Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@14:18:25 GMT

۲۲ شتاب‌نگار زلزله در پایتخت نصب می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۹۲۴۹

به گزارش ایرنا، «رضا کرمی محمدی» روز چهارشنبه در جلسه ستاد محلی پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهر تهران گفت: هیچ شهری در ایران، سامانه هشدار سریع زلزله را ندارد و باید گفت این سنسور هشدار سریع به کار مراکزی مثل شرکت گاز و بیمارستان‌ها می‌آید، زیرا تا بخواهیم مردم را از زلزله آگاه کنیم، موج آن شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: لرزه نگارها از دیگر امکاناتی هستند که نشان می‌دهند میزان آسیب ناشی از زلزله در نقاط مختلف به چه شکل است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران  ادامه داد: پایتخت در منطقه‌ای واقع شده که میزان لرزه خیزی آن کم است، اما میزان قدرت زلزله در آن زیاد است و زلزله تا ۷ ریشتر هم به وقوع پیوسته است.

وی تاکید کرد: تهران ابرشهری است که در پای گسل‌های مختلف قرار گرفته و در داخل نیز گسل‌هایی وجود دارد که متأسفانه به خوبی شناسایی نشده‌اند و اهمیت شهر تهران به دلیل جمعیت آن است.

محمدی با بیان اینکه ساخت و سازهای زیاد به هنگام وقوع زلزله برای تهران چالش زا خواهد بود خاطرنشان کرد: یکی دیگر از این مشکلات این است که در زمان بروز بحران چه افرادی می‌توانند در محل حادثه تردد کنند که برای تعیین ساز و کار پیش نویس شیوه نامه‌ای تهیه شد و به تأیید نیروی انتظامی رسید و آماده تصویب است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات آموزشی جمعیت هلال احمر استان تهران نیز گفت: آموزش یکی از اقدامات اساسی در زمان بحران است که باید شهروندان را به اقدامات صحیح در وقوع زلزله آشنا کرد.

جلسه ستاد محلی پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهر تهران با حضور اسماعیل نجار، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، پیروز حناچی شهردار تهران، رضا کرمی محمدی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و جمعی از مدیران دستگاه های مربوطه در سازمان مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مدیریت بحران شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد مدیریت بحران شهرداری یزد تشکیل جلسه داد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، شهردار یزد گفت: در این جلسه که با حضور معاونین شهرداری، روسای سازمان‌ها و مدیران مناطق پنجگانه شهرداری برگزار شد، آخرین هماهنگی‌های لازم در خصوص کنترل و پایش سیل بند‌های محافظتی شهر یزد از جمله سیل بند‌های شهید رشیدی، طلائیه و سیل بند شماره ۴ صورت گرفت. 
محی الدینی افزود: هماهنگی استقرار ماشین آلات مربوط در محدوده سیل بندها، آماده باش نیرو‌های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و همچنین تجهیزات و ماشین آلات این سازمان، آمادگی ماشین آلات آبکشی و تجهیزات رفع آب گرفتگی از جمله پمپ ها، لایروبی و رفع مسدودی جوی ها، دریچه کانال‌ها و همچنین کانال‌های دفع آب‌های سطحی، توزیع گونی شن به تعداد زیاد بین مناطق پنجگانه، استفاده از نیوجرسی‌های ویژه مدیریت بحران، خاموشی چاه ها، هماهنگی کامل نیرو‌های خدمات رسان با برج مراقبت شهرداری و آمادگی سامانه تلفنی ۱۳۷ برای پاسخگویی مردمی در این جلسه صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش مدیریت بحران در ۵ استان
  • زلزله ۳.۹ ریشتری در حوالی مجن شاهرود
  • زلزله ۳.۹ ریشتری حوالی مجن شاهرود رخ داد
  • ستاد مدیریت بحران شهرداری یزد تشکیل جلسه داد
  • سودجویان زیر ذره‌بین شهرداری؛ حریم این منطقه دردسرساز شد
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران رفسنجان برای بارش‌های پیش‌ رو/ مردم به مناطق کوهستانی نروند
  • سودجویان حریم شهر زیر ذره‌بین شهرداری | حریم این منطقه دردسرساز شد
  • سارقان لوازم داخلی خودرو در غرب تهران دستگیر شدند
  • وقوع زلزله ۳/۷ ریشتری در سرپل ذهاب
  • تشکیل پرونده قضایی برای مالکانی که از مقاوم‌سازی ساختمان‌های بلند استنکاف کنند