Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@18:48:18 GMT

دیدار رؤسای جمهور آسیای مرکزی به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۸۸۷۱

دیدار رؤسای جمهور آسیای مرکزی به تعویق افتاد

سومین دیدار رؤسای جمهور کشورهای آسیای مرکزی که برنامه‌ریزی شده بود ماه آگوست در قرقیزستان برگزار شود، به علت شیوع کرونا به تعویق افتاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «الهام نعمت اف» معاون وزیر امور خارجه ازبکستان گفت: سومین دور رایزنی رؤسای جمهور کشورهای آسیای مرکزی که برنامه‌ریزی شده بود ماه آگوست در قرقیزستان برگزار شود، به دلیل شیوع پاندمی «کووید-19» به پاییز منتقل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر امور خارجه ازبکستان خاطرنشان کرد: آخر ماه نوامبر سال 2019 میلادی در شهر تاشکند در چارچوب دومین دیدار تصمیمی در مورد برگزاری سالانه دیدار رؤسای جمهور آسیای مرکزی اتخاذ شده و مقرر شد سومین دیدار در شهر بیشکک برگزار شود.

نعمت اف اظهار داشت: اسنادی که در چارچوب این دیدار امضا خواهند شد، به صورت مجازی تنظیم می‌شوند.  

وی ادامه داد: گروه کارشناسان در تمهیدات دیدار در پی شیوع کرونا نخستین بار 20 فوریه در بیشکک برپا شد و دومین بار روز 22 ژوئن ما به صورت مجازی این نشست را برگزار کردیم.

«شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان ماه سپتامبر سال 2017 میلادی در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ابتکار برگزاری دیدار رایزنی روسای جمهور کشورهای آسیای مرکزی را مطرح کرد.

نخستین دیدار رایزنی در ماه مارس سال 2018 میلادی در پایتخت قزاقستان برگزار شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ازبکستان آسیای مرکزی دیدار رایزنی آسیای مرکزی رؤسای جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۸۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کراچی سومین مقصد رئیس جمهور در سفر به پاکستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در سفر به پاکستان پس از بازدید از شهر‌های اسلام آباد و لاهور به «کراچی» قلب اقتصادی این کشور سفر کرد.
هیئت بلندپایه سیاسی - اقتصادی ایران که به سرپرستی رئیس جمهور به پاکستان سفر کرده وارد شهر «کراچی» مرکز ایالت سند و قلب اقتصادی این کشور شد.
رئیس جمهور کشورمان در بدو ورود به کراچی توسط مقامات بلندپایه دولت محلی ایالت سند از جمله «سید مراد علیشاه» سروزیر، «کامران تسوری» فرماندار و همچنین «حسن نوریان» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی مورد استقبال قرار گرفت.
به گفته منابع خبری پس از شهر لاهور که سفر آقای رئیسی به این شهر در قالب بازدید از مقبره «اقبال لاهوری» بعد فرهنگی داشت، برنامه‌های ایشان و هیئت بلندپایه کشورمان در شهر کراچی کاملا بعد اقتصادی دارند.
رئیسی قرار است پس از گفتگو‌های دوجانبه با مقامات دولت محلی ایالت سند در مورد توسعه مناسبات تجاری با پاکستان همچنین دیداری مهمی با جمعی از تجار و نمایندگان بخش خصوصی این کشور داشته باشد.
به گفته منابع خبری نمایندگان بخش خصوصی در این دیدار مسائل پیش روی خود برای تقویت روابط تجاری با ایران را با رئیس جمهور کشورمان در میان خواهند گذاشت.
اولین سفر رسمی سید ابراهیم رئیسی به پاکستان فردا صبح با حرکت هیئت بلندپایه اقتصادی - سیاسی کشورمان به سمت سریلانکا پایان خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • حریف ایران در نیمه نهایی مشخص شد
  • لحظه امضای تفاهمنامه میان ایران و سریلانکا با حضور رؤسای جمهور ۲ کشور | تصاویر
  • استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا
  • ۷۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی در مرکزی برگزار می‌شود
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • کراچی سومین مقصد رئیس جمهور در سفر به پاکستان
  • رئیسی به کراچی رفت
  • زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد
  • در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی شرکت می‌کنیم/ هدفمان اصلاح تکنیک است