Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم نامه ای برای پرداخت هزینه توسط بهزیستی وجود ندارد چرا که وظیفه بهزیستی نگهداری معتادان ماده 15 تمایلی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از تیتریک، رئیس اداره بهزیستی فردیس امروز چهارشنبه به شناسایی 107 کودک کار و خیابان در این شهرستان اشاره کرد و در جمع خبرنگاران، گفت: 70 درصد کودکان کار اتباع خارجی هستند و ساماندهی آنها بر عهده امور اتباع خواهد بود، البته غالب کودکان کار در فردیس سیار بوده و از ملارد و مارلیک به این شهر می آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد محمدزاده با اشاره به اینکه تامین و تجهیز مکان برای ساماندهی کودکان بر عهده شهرداری است، افزود: کودکان کاری که خانواده دارند با ارائه خدمات روان شناسی تسهیل گری به خانواده تحویل داده می شوند اما سایر کودکان را می تواند در مراکز مرتبط با کودکان بی سرپرست و بدسرپرست نگهداری کند.   وی اظهار داشت: متاسفانه یکی از چالش هایی که بهزیستی با آن مواجه است، ساماندهی آسیب های اجتماعی از جمله کودکان کار است چرا که بهزیستی به جز حوزه معلولیت و زنان بی سرپرست، 187 ماموریت کاری دارد و رسیدگی به دیگر موضوعات نیازمند همکاری فرابخشی دیگر دستگاه های فردیس خواهد بود.    محمدزاده با اشاره به اینکه فردیس برای بانوان گرمخانه دارد اما آقایان از وجود گرمخانه در این شهرستان بی بهره هستند، تصریح کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۵۰۹ پرونده در حوزه توانبخشی اعم از بینایی، جسمی، حرکتی، ذهنی، بیماران اعصاب و روان، کم شنوا و ناشنوا و صوت و گفتار در بهزیستی فردیس وجود دارد.   وی گفت: سال 98 سهمیه اشتغال فردیس 5 میلیارد تومان تسهیلات بود و ۱۱۰ نفر به بانک معرفی شدند، همچنین سال 98، پنج هزار بسته حمایتی به ارزش ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به مددجویان تحت پوشش بهزیستی فردیس توزیع شد و امسال هم سبد کالا بین مددجویان توزیع خواهد شد.   محمدزاده با اشاره به اینکه 85 مرکز نگهداری در فردیس در قالب مهدکودک ها و کمپ ها فعالیت دارد، افزود: البته دو مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست در فردیس 40 کودک را نگهداری می کنند، ۲۸۰ نفر از مددجویان فردیس زنان بی سرپرست خانوار هستند و از این تعداد ۱۹۳ نفر مستمری بگیر دریافت کرده و ۵۳ نفر در نوبت برای دریافت مستمری خواهند بود.    رئیس اداره بهزیستی فردیس در خاتمه به فعالیت 13 مرکز ترک اعتیاد ماده 15 در فردیس اشاره کرد و اظهار داشت: در گذشته تفاهم نامه ای بین شهرداری و بهزیستی منعقد شد که شهرداری معتادان متجاهر را به کمپ ها می فرستادند و مبلغی را برای نگهداری معتادان پرداخت می کردند و تفاهم نامه ای برای پرداخت هزینه توسط بهزیستی وجود ندارد چرا که وظیفه بهزیستی نگهداری معتادان ماده 15 تمایلی است.       انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نگهداری معتادان بهزیستی فردیس کودکان کار بی سرپرست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خدابنده لو بااشاره به اینکه در حال حاضر ۶۷۸ کودک تحت حمایت حامیان این نهاد هستند، گفت: ۳۰۰ کودک نیز چشم انتظار حامی هستند.

وی افزود: این ۳۰۰ کودک و نوجوان تحت پوشش خدمات دفتر مراقبت در خانواده قرار دارند و به صورت ماهیانه امداد مالی دریافت می‌کنند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان در راستای شفاف سازی نحوه توزیع مشارکت‌های مردمی، تمامی اقلام توزیع شده بین مددجویان در سامانه ارمغان بهزیستی ثبت می‌شود.

دیگر خبرها

  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ معتاد و سوداگر مرگ در لنگرود
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • ۴ هزار جوان ۱۸ ساله در آرزوی مستقل شدن هستند
  • ◄ سونامی و آوار گرانی بر سر رانندگان عمومی از حق بیمه 3 میلیونی تا هزینه دلاری لوازم یدکی