Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: مجتبی رضاخواه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره طرح تشکیل کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات، فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال، اظهار داشت: کاربرد اینترنت در زندگی امروز بسیار زیاد شده و به دلیل شیوع ویروس کرونا، برخی از مشاغل دچار مشکل شده‌اند که در مقابل، فضای مجازی و بحث اقتصاد دیجیتال باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به تحریم‌ها، ما نمی‌توانیم نفت خود را بفروشیم و در این شرایط، استفاده از ارز‌های دیجیتال باعث رشد اقتصادی کشور می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار مجازی با نمایندگان فرمودند که فضای مجازی به برنامه کوتاه مدت و میان‌مدت نیاز دارد که باید فرمایشات ایشان مورد توجه قرار گیرد.

رضاخواه با بیان اینکه اهمیت فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال بسیار ویژه است، اظهار داشت: ما در حال حاضر بانک اطلاعاتی لازم برای آنکه افراد مورد نیاز کشور شناسایی شوند، نداریم و در این راستا نیاز به قانونگذاری احساس می‌شود.

وی متذکر شد: روز گذشته جلسه‌ای با کمیسیون‌های اقتصادی و فرهنگی مجلس برگزار کردیم که آیا اقدامات کمیسیون ویژه فضای مجازی با وظایف این کمیسیون‌ها تداخل دارد؛ همه گفتند این‌چنین نیست و از تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی حمایت کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال به دنبال آن هستیم که شکل‌گیری دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات تسریع شود.

وی افزود: همچنین در حوزه قانونگذاری به دنبال آن هستیم که پیش‌نویس قانون استفاده از ارز‌های دیجیتال و همچنین قانون حفاظت از حریم خصوصی را آماده کنیم.

رضاخواه تصریح کرد: اشتراک‌گذاری اطلاعات و داده‌هایی که به رشد اقتصادی کمک می‌کند، اهمیت زیادی دارد که قانونی در این زمینه وجود ندارد.

منبع: فردا

کلیدواژه: ارز دیجیتال تحریم ها نماینده مجلس اقتصاد دیجیتال کمیسیون ویژه فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مسائل ارزی گفت: مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده است. 

وی تاکید کرد: دولت و مجلس باید در موضوعات مرتبط با ارز با هم اتفاق نظر داشته باشند تا مردم از این وضعیت بیش از پیش آسیب نبینند.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: لازم است دو قوه به یک تصمیم مشترک برسند تا از این قوای مجریه و مقننه یک حرف شنیده شود.

این جلسه صبح امروز با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، فرزین رییس کل بانک مرکزی، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید، اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و حجت الاسلام بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش ها در دفتر رئیس مجلس برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی
  • توضیحاتی در رابطه با انتشار نامه اداری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در فضای مجازی/ کمافی سابق امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد
  • ضرورت پیگیری اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی در فضای مجازی
  • دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز اتفاق نظر داشته باشند
  • تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده است