Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-24@15:46:23 GMT

لبنان به جای ایران از کویت نفت می خرد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۸۷۳۵

لبنان به جای ایران از کویت نفت می خرد

وزیر انرژی لبنان روز سه‌شنبه ۲۴ تیرماه (۱۷ ژوئیه) به صراحت اعلام کرد که لبنان در حال حاضر برنامه‌ای برای مذاکره با ایران به منظور خرید نفت را ندارد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، حسن نصرالله پیش از سخنان وزیر انرژی لبنان گفت که «بحثی آرام» با دولت لبنان در باره پیشنهادش داشته است، مبنی بر این که لبنان نفت پالایش‌شده ایران را بخرد و قیمت آن را با پوند لبنانی بپردازد و این از بار کمبود ارز دولت لبنان نیز خواهد کاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

لبنان در حال حاضر با یک بحران مالی عظیم دست و پنجه نرم می‌کند. از ماه اکتبر سال گذشته بدین سو، پوند لبنانی حدود ۸۰درصد ارزش خود را از دست داده است.

 

ریموند غجر در اظهارات دیروز خود گفت: «فعلا طرحی برای مذاکره با ایران برای واردات بنزین وجود ندارد و با دولت عراق برای تأمین احتمالی سوخت مذاکراتی آغاز شده است.»

 

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته خرید نفت لبنان از ایران را غیرقابل پذیرش خوانده و گفته بود: «به طور حتم این یک کالای تحریم شده است، و ما هر اقدام لازم را به خرج خواهیم داد تا مطمئن شویم ایران نتواند نفت خام خود را به هیچ جایی بفروشد، از جمله به حزب‌الله در منطقه…»

 

مذاکره لبنان با کویت

 

از سوی دیگر، رئیس امنیت داخلی لبنان خبر داد که کشورش به منظور حل بحران مالی و اقتصادی، مذاکراتی را با کویت برای دریافت سوخت مورد نیاز آغاز کرده است.

 

به گزارش رویترز، عباس ابراهیم به روزنامه کویتی الرأی گفت که او در سفری که به این کشور نفت‌خیز حاشیه خلیج فارس داشته، گفت‌وگوها و تبادل پیشنهادهایی با مقامات کویتی داشته است که می‌تواند از سطح بحران لبنان بکاهد.

 

رئیس امنیت داخلی لبنان به روزنامه الرأی گفته است: «ما قصد داریم ۱۰۰درصد نیازهای خود را مستقیما از کویت تأمین کنیم، بدون اینکه هر واسطه‌ای یا شرکت دیگری در این میان سودی ببرد.»

 

او گفت که این درخواست مستقیما با امیر کویت در میان گذاشته شده است. مقامات کویت تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده‌اند.

 

عباس ابراهیم به این پرسش که چه کمک‌های دیگری نیز ممکن است کویت در اختیار لبنان بگذارد، سکوت اختیار کرد.

 

کویت هم‌اکنون در شرایط پایین بودن قیمت پایین نفت و بحران کرونا با کمبود بودجه مواجه شده است.

 

روزنامه پرتیراژ القبس کویت به نقل از منابعی می‌نویسد، در وضعیت کنونی برای کویت دشوار است بتواند از طریق ذخایر بانک مرکزی از لبنان حمایت کند.

برچسب هاایران خبرگزاری دویچه وله (Deutsche Welle) کویت لبنان

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران کویت لبنان آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۸۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش زنده: ایران 0- کویت 0

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال ایران در نخستین بازی جام ملت‌های آسیا موفق به کسب پیروزی 3 بر یک برابر افغانستان شد و در دومین مسابقه به برتری 4 بر 2 مقابل بحرین رسید تا صدرنشین گروه D شود ولی شاگردان وحید شمسایی برای صعود به‌عنوان تیم نخست به دور حذفی نیاز به گرفتن امتیاز در جدال با کویت دارند؛ تیمی که یک برد و یک تساوی در دو دیار اخیرش داشته و می‌خواهد از ایران امتیاز بگیرد تا مانع از سقوط افغانستان شود.

گروه D جام ملت‌های فوتسال آسیا- 2024 تایلند- بازی سوم
سالن: هوآ مارک ایندور (بانکوک)- ساعت 17:30
داوران: بنجاپول موچاروئنساپ (تایلند)؛ آن ران (چین)، آناتولی روباکوف (ازبکستان)، هیرویوکی کوبایاشی/ وقت نگهدار: فهد الحُسنی (امارات)

تیم ملی فوتسال ایران
سعید مومنی، محمدحسین درخشانی، مسلم اولادقباد، سالار آقاپور و بهروز عظیمی
سرمربی: وحید شمسایی

تیم ملی فوتسال کویت
فهد الخواری، محمد العجمی، عبدالرحمن الطاویل، ناصر العلبان و صالح الفاضل
سرمربی: دیوید مارین اورتگا

در حاشیه

 استقبال بهتری از این بازی نسبت به دو بازی گذشته تیم ملی فوتسال ایران به عمل آمده است.

ملی پوشان فوتسال ایران شروع خوبی در این بازی داشتند و دو حمله جدی در همان ثانیه‌های نخست ایجاد کردند.

دیگر خبرها

  • گزینه اول آقای گلی آسیا از فوتسال ایران
  • خلاصه بازی فوتسال ایران و کویت +فیلم
  • (ویدیو) خلاصه فوتسال ایران ۴ - کویت ۰
  • فیلم/ خلاصه دیدار فوتسال ایران ۴ - کویت ۰
  • ببینید | تداوم برد‌های تیم ملی فوتسال ایران با شکست کویت
  • تداوم بردهای تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا با شکست کویت
  • گزارش زنده: ایران 0- کویت 0
  • اعلام ترکیب ایران مقابل کویت
  • رونمایی از ترکیب ایران مقابل کویت
  • کویت، سومین حریف تیم ملی فوتسال ایران