Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگارایرنا افزود:با وجود احتمال ضعیف برگزاری مراسم اربعین ، برنامه‌ها و تدارکات لازم برای برپایی مراسم اربعین در مرزهای چذابه و شلمچه طبق برنامه زمان بندی جلو می‌رود.
وی گفت: نشست‌های ستاد اربعین حسینی استان وهماهنگی‌ها با موکب‌های مردمی در مرزهای چذابه و شلمچه نیز در حال انجام است و توصیه‌های لازم به موکب‌ها برای تکمیل ساختمان‌ و بناهای موکب‌ها و آماده سازی تجهیزات سرمایه ای همچون کولرهای گازی و دیگر وسایل سرمایشی در مرزها انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس کمیته جدب مشارکت های مردمی ، تغذیه و اسکان ستاد اربعین خوزستان در ادامه افزود: برنامه‌های این ستاد به گونه‌ای طراحی شده تا در صورت قطعی شدن برپایی شدن مراسم اربعین ، موکب‌های مردمی با بسیج سریع امکانات بتوانند خدمات لازم را به زائران حسینی ارائه کنند.
موسوی در ادامه افزود: به احتمال زیاد روز اول محرم (سی ام مرداد ۱۳۹۹)امسال تکلیف برگزاری مراسم اربعین در مرزهای چذابه و شلمچه به روال اربعین سال‌‎های گذشته مشخص خواهد شد ولی هم‌اکنون به صورت قطعی نمی‌توان در این باره اظهارنظر کرد.
۱۷مهرماه روز اربعین حسینی است.سال‌های گذشته موکب‌های اربعین از روزهای نخستین ماه محرم امکانات و تجهیزات مردمی خود را به مرزهای چذابه و شلمچه گسیل می‌کردند تا از زائران اربعین که از اول ماه صفر به صورت تدریجی حرکت خود را به سمت کربلای معلا شروع می‌کنند پذیرایی کنند.
حرکت حماسی و معنوی کاروان‌های زائران اربعین حسینی از مرزهای چذابه و شلمچه به سمت شهرهای مقدس عراق ، از اربعین ۱۳۹۲ شروع شد و هر سال بر عظمت و شکوه آن افزوده شد.
 اربعین پارسال حدود یک میلیون زائر اربعین حسینی از مرزهای زمینی و بین المللی چذابه و شلمچه راهی شهرهای مقدس عراق به خصوص کربلای معلا و نجیف اشرف شدند.

مرزهای چذابه و شلمچه از نیمه دوم اسفندماه ۱۳۹۸ به علت شیوع ویروس کرونا به طور کامل از سوی دولت عراق بسته شدند. مرز شلمچه چهارشنبه هفته گذشته به صورت محدود(۲ روز در هفته) برای صادرات کالا به عراق باز شد ولی مرز چذابه با وجود پیگیری ها از سوی مسوولان استانی و محلی هنوز بسته است.

برچسب‌ها اربعین حسینی مرز شلمچه مرز چذابه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اربعین حسینی مرز شلمچه مرز چذابه اربعین حسینی مرز شلمچه مرز چذابه مرزهای چذابه و شلمچه اربعین حسینی مراسم اربعین موکب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل انس با قرآن در بافق

حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه بافق در محفل انس با قرآن گفت: در نهج‌البلاغه آمده است که اگر می‌خواهید از اتفاقات گذشته و آینده با خبر شوید، قرآن بخوانید.

او افزود: برای مدیریت خوب زندگی و احوالاتتان از قرآن بهره بگیرید.

حسینی خطاب به والدین بیان کرد: همانطور که این حق فرزندان شماست که اسم خوبی برایشان و انتخاب کنید، آموزش و آشنایی با قرآن نیز حق فرزندان شما است.

او ادامه داد: وقتی این موضوع شد حق فرزند شما، می‌تواند در روز قیامت از شما نزد خدا گله کند. 

گفتنی است آشنایی با مفاهیم قرآنی و انس بیشتر با قرآن کریم از اهداف برگزاری این محفل بود. 

این محفل انس با قرآن به همت روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق و پایگاه نبی اکرم (ص) برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم مرکزی لیالی قدر در مصلی کیش
  • تردد بیش از ۱۴۲ هزار مسافر در پایانه‌های مرزی خوزستان
  • برگزاری آیین شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • احتمال رگبار موقت باران
  • برگزاری محفل انس با قرآن در بافق
  • برگزاری آیین سنتی سمنوپزان در قزوین+ فیلم
  • برگزاری مراسم «گرگیعان» در حاشیه تمرین امروز استقلال خوزستان
  • این احتمال که بدون اطلاع حجت الاسلام صدیقی ، فعالیتهای غیرقانونی کرده باشند ضعیف است/ موسسه خانواده صدیقی غیرانتفاعی است اما در آن فعالیت تجاری شده
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • امروز برگزار می شود؛ جشنی با کیک ۲۰۰ متری برای تهرانی ها | ادامه مراسم افطارخونه تا پایان ماه رمضان