Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اداره‌کل هنرهای نمایشی، با توجه به برگزار نشدن جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به شکل مرسوم در سال جاری به جهت تبعات شیوع ویروس کرونا، اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تعامل و همراهی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و همراهی انجمن هنرهای نمایشی ایران و انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان، برنامه «خیابان تئاتر ایران» را برگزار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه در راستای حمایت از آثار هنرمندان تئاتر کشور با رویکرد استمرار ارتباط شهروندان با تئاتر و به ویژه نمایش‌های خارج از صحنه‌های مرسوم در سه بخشِ «اجرا» با زیرمجموعه‌های «آزاد»، «نمایش‌های آیینی و سنتی» و «نمایش‌های کودک و نوجوان» و همچنین «مسابقه طرح و ایده» و «کارگاه‌های آموزشی» برگزار می‌شود.

متقاضیان حضور در برنامه «خیابان تئاتر ایران» می‌توانند تا تاریخ یکشنبه (۵ مردادماه ۱۳۹۹) از طریق «بخش ویژه خیابان تئاتر ایران» در تارنمای ایران‌تئاتر اقدام کنند.

برچسب‌ها تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نمایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نمایش تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نمایش هنرهای نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطب‌الدین صادقی و ۴ پروژه تئاتری/ از کاخ سعدآباد تا کانون

به گزارش قدس آنلاین، قطب‌الدین صادقی هنرمند شناخته‌شده تئاتر ایران درباره برنامه‌های خود در زمینه تولید و اجرای تئاتر در سال جاری گفت: چند پروژه تئاتری را برای تولید و اجرا در سال جاری مدنظر دارم. هم‌اکنون در حال تمرین نمایش «چنور» برای ضبط در قالب تئاتر تلویزیونی هستیم. این نمایش قرار است در مرکز «سیمرغ» تلویزیون که در آن تله‌تئاترهایی با حضور ۱۰ نویسنده و ۱۰ کارگردان ساخته می‌شوند، ضبط و تولید شود.

وی درباره بازیگران این تئاتر تلویزیونی، افزود: نمایش حدود ۶ نفر بازیگر اصلی دارد که همگی از بازیگرانی هستند که در سال‌های اخیر با آن‌ها کار کرده‌ام.

صادقی درباره موضوع تئاتر تلویزیونی «چنور»، توضیح داد: «چنور» نمایشی عاشقانه است و روایت‌گر سرخوردگی‌ نسلی است که زندگی‌شان را به باد دادند. این نمایش روایت‌گر زندگی مردی است که بعد از ۲۰ سال به سراغ عشقش می‌رود و متوجه می‌شود که او مرده است.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان با سابقه تئاتر، درباره دیگر برنامه‌های خود اظهار کرد: قرار است در شهریور و مهر نمایش «سفرنامه آبجی مظفر» را که در واقع تئاتری ملی است و بزرگترین نمایشی است که در ژانر تئاتر روحوضی و کمدی ایرانی نوشته‌ام، در کاخ سعدآباد روی صحنه ببرم.

وی درباره احتمال اجرای اثری نمایشی در مجموعه تئاتر شهر نیز یادآور شد: سال گذشته قرار بود در تئاتر شهر اجرا داشته باشم که این امر میسر نشد. اگر بشود، ترجیح می‌دهم نمایش «سفرنامه آبجی مظفر» را در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه ببرم و در کاخ سعدآباد نمایش «میرزاده عشقی» را که بر اساس زندگی میرزاده عشقی و آثارش نوشته‌ام در کاخ سعدآباد اجرا کنم.

صادقی با اشاره به دعوت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از او برای اجرای اثری نمایشی، گفت: به دعوت کانون قرار است نوبت اجرایی برای به صحنه بردن یک اثر نمایشی داشته باشم. قصد دارم نمایش «تله موش» را که یک کمدی بسیار زیبای خاص نوجوانان است و به نظر من شور و تصاویر و پیام‌های قشنگی دارد، در کانون اجرا کنم.

این هنرمند شناخته‌شده تئاتر در پایان تاکید کرد: صحبت‌ها برای تولید این پروژه‌ها خیلی جدی است و باید دید که شرایط برای اجرای آن‌ها فراهم می‌شود یا نه.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • واکنش رامبد جوان به «دشمن خدا»
  • رامبد جوان: با تماشای «دُشمنِ خدا» از ته دلم خندیدم
  • رامبد جوان از ته دل خندید!/ باید به جامعه امید بدهیم
  • تجهیز ۱۰ سالن و آماده‌سازی ۳ هزار صندلی تئاتر در فرهنگسرا‌ها
  • تجهیز ۱۰ سالن و آماده‌سازی ۳ هزار صندلی تئاتر در فرهنگسراها
  • میزبانی پردیس تئاتر شهرزاد از ۱۰ نمایش/ رکوردشکنی بهرام افشاری
  • میزبانی پردیس تئاتر شهرزاد از ۱۰ نمایش در سال جدید
  • قطب‌الدین صادقی و ۴ پروژه تئاتری
  • قطب‌الدین صادقی و ۴ پروژه تئاتری/ از کاخ سعدآباد تا کانون
  • آغاز همایش تئاتر خیابانی هفته هنر انقلاب در اصفهان