Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان  بیان کرد: طی روزهای اخیر، برای سومین مرحله است که در راستای اجرای توافق سه جانبه هند، افغانستان و ایران، یک کشتی صرفا برای حمل کانتینرهای حامل محمولات ترانزیتی افغانستان وارد بندر شهید بهشتی چابهار می شود و این بندر را به مقصد هند ترک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در همین راستا بامداد امروز، کشتی اینتر سیدنی با حدود ۷۰ تی ای یو کانتینر معمولی و یخچالی حامل محمولات ترانزیتی کشور افغانستان از بندر شهید بهشتی چابهار به مقصد بنادر موندرا و ناواشیوا حرکت کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تایم کوتاه ترانزیت بین چابهار و بنادر موندرا و ناواشیوا و خدمات مطلوب ارائه شده به بازرگانان افغانستانی، زمینه ساز فعال ساختن ظرفیت های توافق سه جانبه ایران، هند و افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار شده است.

آقایی مطرح کرد: در همین راستا در این ماه ۱۱۶ تی‌ای یو کانتینر حامل کالا‌های ترانزیتی افغانستان در قالب ۲ کشتی کانتینربر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار به بنادر موندرا و ناواشیوا ارسال شده است.

او اضافه کرد: طی سال‌های اخیر صادرات کالای هند به افغانستان از طریق بندر چابهار انجام و همچنین محموله‌های صادراتی خشکبار و کالای فاسد شدنی افغانستان از این بندر به هند ارسال شده است، اما ارسال محموله‌های صرفا ترانزیتی در راستای توافق نامه سه جانبه هند، افغانستان و ایران بی سابقه بوده که برای اولین بار در سال ۹۹ محقق شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل سازمان بنادر و دریانوردی ناوگان دریایی کشتی ترانزیت بندر شهید بهشتی چابهار طریق بندر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور سنگ ترانزیتی افغانستان به ترکیه از گمرک دوغارون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ناظر گمرکات استان خراسان رضوی گفت: اولین قطار حامل سنگ ترانزیتی از افغانستان به مقصد ترکیه وارد ایستگاه روزنک افغانستان شد.

جواد جعفری در ادامه افزود : با هماهنگی انجام شده و برای جلوگیری از توقف واگن‌ها، گمرک دوغارون تشریفات گمرکی این محموله را با کد این گمرک انجام خواهد داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • رئیسی به کراچی رفت
  • عبور سنگ ترانزیتی افغانستان به ترکیه از گمرک دوغارون
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار