Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به ادعای دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران گفت: ماموریت ایران هراسی این بار به عهده دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس قرار گرفته تا به این ترتیب زمینه حضور نظامی-سیاسی رژیم صهیونیستی در منطقه را فراهم شود.

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، درباره ادعای دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی مانع دستیابی به راه حل سیاسی در یمن است و شاهد این مدعا کمک تسلیحاتی این کشور به یمن می‌باشد، گفت: شورای همکاری خلیج فارس به ویژه سه کشور عربستان، بحرین و امارات علت ناامنی منطقه هستند و بحرین و امارات کشور‌هایی هستند که در حمله عربستان به یمن نقش مشوق‌ را به عهده داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سه کشور بحرین، امارات و عربستان تحریم‌های زیادی علیه قطر انجام دادند و نقش مهمی در ایران هراسی داشتند. همان دو کشوری که مخالف حمله به مردم بی دفاع یمن بودند.

هانی زاده با اشاره به اظهارات اخیر مقامات سعودی و اماراتی یادآور شد: این اظهارات حکایت از آن دارد که حرکتی شتاب دهنده از سوی عربستان، امارات و با همکاری بحرین برای کشاندن پای رژیم صهیونیستی به منطقه در حال انجام است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه سه کشور فوق درصدد آن هستند که با ایرانی هراسی پای رژیم صهیونیستی را به خلیج فارس باز کنند، گفت: امارات بعد از مذاکرات پنهان با رژیم صهیونیستی بنای بازگشایی سفارت این رژیم جعلی را در کشور خود پایه گذاری کرد و بحرین نیز به دنبال آشکار شدن روابط خود با اسرائیل است.

وی با اشاره به سخنان دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در خصوص نقش ایران در کمک تسلیحاتی به یمن گفت: از آنجا که این سه کشور به دنبال همکاری‌های جدی با رژیم صهیونیستی و ایرانی هراسی در منطقه هستند ماموریت این وظیفه یعنی ایران هراسی را به عهده دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس قرار دادند تا به این ترتیب زمینه حضور نظامی_سیاسی اسرائیل در منطقه را فراهم کنند.

هانی زاده در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی همواره آمادگی آن را دارد تا براساس منافع مشترک بین کشور‌ها قرارداد‌های امنیتی، نظامی و سیاسی با ۶ کشور حوزه خلیج فارس را به امضا برساند، اما متاسفانه این اراده نزد سه کشور امارات، عربستان و بحرین وجود ندارد و هر سه کشور به دنبال برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی هستند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هانی زاده شورای همکاری خلیج فارس یمن عربستان ایران هراسی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس رژیم صهیونیستی ایران هراسی هانی زاده سه کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۸۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت در غزه

به گزارش­ «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در نوار غزه را پس از شش ماه ناکامی و ناتوانی در اتخاذ تصمیمی بازدارنده در مقابل جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونستی علیه شهروندان فلسطینی، گامی مثبت، اما ناکافی دانست.

کنعانی افزود: گام مهم‌تر از تصویب این قطعنامه، اقدام مؤثر برای اجرای آن و توقف کامل و پایدار حملات رژیم متجاوز صهیونیستی علیه نوار غزه و کرانه باختری، رفع کامل محاصره ظالمانه غزه و بازگشایی گذرگاه‌ها به منظور ارسال گسترده و بدون تبعیض کمک‌های انسان‌دوستانه بین‌المللی و تامین کمک‌ها و منابع مالی بین‌المللی برای آغاز فوری بازسازی ویرانی‌های باریکه غزه اعم از منازل، زیرساخت‌های حیاتی بویژه مراکز بیمارستانی و خدماتی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی واکنش رژیم کودک‌کُش صهیونیستی نسبت به این قطعنامه را گویای عصبانیت آشکار این رژیم از شکست غیرقابل ترمیم در عرصه میدانی و سیاسی و بین‌المللی دانست و افزود: انتظار می‌رود شورای امنیت سازمان ملل متحد این رژیم را نسبت به جنایات شش ماهه گذشته علیه مردم بی‌پناه فلسطین و احتمال تداوم آن برخلاف قطعنامه مصوب شورای امنیت پاسخگو نماید.

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • خلیج فارس و دریای عمان تا جمعه مواج است
  • ترکیه به اسرائیل سلاح و مهمات صادر می‌کند؟
  • امارات مصادره بخش دیگری از فلسطین را محکوم کرد
  • آبرسانی به بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس
  • اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود
  • صعود قطر و امارات قطعی شد/ پیروزی سوریه، اردن و بحرین مقابل حریفان
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات
  • بازگشت اسد به دنیای عرب
  • واکنش ایران به قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت در غزه