Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@04:38:56 GMT

پیگردی بقایای بند و سنگ چینی بند نادری کلات

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۹۳۴۳

پیگردی بقایای بند و سنگ چینی بند نادری کلات

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: «عملیات پی‌گردی بقایای بند و سنگ‌چینی در بند تاریخی نادری شهرستان کلات اجرا شد.»

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر امروز  با اعلام این خبر افزود: «: ادامه پی‌گردی بقای بند در قسمت منتهی به جاده و مشخص کردن محدوده عرصه اثر، مرمت وخواناسازی بند، سنگ چینی قسمت‌های تخریب شده و بندکشی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
او ادامه داد: «اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این عملیات مرمتی ۲۴ میلیون و ۹۵۰ هزار ریال است.»
گفتنی است: : اثر تاریخی بند نادری شهرستان کلات متعلق به دوره سلجوقیان است که به شماره ۶۶۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد،  علیرضا ابویی در نشست با سید محمد رستگاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با تأکید بر اینکه در جریان توسعه شهری، آثار ارزشمند تاریخی و بناهای قدیمی دارای ارزش معماری و تاریخی باید حفظ شود، اظهار داشت: آب انبار تاریخی محله مریم آباد از جمله بناهایی است که می تواند در هویت بخشی به محلات بسیار اثرگذار باشد.

وی عنوان کرد: برخی بناهای تاریخی در محلات نظیر آب انبارها، به نوعی نشان دهنده فرهنگ حاکم بر محلات و زندگی مسالمیت آمیز ادیان در کنار یکدیگر است.
مدیر منطقه دو شهرداری یزد با اشاره به انجام عملیات بازپیرایی و احیای این آب انبار بر اساس تفاهمنامه منعقد شده، افزود: این عملیات شامل محوطه سازی، بدنه سازی و نورپردازی است.

ابویی مدت زمان پیش بینی شده برای اجرای پروژه را ۴ ماه و هزینه پیش بینی شده را بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

گفتنی است؛ آب‌انبار نو مریم آباد متعلق به اواخر دوره قاجار است و در سال ۱۲۹۰ شمسی احداث شده و در اردیبهشت ماه ۱۳۸۳ با شماره ۸۵۳۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

دیگر خبرها

  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • پایان راه سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • خزانه گیری برنج در کلات آغاز شد
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • راه اندازی تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی در اصفهان
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • وحشت خبرنگار بی‌بی‌سی بعد از دیدن بقایای موشک‌ ایرانی+ فیلم
  • دور دوم انتخابات در کلات با ۴۴ شعبه اخذ رای برگزار می‌شود