Web Analytics Made Easy - Statcounter

این مطلب را حمیدرضا اسکاش روز چهارشنبه در حاشیه بازدید امیرحسین گرکانی رئیس پژوهشکده‌ی سوانح طبیعی ایران از سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر که در خصوص الزامات مورد نیاز برای انجام تکالیف قانونی محول شده به جمعیت هلال احمر انجام شد، عنوان کرد.

وی افزود: از مهر سال ۹۸ در ۱۸ کمیته ‌ای که در پژوهشکده‌ سوانح طبیعی ایران تشکیل شد، آیین‌نامه‌ها و مستندات ثانویه قانون مدیریت بحران کشور با مشارکت نمایندگان دستگاه های عضو ستاد ملی و همچنین صاحب‌نظران مرتبط بررسی شد و اگرچه در پایان سال گذشته با موضوع کرونا مواجه شدیم اما کار ادامه یافت و اکنون، اغلب قریب به اتفاق مستندات مورد نظر، آماده تصویب می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه ریزی و آموزش های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: اکنون در مرحله ای قرار داریم که باید درخصوص وظایف محوله قانونی جمعیت هلال احمر، با مشارکت دستگاه ها و نهادهای همکار و پشتیبان، دستورالعمل ها و پروتوکل های همکاری مشترک خودمان را تهیه و تدوین کنیم.

اسکاش به جزء دوم بند ب ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران جدید کشور اشاره کرد و گفت: در این قانون جدید پنج ماموریت مهم نجات، انتقال مصدومان به مراکز درمانی، اسکان اضطراری، تامین مایحتاج آسیب‌دیدگان سوانح و بلایا و ذخیره‌سازی اقلام امدادی برعهده‌ هلال‌احمر گذاشته شده که کاملا در حوزه‌ امداد و نجات تعریف می‌شود.  

وی افزود: طبق بند ب ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران موظف است با همکاری شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، سازمان صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان‌های مسوول در امور فرهنگی و تبلیغی و ستاد کل نیروهای مسلح و بر اساس استانداردهای سازمان، نسبت به آموزش‌ آحاد جامعه و سازمان‌های مردم نهاد در برابر حوادث و سوانح اقدام کند.

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: معاونت برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات با حمایت و پشتیبانی ریاست این سازمان واحد تحقیق و توسعه را  در این سازمان بازفعال کرد که در این واحد دو دبیرخانه در حال راه‌اندازی است که یکی از آنها دیبرخانه‌ی «کارگروه‌های تخصصی امداد و نجات» است که ماموریت‌ تهیه و تدوین دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های همکاری مشترک در زمینه‌ی ماموریت های پنج گانه فوق یادشده را با مشارکت دستگاه‌های همکار و پشتیبان بر عهده دارد.

معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امدادونجات اظهار داشت: دبیرخانه‌ دوم دبیرخانه‌  «تطبیق و استانداردسازی مستندات سازمان امدادونجات با قانون مدیریت بحران کشور و آیین‌نامه‌ی امدادونجات»  است که این دبیرخانه همه‌ مستندات و برنامه‌های تهیه‌شده در سازمان امداد و نجات را جمع ‌آوری و با حضور نمایندگان حوزه‌های ذیربط بازنگری می‌کند و آن را با قانون مدیریت بحران کشور و آیین‌نامه‌ امدادونجات مطابقت می‌دهد و نهایتاً ابلاغ می کنند.

اسکاش افزود: امیدواریم بتوانیم طی ۶ ماه آینده این کارگروه‌های پنج گانه را راه‌اندازی و محصولات موردنظر را تدوین و به واحدهای ذیربط داخل و خارج از جمعیت هلال‌احمر ابلاغ کنیم. حُسن کار این است که تکلیف ما در انجام ماموریت‌های محوله با حوزه‌ها و دستگاه‌های همکار روشن می‌شود و ازطرف دیگر، این مسئولیت سنگین بین مشارکت‌کنندگان از حوزه‌های داخل و خارج جمعیت هلال احمر تقسیم خواهد شد.

در ادامه این دیدار و بازدید امیر حسین گرگانی رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی ایران طی گفت و گوی صمیمانه با مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات از مشارکت فعال جمعیت هلال احمر در تهیه و تدوین آیین نامه ها، برنامه ها و سایر مستندات مرتبط با قانون مدیریت بحران کشور قدردانی کرد و در جریان فعالیت های در دست اقدام حوزه معاونت برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امدادونجات قرار گرفت.

 رئیس پژوهشکده‌ی سوانح طبیعی ایران علاوه بر واحد تحقیق و توسعه امداد و نجات، دبیرخانه‌های معاونت برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی از مرکز امداد هوایی سازمان امدادونجات بازدید کرد.

 امیرحسین گرکانی رئیس پژوهشکده‌ی سوانح طبیعی ایران از طرف سازمان مدیریت بحران کشور به‌عنوان مسئول تهیه‌ی مستندات، آیین‌نامه‌ها و استانداردهای مربوط به قانون مدیریت بحران کشور تعیین شده است.

برچسب‌ها سازمان مدیریت بحران کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ستاد کل نیروهای مسلح سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان مدیریت بحران کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ستاد کل نیروهای مسلح سازمان امداد و نجات هلال احمر سازمان مدیریت بحران کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ستاد کل نیروهای مسلح سازمان امداد و نجات هلال احمر برنامه ریزی و آموزش های تخصصی سازمان امداد قانون مدیریت بحران کشور سازمان امداد و نجات سازمان امدادونجات سوانح طبیعی ایران جمعیت هلال احمر رئیس پژوهشکده دستگاه ها آیین نامه نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان

مسئول روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی از جان‌ باختن یک نفر و مصدومیت شش نفر در برخورد یک دستگاه خودروی نیسان با یک دستگاه ال۹۰ در جاده تبریز- صوفیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، سجاد صفری صبح امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این حادثه رانندگی بامداد امروز رخ داد، اظهار کرد: در این سانحه برخورد شدید یک دستگاه خودروی سواری ال ۹۰ با یک دستگاه نیسان وانت در کیلومتر سه جاده صوفیان به تبریز منجر به فوت یک نفر جان و مصدومیت پنج نفر از سرنشینان هر دو خودرو شد.

وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از وقوع این حادثه، دو تیم امدادی با هفت نجاتگر به همراه یک دستگاه خودروی نجات از پایگاه سفیدکمر و دو دستگاه آمبولانس از پایگاه‌های امداد و نجات سفیدکمر و شهید فخری زاده به محل حادثه اعزام شدند.

مسئول روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر تبریز پس از رهاسازی دو نفر از مصدومان محبوس شده در خودرو، یک نفر از مصدومان را به بیمارستان امام رضا انتقال دادند.

صفری اضافه کرد: پنج مصدوم دیگر این حادثه نیز توسط آمبولانس اورژانس به سایر مراکز درمانی منتقل شدند.

کد خبر 745720

دیگر خبرها

  • یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • (ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور
  • ۴۳ مسافر اتوبوس‌های گرفتار شده در سیلاب کنارک نجات یافتند
  • مفقود شدن ۳ زن در کرمان | اعزام ۳ تیم هلال احمر برای امداد و نجات
  • نجات جان گردشگر ۶۷ ساله در ارتفاعات شهرستان بدره
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان
  • برگزاری یادواره شهدای امدادگر استان اردبیل