Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، روز گذشته در پی بارش شدید باران تابستانی سیلاب شدیدی در برخی از مناطق استان اردبیل به‌راه‌افتاد که در پی آن خساراتی به برخی از روستاها و مناطق شهری این استان وارد شد. فرمانداری مشگین‌شهر برآورد اولیه خسارت سیل شامگاه سه‌شنبه را در این شهرستان ۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیلاب به مزارع کشاورزی، باغ‌ها، اماکن مسکونی و دامی روستاییان و عشایر، راه‌های اصلی، فرعی و روستایی و ابنیه فنی در مشگین‌شهر آسیب زده است. از همان ساعت‌های ابتدایی وقوع سیل، نیروهای امدادرسان در مناطق آسیب‌دیده حضور یافته و اقدام به بازگشایی جاده‌های ارتباطی و امدادرسانی به شهروندان،  روستاییان و عشایر کرده‌اند.

اردبیل در محاصره سیل | از فوت ۲ نوجوان تا تخریب صددرصدی خانه‌های روستایی

اکبر صمدی، فرماندار مشگین‌شهر با بیان این که سیل به خط انتقال آب شرب این شهرستان خسارت‌زده و باعث شکستگی آن شده بود، گفت: ماموران آب و فاضلاب، بامداد امروز چهارشنبه ۲۵ تیر ۹۹ موفق به ترمیم این خط لوله شدند و نگرانی از بابت قطع آب در مشگین‌شهر وجود ندارد.

خسارت‌ها در بیله‌سوار مغان

فرمانداری بیله‌سوار مغان نیز اعلام کرد: جاری شدن سیل همچنین به مزارع، راه‌های ارتباطی، مخابرات و برق چند روستا در بخش قشلاق دشت به مرکزیت شهر جعفرآباد خسارت زد.

سیلاب به ۸۰۰ تا یک هزار هکتار محصول زراعی کشاورزان منطقه از جمله ذرت، یونجه، صیفی‌جات، پنبه و سویا  و نیز تاسیسات زیربنایی و لوله‌های انتقال آب  خسارت زده است.  

سیل موجب وارد  آمدن خسارت به جاده  ارتباطی روستای عزیزکندی- خلیفه‌لو و مسدود شدن آن، قطع تلفن در هشت مرکز مخابراتی روستایی و سه سایت همراه اول در بخش قشلاق دشت نیز شده است.

سیلاب همچنین به برخی منازل شهر جعفرآباد،  مزارع و صیفی‌جات اطراف روستای عزیزکندی خسارت وارد کرده است.

 تنها در منطقه ارشق مشگین‌شهر ۵۰ روستا به نوعی درگیر سیل شده‌اند.

یافتن جسد یکی از مفقودین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز گفت: در پی تجسس‌های به عمل آمده توسط جمعیت هلال احمر استان، تاکنون جسد یکی از مفقودین در سیلاب یافته و به مراجع ذی‌صلاح تحویل شده است.

رامین معبودی در توضیح خسارات ناشی از سیلاب در استان و مفقودی ۲ نوجوان اردبیلی عنوان کرد: بلافاصله بعد از دریافت گزارش سیلاب از ساعت ۱۹ روز گذشته یک تیم دوازده نفره و ۱۲ خودرو از شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان اردبیل به مناطق سیل‌زده برای تجسس دو نوجوان مفقودی به محل حادثه اعزام شدند.

وی از اعزام سه تیم واکنش سریع و یک تیم آنست (سگ تجسس) خبر داد و افزود: ۱۵ نفر با چهار خودرو نیز از سوی معاونت امداد جمعیت هلال احمر استان به کمک تیم‌های تجسس رفته‌اند و در پی جستجوهای به عمل آمده تاکنون جسد یکی از مفقودین پیدا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در خصوص وضعیت سیل‌زدگی در شهرستان‌ها نیز اظهار کرد: در جریان جاری شدن سیلاب در شهرستان‌های مشگین‌شهر و بیله‌سوار که منجر به آب‌گرفتگی شهری شده بود، نیروهای هلال احمر برای تخلیه آب از معابر این شهرستان‌ها اقدام و همکاری کردند.

معبودی در خصوص جاری شدن سیلاب در شهرستان خلخال گفت: در روستای مصطفی‌لو از توابع شهرستان خلخال گزارش ورود آب به داخل منازل داشتیم که نیروهای جمعیت هلال احمر سریعاً به این مناطق اعزام شده و برای تخلیه آب از منازل اقدام کردند. همچنین مایحتاج لازم نیز بین خانوارهای این روستا توزیع شد.

وی از وضعیت مناسب و آماده‌باش کامل جمعیت هلال احمر استان خبر داد و افزود: در حال حاضر از لحاظ امدادرسانی و تجهیزات مورد نیاز دچار کمبود نیستیم و هلال احمر استان در حال امدادرسانی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در خصوص تأثیر بیماری کرونا بر وضعیت پیش‌آمده و نحوه خدمات‌رسانی در این خصوص گفت: تا این لحظه ابلاغ و دستورالعملی از سوی ستاد کرونا در استان درباره نحوه امدادرسانی، توزیع مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک دریافت نکرده‌ایم و نظارتی در این خصوص برای رعایت فاصله‌گذاری و وضعیت پیش‌آمده در مناطق سیل زده به عمل نیامده است.

معبودی ادامه داد: مردم برای در امان ماندن از خطرات احتمالی دوباره سیلاب از نزدیک شدن و چادر زدن در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌های آب خودداری کنند و در هنگام وقوع سیلاب حتماً به ارتفاعات بروند و از حضور در مناطق پست و دره‌ها پرهیز کنند.  ‌

کد خبر 531206 برچسب‌ها سيل استان اردبیل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سيل استان اردبیل جمعیت هلال احمر استان استان اردبیل مشگین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۸۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن جسد ۲ کودک غرق شده در نیمروز

فرماندار شهرستان نیمروز از پیدا شدن جسد دو کودک غرق شده در این شهرستان پس از گذشت چند روز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، غلامحسین امینی‌راد، اظهار داشت: امروز پس از جستجوی چند روزه برای یافتن دو کودک گم شده در شهرستان نیمروز با کمک پهپادهای ارتش با توجه به آماده بودن شرایط آب و هوایی و مدیریت هلال‌احمر، جسد بی‌جان دو کودک در حالی که در آب غرق شده بودند توسط نیروهای امدادی هلال‌ احمر پیدا شدند.

فرماندار نیمروز، افزود: با توجه به مفقودی 2 کودک خردسال در تاریخ دوم اردیبهشت‌ماه در یکی از روستاهای شهرستان نیمروز با حضور تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان نیمروز و ادارات عشایر، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، آموزش و پرورش، اورژانس و مشارکت مردمی از همان ساعات اولیه اعلام مفقودی در صحنه حاضر و به عملیات جستجو و نجات پرداختند. در این عملیات از تمام امکانات مانند قایق، کواد کوپتر، تور استفاده و پایش تمام منطقه انجام شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • پیکر۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • (تصاویر) شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب در سیل زیرکوه
  • شکسته شدن ۲ سد خاکی/ سیلاب در حاجی آباد زیرکوه جاری شد + عکس
  • تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب
  • بند خاکی روستای سالک‌آباد هم شکسته شد/امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • پیدا شدن جسد ۲ کودک غرق شده در نیمروز