Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@19:08:24 GMT

توسعه خانه‌های هلال در استان تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۹۵۷۳

توسعه خانه‌های هلال در استان تهران

«شاهین فتحی» روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در خانه‌های هلال تلاش می‌شود تا از توان مردم در زمان بحران استفاده شود و در تاکنون ۴۰ خانه هلال در سطح استان تهران نیز راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: خانه‌های هلال، مکانی برای گسترش آموزش و نفوذ بین مردم برای ساختن روستا، شهر و استان در زمان حوادث و بلایاست و با توجه به زمان طلایی در حوادث و کمبود نیروهای امدادی در این زمان، مردم نقش مهمی در کاهش خسارات و تلفات جانی ناشی از وقوع حوادث دارند که ایجاد خانه‌های هلال نقش مهمی در این زمینه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحی افزود: چند روز گذشته جلسه خوبی در فرمانداری ورامین تشکیل شد و قرار شد چندین خانه هلال در شهرستان ورامین راه اندازی شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران ادامه داد: در سال های اخیر فرمانداران توجهی به راه اندازی خانه های هلال نداشتند اما با تاکیدات استاندار امسال این خانه ها در سطح استان تهران توسعه پیدا می کند.

به گفته وی، این خانه ها به امکانات آموزشی و امدادی مناسبی مجهز هستند و در زمان وقوع بحران این خانه ها مکان امنی برای افراد حادثه دیده خواهد بود.

آموزش امدادی و درمانی کارکنان دولت

فتحی در ادامه با اشاره به اینکه مردم استان تهران در مقابله با حوادث از آمادگی بسیار اندکی برخوردار هستند خاطرنشان کرد: با تاکید استاندار تهران مقرر شد دوره های آموزشی ویژه کارمندان دولت و خانواده های آنان برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت کارمندان دولت در سطح استان تهران حدود ۲ میلیون نفر است که اگر آموزش های لازم به این افراد داده شود میزان آمادگی مردم استان در مقابله با حوادث افزایش چشمگیری خواهد داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به اینکه برنامه قانون مدیریت بحران یکی از وظایف هلال احمر آموزش همگانی است: طبق تحقیقات صورت گرفته مردم آمادگی خوبی در زمینه مقابله با بحران ندارند و باید این آمادگی با برگزاری دوره های آموزشی افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: در زمان بحران یکی از نیازهای اساسی اسکان اضطراری است و این موضوع از اقداماتی است که قبل از بحران باید به آن پرداخته شود و در حال حاضر در شهرستان اقدامات خوبی داشتیم و اماکنی برای اسکان مردم در نظر گرفته شده است.

فتحی در خصوص اسکان اضطراری شهر تهران نیز گفت: با همکاری شهرداری و سازمان پیشگیری از مدیریت بحران شهر تهران اقداماتی در دستور کار است و تلاش می کنیم فرمانداران شهرستان‌های استان تهران را نیز در این مسیر قرار دهیم.

برچسب‌ها استانداری تهران جمعیت هلال احمر استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری تهران جمعیت هلال احمر استان تهران استانداری تهران جمعیت هلال احمر استان تهران خانه های هلال استان تهران هلال احمر خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌های هلال‌احمر یزد به مردم مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

سید علی طباطبائی فر معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: به دنبال تشدید بارندگی، برخی مناطق استان سیستان‌وبلوچستان دچار سیلاب شده است که تیم‌های امدادی در منطقه مشغول امدادرسانی هستند. 

وی افزود: هلال احمر استان یزد در راستای همدلی و کمک به هم‌وطنان در استان سیستان‌وبلوچستان، آماده خدمت رسانی است. 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: بدین منظور با هماهنگی سازمان امداد و نجات، یک هزار و ۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از یزد با یک دستگاه تریلی و یک دستگاه فوسو به مناطق سیل زده سیستان وبلوچستان بارگیری و ارسال شد. 

لازم به ذکر بیش از این ۱۰ تیم متشکل از ۴۰ نیرو امدادی هلال احمر استان یزد با ۹ خودرو امدادی به همراه تجهیزات سیلاب و موتور پمپ و ... به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان اعزام و همچنان در این مناطق مشغول امدادرسانی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • امدادرسانی٩تیم عملیاتی هلال احمربه مردم زرند/تخلیه آب منازل
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • ببینید | هشدار جدی مدیریت بحران به مردم تهران!
  • بارش های شدید در راه تهران؛ هشدار مدیریت بحران
  • بحران نبود آب آشامیدنی در افغانستان
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از بحران آب آشامیدنی در افغانستان
  • کمک‌های هلال‌احمر یزد به مردم مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان