Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در ادامه چالش‌های نوآوری و فناوری، با هدف توسعه راه‌کارهای حل مشکلات صنعتی و رفع نیازهای فناورانه کشور، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اقدام به برگزاری یک چالش نوآوری در پلتفرم آی‌چلنج (ichallenge.ir) در زمینه توسعه راهکارهایی مبتنی بر فناوری نانو جهت کاهش آب شویی و هدررفت کود "اوره" قابل استفاده در بخش کشاورزی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کود "اوره" یکی از پرکاربردترین کودهایی است که در بهره‌وری کشاورزی تاثیرگذار است و هر گونه راه‌حل نوآورانه برای ارتقا بازدهی آنها، منافع بسیاری به دنبال دارد؛ چراکه نیتروژن منبع مهم و ضروری برای رشد گیاه است. کود اوره (Fertilizer Urea) یا کاربامید (Carbamide) با فرمول شیمیایی CO(NH۲)۲ یکی از کودهای نیتروژن‌دار پرکاربرد است که ۴۶ درصد نیتروژن دارد. این کود از واکنش بین آمونیاک مایع و دی‌اکسیدکربن در فشار بالا تولید می‌شود.

فراورده این واکنش بلورهای سفیدرنگی است که می‌توان آن را به صورت جامد یا مایع (مخلوط با آب) مستقیماً به خاک افزود یا روی گیاهان اسپری کرد. این ترکیب یکی از پرمصرف‌ترین اجزاء کودهای نیتروژن‌دار در جهان است. بیشترین کاربرد کاربامید در صنعت کشاورزی به عنوان افزودنی خوراک حیوان و کود است.امروزه قاره آسیا به دلیل داشتن سطح وسیع مزارع برنج یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کننده‌های این محصول به شمار می‌آید. مشکل اصلی در استفاده از این کودها هدررفت آن به دلایل مختلفی چون آبشویی، نیتریفیکاسیون، تصعید و … است؛ اما در این بین مهم‌ترین عامل هدررفت، آبشویی ناشی از آبیاری خاک و بارش باران به ویژه در مناطق پربارش است.

علاقه مندان برای شرکت در این چالش‌های فناوری و نوآوری تا روز ۱۲ مردادماه ۹۹ فرصت دارند طرح مفهومی اولیه خود را به دبیرخانه چالش ارسال کنند. پس از اتمام مهلت دریافت طرح‌ها و غربال اولیه آنها، داوری حضوری طرح‌ها انجام خواهد شد و سرانجام طرح‌های برگزیده به مرحله دوم راه خواهند یافت.

برگزیدگان مرحله نخست، حدود سه ماه فرصت خواهند داشت تا ضمن تکمیل مستندات فنی و اقتصادی، نمونه‌ای آزمایشگاهی از طرح خود را مطابق با ملاحظات فنی چالش بسازند. در این مرحله شرکت‌کنندگان به‌صورت گام‌به‌گام، پیشرفت طرح خود را گزارش می‌دهند و بر اساس آن، از حمایت‌های نقدی و غیرنقدی تا سقف ۷ میلیون تومان بهره‌مند می‌شوند.

شرکت‌کننده‌ای که بهترین نتیجه را در ارزیابی‌های فنی و اقتصادی به دست آورد ضمن دریافت جایزه ۳۰ میلیون تومانی، می‌تواند از سایر حمایت‌های تجاری‌سازی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بهره‌مند شود.

انتهای پیام/

169 / 336 نوآوری کود اوره مصارف کشاورزی فناوری نانو دی اکسید کربن آمونیاک

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نوآوری کود اوره مصارف کشاورزی فناوری نانو دی اکسید کربن آمونیاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب پایدار به یکی از چالش‌های اساسی کشور تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی سه‌شنبه پیش از ظهر سه شنبه در دیدار نوروزی با رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم اظهار کرد: افزایش مشارکت مردم با عنایت به شعار سال که مقام معظم رهبری آن را «جهش تولید با مشارکت مردم» نامیدند، می‌تواند بسیاری از امور را گره‌گشایی کند.

مدیر حوزه‌های علمیه ابراز کرد: سلامت و آینده جامعه با کشاورزی و دامداری یک پیوند ناگسستنی دارد و این حوزه نیز بایستی کارشناسی دنبال شود ضمن اینکه عرضه تنظیم بازار نیز مستلزم پیگیری بیشتری می‌باشد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: امروز تامین آب پایدار به یکی از چالش‌های اساسی تبدیل شده که به همین دلیل بهینه‌سازی مصرب آب ضرورت دوچندانی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه روند تخریب باغ ها باید متوقف شود افزود: سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه و در جهت حفط اراضی و منابع طبیعی و باغات نقش مهمی دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: کلیه طرح‌ها می‌بایست علمی و بصورت تخصصی دنبال بشود و رویکرد علمی، فنی و کارشناسی مقوله‌هایی هستند که باید در همه امور به آنها اهتمام داشت.

کد خبر 6062929

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت ارائه پروپوزال به فراخوان طراحی سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان
  • ادامه پیگیری اولویت‌های پنج گانه وزارت علوم در سال ۱۴۰۳
  • گوگل، متا و اپل زیر تیغ جریمه در اروپا
  • جزئیات فراخوان طراحی کیت ارزیابی کیفیت مواد غذایی اعلام شد
  • شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید
  • مانیتور گیمینگ جدید Asus چه مشخصاتی دارد؟
  • تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی با جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری
  • تامین آب پایدار به یکی از چالش‌های اساسی کشور تبدیل شده است
  • تأثیر مستقیم سراهای نوآوری دانشگاه آزاد یزد در رونق بازار
  • در خانه‌های خلاق و نوآوری چه می‌گذرد؟