Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین- پروانه بندپی: آزمون‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت که هرسال بدون هیچ تغییری در محدوده زمانی مشخصی برگزار می‌شدند، امسال به دلیل شیوع و ماندگار شدن ویروس کرونا دچار تغییرات زیادی شده‌اند.

طی ماه‌های گذشته تاریخ برگزاری برخی آزمون‌های سال ۹۹ حداقل دو بار تغییر کرد. با آنکه اعلام شده است تاریخ برگزاری برخی از آنها قطعی شده، اما باز مشخص نیست شرایط کشور به دلیل اوج گرفتن ویروس کووید۱۹ طی روزهای آینده چگونه پیش خواهد رفت و آیا تاریخ برگزاری آنها دوباره دچار تغییر خواهد شد یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصور غلامی، وزیر علوم چند روز پیش گفت که «آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد قطعا مرداد امسال برگزار خواهند شد و در مورد تاریخ برگزاری آزمون سراسری هم به‌زودی تعیین‌ تکلیف می‌شود.» البته غلامی این را هم گفت که «امیدواریم برگزاری آزمون‌ها به شهریور نکشد و در همین مردادماه برگزار شود.»

وزیر علوم با بیان اینکه زمان برگزاری آزمون‌ها ازجمله کنکورسراسری به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد، گفت: «این حق داوطلبان است که سال آینده در دانشگاه‌ها حاضر باشند. اگر به هر دلیلی حق ورود به دانشگاه‌ها برای این افراد ضایع شود، وزارت علوم نمی‌تواند مسئولیت آن را بپذیرد.»

با توجه به این که تعیین تاریخ برگزاری آزمون‌ها، فعالیت کسب‌وکارها و مشاغل و اعلام تعطیلی‌ها به عهده ستاد ملی مقابله با کرونا گذاشته شده، تاریخ برگزاری آزمون‌ها باید با هماهنگی این ستاد باشد و حتی سازمان سنجش آموزش کشور به‌تنهایی نمی‌تواند در این زمینه تصمیم‌گیرنده باشد.

داوطلبان کنکور به خصوص کسانی که برای اولین کنکور خود آماده می‌شوند، امسال علاوه بر نگرانی‌هایی که برای آزمون دارند، نگران تعویق دوباره زمان کنکور نیز هستند. کنکوری که قرار بود سر تاریخ معیّن برگزار شود و سرنوشت هر یک از آنها را تعیین کند، اما حالا به دلیل شیوع کرونا به اضطراب و دلشوره آنها افزوده است و آنها نمی‌دانند چه سرنوشتی در انتظار آنهاست.

در این گزارش، آخرین تغییرات آزمون‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت را درج کرده‌ایم که می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید. گفتنی است آزمون دکتری سراسری و آزمون دکتری دانشگاه آزاد و نیز آزمون کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد از ۳ سال پیش به صورت یکپارچه و همزمان توسط سازمان سنجش برگزار می‌شوند. بنابراین در جدول زیر، نام آزاد یا دولتی بودن آزمون‌ها ذکر نشده است.
 

  نام آزمون

 تاریخ قبلی

تاریخ جدید برگزاری

 کارشناسی (کنکور سراسری)

  ۳۰ و ۳۱ مرداد 

 فعلا زمان آزمون تغییر نکرده است

 کارشناسی ناپیوسته  

  ۱۴ شهریور 

 ۱۴ شهریور

 کارشناسی ارشد ناپیوسته

  ۲ و ۳ مرداد 

 ۱۶ و ۱۷ مرداد

 دکتری نیمه متمرکز (PHD)

  ۲۶ تیر

 ۹ مرداد

 دکتری تخصصی علوم پزشکی

  ۲۷ تا ۳۰ تیر 

 متعاقبا اعلام می‌شود

 دستیاری دندانپزشکی

  ۳۰ مرداد

 ۳۰ مرداد

 آزمون زبان وزارت بهداشت (MHLE)

  ۲ مرداد

 هنوز تصمیم‌گیری نهایی نشده است

 رشته‌های داروسازی

  ۱۲ مرداد

 ۱۲ مرداد

 کاردانی به کارشناسی

  ۳ مرداد

 ۱۴ شهریور

 تیزهوشان (سمپاد) (مربوط به دانش‌آموزان پایه هفتم و دهم)

  ۲۷ تیر

 ۱۰ مرداد

کد خبر 531227 برچسب‌ها آزمون کارشناسی ارشد آزمون دکترا آزمون وزارت بهداشت کنکور وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان سنجش آموزش کشور آزمون کارشناسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آزمون کارشناسی ارشد آزمون دکترا آزمون وزارت بهداشت کنکور وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان سنجش آموزش کشور آزمون کارشناسی برگزاری آزمون ها تاریخ برگزاری کارشناسی ارشد وزارت بهداشت وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانشین سردار آزمون کیست؟

ایران در چهارمین بازی مرحله پیش مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف ترکمنستان خواهد رفت و در صورت پیروزی، صعود تیم ملی به مرحله بعدی قطعی خواهد شد.

در این بازی علاوه بر سردار آزمون که در دیدار قبلی دچار مصدومیت شد، مهدی ترابی و علیرضا جهانبخش نیز به دلیل بیماری و آسیب‌دیدگی در اختیار کادرفنی نخواهند بود و آرشا شکوری و مهدی لیموچی نیز تیم را همراهی نکرده‌اند.

در غیاب آن‌ها سایر نفرات آماده حضور در این بازی خواهند بود، اما به نظر می‌رسد که ۴ تغییر نسبت به بازی رفت در دستور کار تیم ملی خواهد بود و امیر قلعه‌نویی این تغییرات را اعمال خواهد کرد.

اعتماد به شماره یک

علیرضا بیرانوند اولویت اول امیر قلعه‌نویی برای قفس توری تیم ملی است و در این بازی حساس به میدان خواهد رفت تا همچون بازی رفت در این دیدار هم دروازه خود را بسته نگه داشته و کلین‌شیت کند. گلر شماره یک تیم ملی تاکنون ۷۱ بار پیراهن تیم ایران را پوشیده و تنها پنج بازی تا رکورد مهدی رحمتی فاصله دارد.

سه تغییر عمده

حسین کنعانی احتمالا تنها بازیکنی است که جایگاه ثابت خود را در ترکیب تیم ملی حفظ خواهد کرد و به نظر می‌رسد سه تغییر دیگر در تیم وجود خواهد داشت. امین حزباوی که تا آستانه ماندن در ایران و عدم سفر به عشق آباد نیز پیش رفت، احتمال دارد نیمکت نشین شود و جای خود را به شجاع خلیل زاده بدهد. در جناحین نیز رامین وارد ترکیب خواهد شد و ابوالفضل جلالی هم در سمت چپ جانشین میلاد محمدی می‌شوند.

جمع جور لژیونر‌ها

در مرکز میدان احتمالا تغییرات کمتری اعمال خواهد شد. سعید عزت‌اللهی مرد مورد اعتماد تیم ملی در پست هافبک دفاعی است و جلوتر از او سامان قدوس جایگاه ثابتی در ذهن امیر قلعه‌نویی دارد. محمد محبی و علی قلی‌زاده هم در جناحین بازی خواهند کرد و بعید است جایگاه خود را به بازیکن دیگری بدهند.

در جست‌وجوی جانشین آزمون

مهدی طارمی امیدوار است در این بازی به روند گلزنی ملی برگردد و به رکورد ۵۰ گل کریم باقری برسد. با این حال در غیاب سردار آزمون، گزینه اول جانشینی او و زوج سازی با طارمی، مهدی قایدی، همشهری بوشهری اوست. در صورتی که قایدی فیکس نباشد، سعید سحرخیزان و محمدرضا آزادی هم شانس بازی در این دیدار را خواهند داشت.

ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل ترکمنستان:

علیرضا بیرانوند
رامین رضاییان
ابوالفضل جلالی
حسین کنعانی
شجاع خلیل‌زاده
سعید عزت‌اللهی
سامان قدوس
محمد محبی
علی قلی‌زاده
مهدی قایدی
مهدی طارمی

 

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • تغییر ژن‌های ایمنی در خون بیماران آلزایمر
  • کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲
  • افشای اولین جزئیات درباره گلکسی S25 اولترا
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • فرآیند ثبت نام در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ شروع شد
  • جانشین سردار آزمون کیست؟
  • اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • ثبت‌نام‌ نوبت دوم کنکور سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ آغاز شد