Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مورد وقوع زلزله در پایتخت گفت: دعا کنید در تهران زلزله نیاید! بر اساس گزارشی که دوستان اعلام کردند، آمادگی تهران برای مقابله با زلزله با وجود همه اقدامات ۱۸.۸ درصد است.

به گزارش تسنیم، اسماعیل نجار در جلسه ستاد محلی پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهر تهران اظهار کرد: بعد از زلزله دماوند و فیروزکوه، جلسه مفصلی با حضور کارشناسان موسسه ژئوفیزیک تشکیل دادیم تا رفتار مردم در ارتباط این زلزله و گسل‌ها را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین پس از پایان هر زلزله و زلزله اخیر، گزارشی از مؤسسه ژئوفیزیک تهیه می‌شود که در پایان این گزارش مسئولان مربوطه در این موسسه یادآوری می‌کنند که زلزله خبر نمی‌کند و همواره باید آماده باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: بر اساس گزارشی که دوستان اعلام کردند آمادگی تهران برای مقابله با زلزله با وجود همه اقدامات ۱۸.۸ درصد است همچنین این سؤال مطرح می‌شود در صورتی که زلزله در تهران اتفاق بیفتد، آیا نیرو‌های امدادی و اورژانسی می‌توانند از مسیر‌ها و خیابان‌های شهر تهران به محل‌های حادثه برسند یا خیر که کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است.

نجار خاطرنشان کرد: همچنین تعدادی از استان‌های کشور، استان معین تهران در زلزله هستند و بر همین اساس باید جلسات فعال تری برای هماهنگی با این استان‌ها برگزار شود علاوه بر اینکه تعدادی از مناطق تهران، معین استان‌های مختلف در کشور هستند. به عنوان مثال در زلزله بم، دو منطقه تهران حضور مؤثری را داشتند و در خوزستان نیز حضور فعال و اثرگذاری را در بخش بازسازی داشتند و انتظار این است برای هماهنگی بیشتر جلسات منظم و مؤثری با استان‌های معین برگزار شود.

وی با بیان اینکه بنده همواره اعلام کردم دعا کنید در تهران زلزله نیاید، گفت: بعضاً این حرف بنده مورد تمسخر قرار گرفته و حتی یکی از رسانه‌ها، آرم روی لباس بنده را تغییر داده و دو دست به نشانه دعا بر روی لباس بنده طراحی کرد، اما بنده باز هم عرض می‌کنم که باید دعا کنیم که در تهران زلزله نیاید!

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: رفتار مردم در برابر زلزله ملارد علی‌رغم همه اقدامات و آموزش‌ها، خیلی مناسب نبود و تهرانی‌ها غافلگیر شدند همچنان تردد در آن مقطع در شهر تهران بسیار سخت و دشوار بود لذا همواره باید آمادگی لازم را در این مواقع داشته باشیم.

نجار همچنین با اشاره به اینکه چنانچه زلزله بالای ۷ ریشتری در تهران بیاید شرایط سخت و دشواری را در پی خواهیم داشت، گفت: بنابر اعلام سازمان مسئولان بهشت زهرا (س) تعداد قبور حدود ۲۵ هزار قبر پیش‌بینی شده است، اما کافی نیست.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که به‌صورت جدی پیگیری شده، مسئله پد‌های بالگرد در تهران است که این مسئله مصوب و مشخص شده و جا‌هایی که امکان فرود بالگرد‌ها وجود دارد نیز تعیین شده است و از ظرفیت‌های نیرو‌های نظامی نیز استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به باند دوشان‌تپه گفت: در این زمینه از مسئولان نیروی هوایی خواستیم که این باند را حفظ کنند همچنین باند قلعه‌مرغی و فرودگاه مهرآباد نیز برای شرایط بحران و انتقال مجروحان به این محدوده‌ها و در نهایت انتقال آن‌ها به سایر استان‌ها نیز مسئله‌ای است که پیگیری شده است.

نجار همچنین به مسئولیت جدید شهردار تهران و فرماندهی ستاد پیشگیری، هماهنگی در کلانشهر تهران گفت: این مسئولیت سنگینی است و امیدواریم پیش‌نویسی نیز از سوی شهرداری تهران در این ارتباط فراهم شود تا در جلسات آن را به تصویب برسانیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران زلزله رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تهران زلزله نیاید استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد یزدی مهر، ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های اخیر بهاری در استان تهران، اظهار کرد: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده شاهد هیچ چالشی در حوزه آب گرفتگی و وقوع سیلاب در استان تهران نبودیم.

یزدی مهر با بیان اینکه طی روزهای اخیر در اغلب نقاط کشور بارندگی‌های شدید سیل آسا را شاهد بوده ایم، گفت: مجموعه اداره کل مدیریت بحران استان تهران با احصا و جمع آوری نقاط ضعف و قوت مدیریت این سیلاب‌ها، درس آموخته‌هایی را که برای مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی در حوزه «مخاطرات ناشی از آب» وجود دارد را گردآوری می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بابیان اینکه سیلاب سیستان و بلوچستان، یکی از منابع در امر جمع آوری درس آموخته‌های این حوزه محسوب می‌شود، افزود: با وجود تفاوت‌های ساختاری، جغرافیایی و توپولوژی سیستان با پایتخت، استفاده از درس آموخته‌های این استان در حوزه اقدامات پیشگیرانه و آمادگی قبل از وقوع بحران و همچنین اقدامات حین بحران از اهمیت برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرهای ایران به لحاظ موقعیت‌های جغرافیایی در مسیر حوضه‌های آبریز مختلف قرار دارند، عنوان کرد: در این خصوص ضروری است که بیش از گذشته به تهیه و تدوین «طرح جامع خطر پذیری سیلاب» بیاندیشیم و راهکارهای لازم برای کاهش این اثرات را پیش بینی کنیم.

کد خبر 6088612

دیگر خبرها

  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • خبر عجیب رییس سازمان سنجش: کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم