Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@22:32:14 GMT

طرح یاوران تولید در لرستان اجرایی می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۹۱۷۵

طرح یاوران تولید در لرستان اجرایی می شود

موسوی با اشاره به اهمیت پژوهش محوری در تقویت تولید، گفت: طرح "یاوران تولید" با رویکرد تقویت تولیدات کشاورزی در استان اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سید کریم موسوی» امروز(25 تیر) در جلسه بررسی طرح یاوران تولید لرستان، اظهار داشت: توسعه و تقویت پژوهش و تحقیق بستر تقویت تولید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قائم مقام موسسه آموزش و ترویج  وزرات جهاد کشاورزی از اجرای طرح "یاوران تولید" در استان خبرداد و افزود: این طرح از ۲۰ اردیبهشت امسال به دستور وزیر و با هدف افزایش ضریب نفوذ دانش برای ارتقا بهره وری، تولید و کیفیت محصولات ابلاغ شده است.

 

وی با اشاره به فراهم شدن بستر تقویت پژوهش محوری در این طرح، بیان کرد: اجرای طرح یاوران تولید  موجب فعالیت هدفمند و اثربخش محققان در بخش کشاورزی خواهد شد.

 

موسوی ادامه داد: در این طرح محققان به صورت اصولی و کاربردی در کنار کارشناسان اجرایی و ترویجی قرار دارند و با همکاری خبرگان و کشاورزان پیش رو برای تحلیل مشکلات تولید و مساله یابی اقدام می کنند.

 

قائم مقام موسسه آموزش و ترویج  وزرات جهاد کشاورزی اظهار کرد: طبق دستورالعمل اعلام شده این طرح اولویت اول سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است.

 

وی افزود: جهت اجرای موفق این طرح به تمام مدیران تحقیقاتی اختیار داده شده  در مواقع لازم و تحت هر شرایطی محققین صاحب نظر را به مراکز تولیدی و مزارع ببرند.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح یاوران تولید پژوهش کشاورزی یاوران تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان

ایسنا/همدان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی استان و مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه این مرکز با تولید و کاشت نهال در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مشارکت می کند.

اسفندیار خزائی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و به منظور جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این طرح ارگان‌های نظامی و انتظامی که شرایط و پتانسیل تولید و کاشت نهال را در محوطه‌های خود دارند در این طرح با منابع طبیعی همکاری می‌کنند. 

وی با بیان اینکه در همین رابطه تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی استان و مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه در استان منعقد شد، خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه از پتانسیل‌های موجود در این مرکز آموزشی برای فرهنگ سازی، آموزش و تولید نهال به شکل زمینی و گلدانی و نیز توسعه فضای سبز و کاشت نهال استفاده خواهد شد . 

خزائی تصریح کرد:همچنین در برگزاری پویش‌ها و کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی به منظور بالا بردن اطلاعات و آگاهی‌های پرسنل و نیروهای کادر و وظیفه این مرکز به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: در زمان تولید و کاشت نهال نهاده‌های مورد نیاز شامل بذر و گلدان‌های تولید نهال و قلمه و نهاده‌های تولید نهال‌های زمینی هم برای این مرکز تامین خواهد  شد.

خزائی گفت: در کنار این موارد راهنمایی فنی و اصولی که باید برای تولید و کاشت نهال مورد استفاده قرار گیرد توسط کارشناسان منابع طبیعی به مرکز آموزش قدس سپاه ارائه می‌شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • افزایش ۹ میلیون تنی تولید گندم در دولت سیزدهم
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد