Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه جمعی از مستمری‌بگیران تامین اجتماعی کرمانشاه در اعتراض به مشکلات معیشتی خود مقابل اداره کل تامین اجتماعی کرمانشاه تجمع کردند.

امروز (25 تیر ماه) همزمان با روز تامین اجتماعی، جمعی از مستمری بگیران تامین اجتماعی کرمانشاه با تجمع مقابل ساختمان این اداره کل به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند و در اعتراض به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی فراوانی که دارند، سفره خالی مقابل تامین اجتماعی پهن کردند و کنار آن نشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستمری بگیران تامین اجتماعی پلاکاردهایی در دست داشتند که مهمترین مطالبات خود را روی آن نوشته بودند. این مطالبات شامل درخواست اجرای سریع‌تر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، افزایش حق مسکن و حق معیشت، پرداخت کامل بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، متناسب سازی حقوق بازنشستگان کارگری با تورم و... بود.

یکی از بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید، گفت: کارگران یکی از مهمترین اقشار برای تحقق جهش تولید هستند، اما وقتی وضعیت بازنشستگان کارگری را می‌ببیند دیگر انگیزه‌ای برای کار و تلاش ندارند.

وی همچنین از تبعیضی که بین بازنشستگان تامین اجتماعی با سایر بازنشستگان در کشور وجود دارد گلایه کرد

وی اضافه کرد: گاهی فکر می‌کنیم شاید واقعا مشکلی با کارگران بازنشسته تامین اجتماعی دارند که به مشکلات آنها رسیدگی نمی‌شود.

یکی دیگر از معترضان از خدمات درمانی نامناسب تامین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: دفترچه بیمه درمانی تامین اجتماعی فقط به دفترچه یادداشت دارو تبدیل شده و مزایای چندانی ندارد.

وی خواستار احداث بیمارستان‌های مجهز تامین اجتماعی برای ارائه خدمات درمانی به کارگران بازنشسته شد که سال‌ها درگیر کار سخت بوده و این روزها به حمایت بیشتری احتیاج دارند.

پایین بودن حق مسکن دغدغه یکی دیگر از این بازنشستگان بود و با تاکید بر لزوم افزایش حق مسکن، خاطرنشان کرد: مجموع حق مسکن و حق معیشتی برای من 180 هزار تومان در ماه است ،در حالی که فقط ماهیانه 800 هزار تومان کرایه خانه می‌دهم.

وی ادامه داد: بازنشستگانی که دریافتی آنها حدود دو میلیون تومان است، چطور باید با این دریافتی باید هزینه کرایه مسکن، خوراک، پوشاک، درمان و ... را بپردازند.

حمیدرضا قاسمی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با حضور در جمع بازنشستگان، به تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح همسان سازی حقوق‌ مستمری بگیران تامین اجتماعی پرداخت و گفت: این طرح از اول مرداد ماه اجرایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: بر اساس طرح همسان‌سازی، بازنشستگانی که 30 سال سابقه کار دارند افزایش دریافتی از یک میلیون و 600 هزار تومان به حدود دو میلیون و 750 هزار تومان خواهند داشت و این افزایش برای کسانی که 35 سال سابقه دارند بگونه‌ای خواهد بود که حداقل دریافتی آنها به سه میلیون تومان برسد.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه، میزان دریافتی سایر سطوح نیز به نسبت سنواتی که سابقه کار دارند، افزایش خواهد یافت.

قاسمی تاکید کرد: حق مسکن بازنشستگان تامین اجتماعی نیز دو برابر شده است.

وی از پیگیری جدی برای حل مشکلات کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: تامین اجتماعی خانواده‌ای بزرگ است که همه ما برای تحقق مطالبات قشر کارگر در این خانواده تلاش خواهیم کرد.

امیر پشنگ معاون بیمه‌ای تامین اجتماعی استان کرمانشاه نیز ضمن حضور در جمع بازنشستگان، گفت: همه مشکلات معیشتی و دغدغه‌های کارگران را قبول داریم، اما این نکته را هم باید بدانیم که شرایط اقتصادی کشور بسیار سخت است و با وجود همه این مشکلات هر کاری که از دست دولت و تامین اجتماعی بر بیاید انجام خواهند داد.

وی مطالبات جامعه مستمری بگیران را به حق دانست و یادآور شد: پیگیری این مطالبات باید از مسیر درست انجام بگیرد .

پشنگ از نماینده معترضان خواست مطالبات خود را به صورت مکتوب نوشته و همه آن را امضا کنند تا برای پیگیری در اختیار تامین اجتماعی قرار بگیرد و افزود: در صورت نیاز نماینده‌ای از بازنشستگان نیز به انتخاب خود آنها می‌تواند برای پیگیری‌ها حضور داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی همسان سازی حقوق بازنشستگان کارگر استانی اجتماعی كرمانشاه مستمری بگیران تامین اجتماعی بازنشستگان تامین اجتماعی تامین اجتماعی کرمانشاه هزار تومان حق مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی

معاون درمان سازمان تأمین‌ اجتماعی از پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز طرف قرارداد این سازمان در روز سوم اردیبهشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تأمین اجتماعی، مهدی اسلامی با قدردانی از همراهی و همکاری ارائه‌دهندگان خدمات سلامت با این سازمان در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی اظهار کرد: در فرایند پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان، روز گذشته دوشنبه، سوم اردیبهشت، در مجموع ۲,۲۵۰ میلیارد تومان بابت بخشی از مطالبات این مراکز به حساب ارائه‌دهندگان خدمات سلامت طرف قرارداد این سازمان واریز شد.

وی در مورد جزئیات این پرداخت افزود: ۱,۲۸۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های خصوصی و دولتی طرف قرارداد پرداخت و بخشی از مطالبات مربوط به سهم سازمان هدفمندی (دارویار در تعهد دولت) نیز به سازمان مربوطه جهت پرداخت اعلام شده است.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: مطالبات دو ماه از عملکرد پزشکان طرف قرارداد که بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان است، به همراه یک ماه از مطالبات سایر مراکز خصوصی طرف قرارداد شامل پاراکلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به مبلغ ۶۷۰ میلیارد تومان و مطالبات پزشک خانواده به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

اسلامی ادامه داد: الباقی مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز در آینده نزدیک از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت خواهد شد.

سازمان تأمین اجتماعی در بخش درمان برای تأمین و ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴۶ میلیون نفر افراد تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان؛ علاوه بر امکانات درمانی ملکی خود مشتمل بر ۴۰۶ مرکز درمانی شامل ۷۹ بیمارستان و پنج دی‌کلینیک ملکی با بیش از ۱۱ هزار تخت فعال بیمارستانی در سراسر کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ۱۲۴۸ بیمارستان و ۳۰۸۸ مرکز درمانگاهی و ۱۷ هزار و ۴۲ مرکز پاراکلینیک، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل طرف‌قرارداد است.

کد خبر 747153

دیگر خبرها

  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟