Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مرتضی حیدری فرماندار قم روز چهارشنبه در چهل و پنجمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم، نیاز روزانه استان را ۲۵۰ هزار ماسک اعلام کرد و گفت: ظرفیت اسمی تولید ماسک در قم ۵۰۰ هزار عدد در روز است، ولی به دلیل محدودیت در تامین مواد اولیه، تولید ماسک در این استان کمتر از ظرفیت موجود می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری ، قیمت، مجوز و مواد اولیه را سه موضوع اساسی در تولید ماسک دانست و افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده مجوز و قیمت تاکنون حل‌شده است و فرایند تحویل مواد اولیه شروع‌شده است.

فرماندار قم بابیان اینکه در آمار تولید ماسک استان، ماسک‌های تولیدی توسط موسسه‌های خیریه و مساجد لحاظ نشده است،گفت: التهاب در بازار ماسک قم کاهش‌یافته و ماسک موردنیاز تامین شده است.

مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در این جلسه یکی از موانع تولید ماسک در استان را مجوز‌های بهداشتی دانست و گفت: مشکل در صدور مجوز‌های بهداشتی، تامین مواد اولیه برای این واحد‌ها را دچار مشکل کرده است.

او گفت: در صورت ارائه مجوز بهداشتی به یکی از واحد‌های صنعتی موجود در قم، در کمترین زمان ۱۰۰ هزار عدد به ظرفیت تولید ماسک استان افزوده می‌شود.

غضنفری ادامه داد: در روز‌های اخیر سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که هیچ مجوز صنفی و صنعتی برای تولید ماسک نیاز نیست که این کار برای رفع مشکل واحد‌های تولید ماسک در کشور و استان بود و اگر مجوز بهداشتی نیز حل شود، برای تولید ماسک در قم هیچ مشکلی وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: تامین روزانه ۱۵ هزار ماسک ان ۹۵ کادر بهداشت و درمان تامین می‌شود و بقیه این ماسک‌ها باید در دسترس مردم قرار گیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز در این جلسه گفت: ۱۴ واحد صنعتی و صنفی با تولید روزانه ۵۵۰ هزار عدد ماسک وجود دارد که در عمل تنها ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار ماسک به‌صورت روزانه توسط این واحد‌ها تولید می‌شود.

محمود سیجانی ادامه داد: هم‌اکنون با ظرفیت‌سازی ایجادشده در کشور میزان تولید ماسک از ۶ میلیون عدد در روز در هفته گذشته به ۱۱ میلیون ماسک افزایش‌یافته است که در صورت تامین مواد اولیه شاهد جهش در تولید ماسک در کشور خواهیم بود.

او گفت: موضوع مهم در این زمینه ظرفیت تولید مواد اولیه تولید ماسک در کشور است که تنها ۲ مجموعه توان تولید مواد اولیه را در کشور دارد و این موجب شده تا تامین مواد اولیه به مشکلی جدی تبدیل شود.

سیجانی ادامه داد: تمام ماسک‌های تولیدی در واحد‌های صنعتی در اختیار بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها قرار می‌گیرد.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا فرماندار قم تولید ماسک تامین مواد اولیه تامین مواد اولیه تولید ماسک ویروس کرونا واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۸۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد

اکبر ایازی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد گفت: بودجه فرهنگی شهرداری در پارسال، ۱۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که این بودجه در امسال ۲۶ میلیارد تومان و در ۱۲ سرفصل خواهد بود، که این رقم نسبت به پارسال دو برابر شده است.

بیشتر بخوانید

اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهرکرد محله‌محور می‌شود

وی افزود: یک بودجه پنج میلیاردی جداگانه هم برای ساخت فرهنگ سرا با اولویت ساخت در منظریه، ناحیه غرب و خیابان ملت اختصاص داده شد که در مجموع ۳۱ میلیارد بودجه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در نظر گرفته شده است.

ایازی ادامه داد: اتفاقات خوبی برای در حوزه فرهنگی با وجود شهردار جدید افتاد که دلیل آن نگاه خوب به مباحث فرهنگی شهر بود.
منبع: ایمنا

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افزایش ۱.۵ تا ۲ برابری تعرفه پرستاری در مناطق مرزی
  • افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • افزایش قیمت کارخانه ای این خودرو کلید خورد | منتظر افزایش قیمت‌ سایر خودروها باشیم؟
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو کلید خورد؟
  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • افزایش ۲ برابری بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد