Web Analytics Made Easy - Statcounter

امنیت جامعه امروز ما به دلیل از جان گذشتگی و ایثار رزمندگان و شهدایی است که برای دفاع از ارزش‌ها حتی از جان خود گذشتند این در حالی است که جانبازان شیمیایی در ایلام علاوه بر دردهای ناشی از جانبازی دغدغه تهیه دارو را نیز دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، دنیای پر رنج جانبازان بر کسی پوشیده نیست، رنج‌هایی که نفس‌های بریده و سرفه‌های بی‌پایان روایتش می‌کند، فریاد خاموش و خس خس سرفه‌هایی که اثری از روزهای دفاع از اعتقادات را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچکس جز یک فرزند جانباز شیمیایی نمی‌تواند آخرین نفس‌هایی که ممکن است برای همیشه قطع شود را درک کند؛ صدای گرفته شبانه سینه پدر سکوت مبهم شب را می‌شکند.

در همهمه هجوم اسپری‌های تنفسی و کپسول‌های اکسیژن خودش را در اتاق لا به لای تصویرها و دل نوشته‌هایش گم می‌کند، جانباز ۷۰درصد شیمیایی که تمام دلخوشی‌اش مناجات با خداست.

جانبازان ۸ سال دفاع مقدس و جانبازان شیمیایی که به دلیل استنشاق گازهای مرگ آوری که صدام به استفاده آن در دوران هشت سال جنگ تحمیلی بر آنان روا داشته بود، اکنون در معرض آلودگی با این عوامل شیمیایی قرار گرفتند. 

موضوع مهم توجه به جانبازان واقعی جبهه که اکنون در وضعیت بغرنجی به سر می‌برند خبرنگار فارس را بر آن داشت تا از نزدیک با آنان و خانواده‌هایشان مصاحبه‌ای به شرح ذیل داشته باشد.

جانباز 70 درصد شیمیایی

جمشید جمشیدزاده جانباز ۷۰ درصد شیمیایی که ۳۳ ماه با حضورش در جبهه‌ها اکنون با کپسول سنگین اکسیژن نفس می‌کشد، یکی از جانبازانی بود که  بی‌ادعا می‌گفت: اولین عملیاتی که شرکت کرده بودم عملیات کربلای ۱ بود و در عملیات والفجر ۱۰ در حلبچه به درجه جانبازی شیمیایی نایل شدم.

وی افزود: بسیاری از جنگ لحظه‌های تلخ بود و لحظه شیرینی برای ما و دیگر رزمندگان، همکاری و مشارکت در میدان جنگ با سلحشوری کامل و جنگیدن بر علیه باطل بود، تمام هدف ما جنگ با نیروهای بعثی بود و پیروزی برای ایران سربلند، ما حاضر نبودیم حتی یک وجب از خاک میهن به دست دشمن برسد و الحمدالله ایران سربلند از این آزمون بیرون آمد.

این جانباز ایلامی ادامه داد: جانبازان شیمیایی جانبازان مفقودی هستند از نظر دارو، دغدغه فراوانی دارند و امیدوارم دولت و بنیاد و نمایندگان به ما رسیدگی کنند مشکلات جانبازان باید در میدان حل شود؛ باید بر اساس دیده‌ها تصمیم بگیریم که مشکلات، اساسی حل شود.

تنها آرزویم این است که پدرم نفس بکشد

زینب دختر ۹ساله این جانباز شیمیایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: تنها آرزوی من این است پدرم نفس بکشد و دیگر هر دقیقه و ساعت بستری نشود. 

وی با چهره معصوم و پر از غم‌اش گفت: آرزوی یک دختر چه می‌تواند باشد فقط راحتی و شادی پدر اما من هر لحظه که بابا را می‌بینم نگران‌ام، می‌ترسم یک روز از خواب بیدار شوم و پدرم را نبینم، من دردهای پدر را میفهمم می‌دانم چه می‌کشد.

زینب تصریح کرد: ای کاش مسوولین به دیدار این جانبازان واقعی که در جبهه و جنگ بوده‌اند بیایند، حداقل یک دلگرمی است برای آن‌ها، ولی متاسفانه باید گفت این موضوع نادیده گرفته شده است.

این فرزند جانباز بیان کرد: از خدا میخواهم فقط ریه‌های پدرم خوب شود سلامتی و نفس کشیدن بدون دستگاه، آرزوی قلبی من است و آرزوی قلبی من برای تمام جانبازان شیمیایی بهبودی آن‌ها است.

در ادامه اسدالله تولیده مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری در فارس، اظهار داشت: استان ایلام در طول ۸ سال دفاع مقدس قریب به ۳ هزار شهید، بیش از ۱۲ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده را تقدیم آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

346 جانباز شیمیایی در سطح استان وجود دارد

وی افزود: هم اکنون تعداد ۳۴۶ جانباز شیمیایی در سطح استان وجود دارد و ما به عنوان خدمتگزار تمام تلاش خود را جهت رضایتمندی و رفع مشکلات جانبازان و ایثارگران به کار خواهیم گرفت.

مدیر کل بنیاد شهید ایلام، تصریح کرد: در صورت نیاز جانبازان شیمیایی تجهیزاتی نظیر دستگاه اکسیژن ساز، تخت و... در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

تولیده خاطر نشان کرد: جانبازان شیمیایی آسیب پذیرترین گروه در مواجهه با کرونا هستند، این بنیاد ضمن توزیع پک‌های بهداشتی پیگیر وضعیت سلامت آن‌ها بوده است.

انتهای پیام/ 970813

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس جانبازان دارو ایلام جانبازان شیمیایی جانبازان شیمیایی جانباز شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک و نیم تن بادام قاچاق در امیدیه

فرمانده انتظامی شهرستان امیدیه گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی شهرستان امیدیه در پی کسب خبری مبنی بر دپوی انواع کالا‌های خارجی قاچاق در منزل یکی از قاچاقچیان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی و کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مرجع قضائی از محل مذکور بازدید کردند که در نتیجه این عملیات مقدار یک و نیم تن بادام که فاقد اسناد و مدارک معتبر گمرکی بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان امیدیه گفت:  ارزش کالای مکشوفه توسط کارشناسان مربوطه ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • زهره حمیدی وضعیت بیماری‌اش را تشریح کرد؛ بعد از بیماری یک انسان جدیدتر شدم
  • کشف یک و نیم تن بادام قاچاق در امیدیه
  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • گلایه مردم از وضعیت نامناسب آسفالت بلوار صنم بلاغی پلدشت 
  • خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد
  • اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال
  • ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها
  • برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند
  • معلمان ایلامی در انتظار اجرای طرح مهرآفرین