Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی رتبه ۱۲ را در میزان مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم کسب کرده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، قنبر کریم نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت چهلمین سالروز تاسیس نهاد مقدس شورای نگهبان که در سالن جلسات دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان برگزارشد، ضمن تبریک این روز بااشاره به برگزاری انتخابات مجلس یازدهم افزود: با وجود تلاش دشمنان برای کاهش میزان مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم آذربایجان غربی رتبه ۱۲ را بین ۳۱ استان در میزان مشارکت را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در استان، ۲میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر حائز شرایط رای دادن در مجلس یازدهم بودند، گفت: برای انتخابات مذکور ۲۱۱۷ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در استان در نظر گرفته شده بود که ۱۰ ‌هزار ناظر در شبکه نظارت به برگزاری انتخابات اشراف و نظارت کامل داشتند.

کربم نژاد با بیان اینکه آذربایجان غربی بغیر از اقلیت های مذهبی با ۱۰ حوزه انتخابیه  در مجلس ۱۲ کرسی دارد ، افزود: استان در مجلس خبرگان رهبری نیز ۳ کرسی به مرکزیت ارومیه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۱ انتخابات سراسری در کشور برگزار شده است،اظهار کرد: با احتساب انتخابات میان دوره ای بیش از ۴۰ انتخابات در طول چهل سال انقلاب برگزار شده است.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان با بیان اینکه در سراسر دنیا هر کشوری که قانون اساسی دارد، نهادی را به منظور صیانت از قانون اساسی ایجاد کرده اند، افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز به فرمان امام راحل نهاد شورای نگهبان برای صیانت از قانون اساسی در کشور ایجاد شد.

وی با بیان اینکه مولفه های جمهوریت و اسلامیت ضرورت اهمیت بر صیانت از قوانین را بیش از سایر کشورها نشان می دهد، اظهار کرد:  صیانت از قوانین مصوب و نظارت بر انتخابات از وظایف نهاد مقدس شورای نگهبان است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات شواری نگهبان انتخابات مجلس یازدهم آذربایجان غربی میزان مشارکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردمی ضریب امنیت را بالا می‌برد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه پنج‌شنبه در نشست با رابطان دفتر خود در شهرستان‌های استان گیلان که در حسینیه ایثار و شهادت رشت برگزار شد، اظهار کرد: قانون‌مداری و اخلاق‌مداری در انتخابات بسیار مهم است و نباید این دو رکن آسیب ببیند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در عرصه انتخابات با هزینه کم و رأی پاک توانستیم فعالیت‌های خود را انجام دهیم که از این بابت بسیار خوشحال هستیم، افزود: باید ضرورت شرکت در انتخابات تبیین شود و مقام معظم رهبری سکان‌دار جهاد تبیین در عرصه انتخابات بودند.

وی به ماه مبارک رمضان و فضیلت روزه این ماه مبارک اشاره و تصریح کرد: انسان با روزه گرفتن زمینه صفای روح و باطن خود را فراهم می‌کند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه در تمدن اسلامی افراد باید نگاه مصلحانه و مشفقانه داشته باشند، تصریح کرد: برای فقر زدایی در جامعه باید راهبرد داشت و مقدمات آن را فراهم کرد و حاکمیت باید مقدمات زدودن فقر را فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد ثروت عالم برای ۱۰ درصد جمعیت جهان قرار داده شده و ده درصد ثروت عالم برای نود درصد جمعیت دنیا قرار گرفته که به معنای استثمار و چپاول است، اضافه کرد: یک میلیارد کودک در دنیا از سو تغذیه رنج می‌برند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: مجلس خبرگان رهبری تشریفاتی نیست و در قانون اساسی مهم‌ترین مجلس است و باید جایگاه آن را به درستی معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه نسل امروز نسبت به ما مطالبه‌گر است، از این رو ارتباط با جوانان باید بیشتر شود، تصریح کرد: حضور اعضای مجلس مجلس خبرگان گیلان در کنار یکدیگر، وحدت جمعی را فراهم می‌کند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: مشارکت مردمی در همه زمینه‌ها ضریب امنیت را بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه اگر برای مردم در سرمایه‌گذاری اطمینان ایجاد کنیم اقتدار نظام بالا می‌رود، خاطرنشان کرد: مردم کشور خود را دوست دارند و به دنبال ایران قوی هستند؛ در این زمینه مسئولین هم برای رفع مشکلات باید تلاش کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با تاکید بر اینکه باید در گیلان موزه مفاخر استانی داشته باشیم، افزود: در گیلان مفاخر زیادی در زمینه‌های مختلف علمی و دینی داریم که خوب است نسبت به شناخت آنها، اقدام مناسبت انجام شود.

کد خبر 6064502

دیگر خبرها

  • ۳۸ رأی در انتخابات مجلس بدست آوردم؛ ناراحت شدم
  • مشارکت مردمی ضریب امنیت را بالا می‌برد
  • یک نماینده: FATF و برجام بر اساس فرهنگ غربی‌هاست
  • ضرورت انتشار آماری از میزان تحقق شعار سال
  • امیدواریم در مجلس یازدهم «قانون تشکل‌های مردم‌نهاد» تصویب شود
  • مجلس یازدهم در تصویب قوانین مسئولانه عمل کرده است
  • پلدشت پیشرو در توسعه فضای آموزشی آذربایجان غربی
  • استاندار قم: تورم سالانه استان قم ۶ درصد کاهش یافت
  • میزان ورود مسافر و گردشگر به آذربایجان شرقی افزایش نداشته است
  • پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی جوابیه داد