقلال بابت حاشیه های دیدار با شمس آذر خواستار ارسال دفاعیه شده که سرمربی استقلال از آن مبرا بوده است.

به گزارش مشرق، تیم‌های فوتبال استقلال تهران و شمس آذر در هفته بیست و چهارم لیگ برتر روز جمعه ۳۱ فروردین به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به سود استقلال به پایان رسید تا این تیم کماکان در صدر جدول قرار بگیرد.

در پایان این بازی، فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد جواد نکونام به همراه کیانوش رحمتی (سرمربی و مربی استقلال) رفتار ناپسندی را مقابل سکوی هواداران انجام می‌دهند.

در همین حال امروز یکشنبه دو اردیبهشت، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به مربی استقلال مهلت داد تا ظرف ۴۸ ساعت آینده دفاعیات خود را به این کمیته ارسال کند. این در حالی است که کمیته انضباطی برای سرمربی استقلال هیچ درخواستی نداشته است.

در همین حال از مسوولان کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پیگیر و متوجه شدیم که جواد نکونام هیچ شاکی نداشته و فقط از مربی استقلال شکایت به کمیته انضباطی رسیده است و هیچ گزارشی هم از سوی ناظر بازی در خصوص رفتار نکونام به فدراسیون ارسال نشده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • دلال‌ها آفت فوتبال کشور هستند/ضرورت شناسایی استعدادهای جوان تبریز
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی‌ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • مربی استقلال محروم و جریمه شد
  • احمدی: از نویدکیا یاد بگیرید
  • دعوت‌ ای اف سی از سرمربی تیم ملی و مدیر توسعه فدراسیون فوتبال
  • دعوت از قلعه‌نویی و یک مربی ایرانی به گردهمایی مربیان بزرگ قاره
  • دعوت AFC از سرمربی تیم ملی و مدیر توسعه فدراسیون فوتبال
  • دلیل احضار نشدن نکونام به کمیته انضباطی
  • ارسال دفاعیه مربی تیم استقلال به کمیته انضباطی