Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی پیشین تیم ملی فوتبال گفت: کمیته انضباطی باید با مربیان غیرمتعهد که تیمشان را به بهانه واهی در میانه فصل رها می‌کنند، برخورد کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، بی اخلاقی حرفه‌ای در فوتبال ایران این بار روی نیمکت‌های مربیگری دیده می‌شود. سرمربیان برخی تیم‌ها به محض اینکه پیشنهاد بهتری دریافت می‌کنند، از هدایت تیمشان استعفا می‌دهند و در تیمی که وضعیت مالی بهتری دارد به کار مشغول می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایطی که چنین رفتاری در دنیا مرسوم نیست و سرمربیان تیم‌ها اگر برای فصل بعد خود نیز با تیمی به توافق رسیده باشند، تا پایان مدت قراردادی که با تیم فعلی‌شان دارند، حداکثر تلاش خود را برای موفقیت آن تیم خواهند کرد.

مهدی مناجاتی در خصوص اینکه چرا مربیان به نیمکت تیم‌شان وفادار نیستند و به راحتی هدایت تیم دیگری را تنها به خاطر شرایط بهتر مالی می‌پذیرند، به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: متأسفانه کسانی در ورزش ایران به‌خصوص فوتبال مدیریت و مربیگری را برعهده گرفته‌اند که نمی‌توانند اخلاق را رعایت کنند. متأسفانه هر چه جلوتر می‌رویم، فوتبال ایران به بی‌اخلاقی بیشتر نزدیک می‌شود.

وی افزود: فردی که به‌عنوان سرمربی تیمی فعالیت می‌کند، باید الگوی شاگردانش باشد. او وقتی به شغل خود تعهد ندارد و خیلی راحت با دریافت پیشنهاد مالی بهتر ترجیح می‌دهد از تیمی که با آن قرارداد دارد به بهانه‌های مالی جدا شود قطعاً نمی‌تواند وجهه مناسبی در فوتبال داشته باشد. این یک واقعیت است که آب دست افرادی افتاده که از دادن آن به دیگران مضایقه می‌کنند.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال یادآور شد: در فوتبال ایران بزرگانی چون منصور امیرآصفی و پرویز دهداری وجود داشتند که تلاش فراوانی برای تربیت فوتبالیست‌ها صرف می‌کردند. فی‌الواقع ما مربی اخلاق در فوتبالمان زیاد داشتیم که همه تلاش خود را می‌کردند تا حرمت‌ها در مستطیل سبز حفظ شود ولی الان پهلوان زنده را عشق است. کسانی که چهره روز هستند با توجه ویژه مخاطبان مواجه می‌شوند. این افراد نمی‌دانند روزی که از فوتبال بازنشسته شوند، خیلی زود فراموش می‌شوند چون شرایط به شکلی پیش رفته که  بسیاری از اسطوره‌های سالیان گذشته در کنج عزلت قرار دارند و توجه چندانی به آن‌ها نمی‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که باید اصول اخلاقی در حرفه مربیگری رعایت شود، تأکید کرد: من معتقدم مربیانی که به خاطر مسائل واهی خیلی راحت به تیمی که در آن کار می‌کنند پشت کرده و سرمربی تیم دیگری می‌شوند از فوتبال طرد شوند. قطعاً مشکلات مالی در ورزش ایران زیاد است و بسیاری نیاز اقتصادی دارند ولی نباید مربیان خیلی راحت اخلاق را فدای مادیات کنند.باید جلوی مربیان غیرحرفه‌ای گرفته شود.

مناجاتی تصریح کرد: کسی مشکلات مالی در تیم‌ها را نفی نمی‌کند ولی حرمت هر تیمی باید حفظ شود. تمامی تیم‌هایی که در لیگ برتر یا حتی لیگ‌های پایین‌تر حضور دارند، با امید کسب موفقیت تلاش می‌کنند ولی وقتی چنین بی‌اخلاقی‌هایی صورت می‌گیرد، باید کمیته‌های انضباطی و اخلاق برخوردهای لازم را با مربیان غیرمتعهد داشته باشند. ضمن اینکه سازمان لیگ می‌تواند تبصره‌هایی به قوانین نقل و انتقالات خود اضافه کنند تا مربیان به راحتی نتوانند تیمشان را در میانه فصل ترک کنند. بارها پیش آمده است برخی تیم‌ها در سال‌های اخیر به خاطر آنکه سرمربی‌شان را از دست دادند، از لیگ برتر سقوط کردند و باید جلوی چنین رفتاری گرفته شود.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مهدی مناجاتی مربیان تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری: احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در حالی روز گذشته موفق به کسب پیروزی سه بر صفر مقابل صنعت نفت در ورزشگاه تختی آبادان شد که نخستین گل سرخ پوشان را دانیال اسماعیلی‌فر با ضربه سر در دقیقه 8 به ثمر رساند، اما پس از آن یک شادی جنجالی داشت.

مدافع راست پرسپولیس پس از گلزنی در حلقه  شادی بازیکنان تیمش قرار گرفت، اما پس از آن رو به بیرون زمین و در حالی که محمدحسین کنعانی‌زادگان هم در کنارش بود، یک حرکت جنجالی انجام داد که واکنش کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را به همراه داشت.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در این باره اعلام کرد: «دانیال اسماعیلی‌فر، مدافع تیم پرسپولیس جهت ادای پاره‌ای از توضیحات پیرامون اتفاقات رخ داده در جریان دیدار تیم پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان به کمیته انضباطی فدراسیون دعوت شد.»

با این شرایط باید اسماعیلی‌فر در روزهای آینده به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برود تا درباره شادی گل خود توضیح بدهد و این کمیته نسبت به بررسی پرونده بپردازد.

دیگر خبرها

  • حسینی : ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!
  • حسینی: خوشحالم ۴ روزه حکم من را دادند
  • دعوت دانیال اسماعیلی فر به کمیته انضباطی
  • حضور بازیکن پرسپولیس در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال
  • احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی
  • دعوت از بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی
  • فوری: احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی
  • جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس!
  • اعلام رای کمیته انضباطی درباره شکایت ذوب آهن از پرسپولیس
  • حمایت استقلالی‌ها از آخرین احضارشده به کمیته اخلاق!