Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-24@22:57:04 GMT

اردکانیان: وضعیت منابع آب خوب است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۹۱۶۶

اردکانیان: وضعیت منابع آب خوب است

ایران اکونومیست- وزیر نیرو به پروژه‌های هفته یازدهم از پویش # هر هفته‌الف–ب–ایران اشاره کرد و گفت: در هفته جاری ۲۷۰۰ میلیارد تومان پروژه در هرمزگان افتتاح می‌شود.

 رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت منابع آب خوب است اما باید مردم صرفه‌جویی کنند تا تابستان را با آرامش سپری کنیم، اظهار داشت: عمده حساسیت ما تامین آب شرب است که فقط با ذخائر مخازن قابل دستیابی نیست امیدواریم مردم نیز همراهی کنند تا به لحاظ تامین آب و همچین برق مشکلی نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به موضوع تبادل انرژی با کشورهای همسایه گفت:‌ ما از برخی کشورها برق وارد می‌کنیم و تا جایی که امکان داشته باشد صادرات نیز داریم اما در هر حال اولویت ما تامین نیاز داخل است.

وزیر نیرو به پروژه‌های هفته یازدهم از پویش # هر هفته‌الف–ب–ایران نیز اشاره کرد و گفت: در هفته جاری ۲۷۰۰ میلیارد تومان پروژه در هرمزگان افتتاح می‌شود، همچنین آب شیرین کن بندرعباس به بهره‌برداری خواهد رسید که در این رابطه ۹۰ هزار نفر از این آب‌شیرین‌کن بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین پروژه پیچیده آبر‌سانی به بشاگرد را داریم که ۹۰۰ هزار متر مکعب از چگین آب پمپاژ خواهد شد. علاوه بر آ‌ن نیروگاه گازی قشم با ظرفیت ۱۷۵ مگاوات به بهره‌برداری می‌رسد.

اردکانیان بهبود وضعیت نیروگاه ۱۱۵ مگاواتی هرمزگان را نیز از دیگر پروژه‌ها برشمرد و افزود: با بهسازی این نیروگاه از افت ولتاژ شهرستان‌های میناب و سیری جلوگیری خواهد شد.

 

 ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم

سرهنگ مسعود احسانی روز سه شنبه افزود: گروه‌های مشترک گشت‌های دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان قشم و بندرعباس ضمن اخذ تجهیزات کامل با یک فروند گلف سازمانی به حوزه استحفاضی اعزام شدند که در این عملیات ۲ فروند قایق غیر مجاز ترال متخلف، ۱۱ تخته ترال، ۶ دستگاه تور ترال غیرمجاز حلوا سفید به همراه ۱۸ کیلوگرم ماهی مخلوط کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا، وی ادامه کرد: این میزان توقیفات پیرو تاکید مدیر کل شیلات هرمزگان بر مقابله با صید غیر مجاز در راستای ممنوعیت فصل صید حلوا سفید با تلاش پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان‌های بندرعباس و قشم در منطقه پنج مایلی جزیره قشم صورت گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه مبارزه با صید غیر مجاز برای حفظ و حراست از منابع آبزی که به عنوان ثروت ملی محسوب می‌شود از وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان است، گفت: وارد کردن هر نوع خسارت به ذخایر آبزیان به عنوان ثروت ملی طبق قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

سرهنگ احسانی اضافه کرد: در این عملیات ۶ نفر متهم دستگیر شدند که با تشکیل پرونده به مرجع قضایی برای سیر مراحل قانونی معرفی شدند.

وی گفت: تمامی توقیف‌های انجام شده ضمن تشکیل پرونده به کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی شیلات برای تعیین تکلیف و یا در صورت نیاز به دستگاه قضا ارجاع داده شده اند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان اعلام کرد: شماره تلفن ۰۷۶۳۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات در راستای صید و صیادی و مقابله با صید غیر مجاز به صورت شبانه روزی پاسخگوی مخاطبین این حوزه است.

صید ترال که یکی از دغدغه‌های جدی صیادان و کارشناسان و صاحبنظران این استان بوده، از سال‌های گذشته در استان هرمزگان آغاز شده و همین امر آسیب‌های زیادی به ذخایر، صیدگاه‌ها و زیست‌گاه‌های آبزیان خلیج فارس وارد کرده و تهدید جدی برای صیادان این منطقه است.

در روش صید ترال، صیادان با استفاده از توری به شکل کیسه که انتهای آن کاملا بسته شده است و کشیدن آن با شناور ترال در نزدیکی بستر کف دریا و یا لایه‌های میان آبی و با فاصله از کف دریا اقدام به صید آبزیان مورد نظر می‌کنند.

صید ترال کف دریا را جارو می‌کند و نه تنها نسل آبزیان را از بین می‌برد، بلکه شاید نسلی از انسان‌ها را هم از دیدن آبزیان محروم کند.

دیگر خبرها

  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • ایران جز کشورهای برتر در سدسازی است/ تامین ۹۵درصد تجهیزات آب و فاضلاب
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • ایران در ردیف کشورهای برتر حوزه ساخت سد و نیروگاه‌های بر‌ق‌آبی
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری