Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل نسبت به سرعت بالای شیوع ویروس کرونا در یمن در سایه کمبود کمک‌های انسانی و بحران سوخت که نتیجه محاصره یمن از سوی ائتلاف متجاوز عربی است، هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در یمن در گزارشی با هشدار درباره ادامه شیوع سریع این ویروس در یمن اعلام کرد مردم یمن به دلیل در دسترس نبودن مراکز درمانی در خطر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده است، بحران سوخت موجود در یمن دسترسی به غذا، انجام وظایف بیمارستان‌ها و امدادرسانی‌های آبی که برای ممانعت از انتقال ویروس ضروری است را تهدید می کند.

براساس این گزارش، اقدامات انسانی در یمن برای مقابله با کرونا همچنان با کمبود شدید بودجه روبروست و این مساله به تشدید شیوع کرونا دامن زده و پتانسیل شرکای اقدامات انسانی را به خطر می‌اندازد.

تا شامگاه سه شنبه در یمن ۱۵۱۶ تن به کرونا مبتلا شده و از این تعداد تاکنون ۴۲۹ تن جان باخته اند.

روز شنبه سازمان ملل در گزارش دیگری نسبت به قحطی در یمن طی هفته‌های اخیر در صورت عدم دریافت فوری بودجه هشدار داد.

اوایل ژوئیه سازمان ملل اعلام کرد، از اصل یک میلیارد و ۳۵ میلیون دلاری که حامیان مالی حدود دو ماه پیش برای حمایت از اقدامات انسانی در یمن متعهد شده بودند تنها ۵۵۸ میلیون دلار تحویل داده شده است.

یمن برای ششمین سال متوالی صحنه جنگ و درگیری است که به یکی از بدترین بحران‌های انسانی در جهان بدل شده است تا جایی که ۸۰ درصد مردم این کشور به کمک نیاز دارند و میلیون ها تن هم گرسنه هستند. این درگیری‌های یمن با مداخله برخی از کشورهای منطقه پیچیده‌تر شده است؛ از مارس ۲۰۱۵ ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان برای حمایت از دولت مستعفی در مقابل انصارالله در یمن دست به عملیات نظامی می‌زند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان یمن سازمان ملل متحد سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار هیدروژنی چینی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت آزمایش شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، چین با انجام آزمایشی روی نخستین قطار هیدروژنی که ساخته، گامی مهم در زمینه حمل و نقل پاک برداشته است. این آزمایش در چانگچون واقع در ایالت جیلین انجام شده است. شرکت CRRC Changchun Railway Vehicles این قطار را توسعه داده که به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کرده است. این آزمایش موفقیت آمیز یک دستاورد مهم در زمینه استفاده از انرژی هیدروژن برای حمل و نقل ریلی است.

قطار نوآورانه جدید برخلاف نمونه های سنتی که با سوخت فسیلی کار می کنند دارای سیستم پیشرانش با انرژی هیدروژنی است. این سیستم یک منبع قدرتمند و طولانی مدت انرژی فراهم می کند. اطلاعات آزمایش انجام شده نیز حاکی ازآن است که متوسط مصرف انرژی فقط ۵ کیلووات ساعت به ازای هر کیلومتر است. چنین آماری مطابق تمام الزامات کارآمدی انرژی در قطار در مقیاس جهانی است.

این وسیله نقلیه با هر بار تامین سوخت می تواند مسافت هزار کیلومتر را طی کند و به این ترتیب نیاز به ایستگاه های تامین دوباره سوخت کاهش می یابد. قبل از انجام تست سیستم برق هیدروژنی قطار تحت آزمایش های شدید برای عملکرد در دماهای شدید( از ۲۵- تا ۳۵ درجه سانتیگراد)، مقاومت در برابر ارتعاش، ایمنی در مقابل آتش سوزی و موارد دیگر قرار گرفت. این تست های وسیع ایمنی در عملیات قطار را تضمین می کند.

آزمایش موفقیت آمیز قطار نشان دهنده نقطه عطفی در صنعت حمل و نقل چین است و مسیر را برای به کارگیری وسیع تر فناوری انرژی هیدروژنی هموار می کند.

کد خبر 6061963 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • کشف فرآورده‌های نفتی قاچاق در سواحل مکران
  • بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به مردم
  • هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به پایتخت‌نشینان
  • مدیریت بحران: هشدار وزش باد شدید در استان تهران
  • صدور هشدار وزش باد شدید در استان تهران
  • بازگشایی راه‌های گلستان/ صدور هشدار نارنجی برای فعالیت‌های دریانوردی
  • قطار هیدروژنی چینی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت آزمایش شد
  • چرا جوان‌ها از پیرها غمگین‌تر هستند؟