Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@07:44:27 GMT

کاربرد تست سرولوژی یا آنتی بادی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۹۸۹۲

کاربرد تست سرولوژی یا آنتی بادی چیست؟

ایسنا/بوشهر متخصص عفونی و بیماری‌های تنفسی می‌گوید دقیق‌ترین زمان برای انجام تست سرولوژی کرونا (آنتی بادی)، پایان هفته دوم و ترجیحاً بعد از روز دهم از شروع علائم است.

حسن شفیعی با اشاره به کاربرد تست سرولوژی یا آنتی بادی افزود: آزمایش‌های سرولوژیکی ویروس کرونا، آنتی‌بادی‌هایی را تشخیص می‌دهند که بدن برای مقابله با ویروس تولید می‌کند و این آنتی‌بادی‌ها در هرکسی که از کووید-19 بهبودیافته باشد وجود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: عموماً تست خون یا همان سرولوژی (پک آنتی بادی) در هفته‌های اول مثبت نمی‌شود، چون فاصله زمانی از زمان ورود ویروس تا تولید آنتی بادی توسط سیستم ایمنی وجود دارد و این تست فقط با شما نشان می‌دهد که در هفته‌های گذشته به کرونا مبتلا شده‌اید یا نه؟

شفیعی گفت: آزمایش آنتی‌بادی وجود خودِ ویروس را بررسی نمی‌کند، بلکه به دنبال این است که آیا سیستم ایمنی بدن شما به عفونت پاسخ داده است یا خیر؟ و به دنبال مواد خاصی در خون شماست که به آن آنتی‌بادی می‌گویند، زیرا بدن هنگام مبارزه با عفونتی مانند کووید - ۱۹ این مواد را ایجاد می‌کند

متخصص عفونی و بیماری‌های تنفسی بیمارستان شهید گنجی برازجان عنوان کرد: در آزمایش تست سرولوژی مقداری خون از شما گرفته می‌شود و وجود دو ماده شیمیایی IgM و IgG در خون شما بررسی می‌شود که آنتی‌بادی‌های IgM، در اوایل عفونت ایجاد می‌شوند و آنتی‌بادی‌های IgG، دیرتر و پس از بهبودی در بدن ظاهر می‌شوند.

وی تأکید کرد: حدود ۴ هفته طول می‌کشد تا در بدن انسان آنتی‌بادی‌های IgM ایجاد شوند؛ اما ویروس شناسان مطمئن نیستند که این مدت زمان برای ویروس مولد کووید ۱۹ چقدر است و برای فهمیدن این امر آزمایش‌های بیشتری لازم است.

شفیعی اظهار کرد: آزمایش‌های آنتی‌بادی فعلی نمی‌توانند به شما بگویند که آیا نسبت به بیماری کووید ۱۹ ایمن هستید یا خیر؟ این بدان دلیل است که ما نمی‌دانیم این پادتن‌ها برای چه مدت می‌توانند از شما در برابر این ویروس محافظت کنند، بنابراین این آزمایش‌ها نباید برای تشخیص ویروس استفاده شوند.

وی در خصوص دقیق بودن این آزمایش‌ها گفت: اگر نتیجه آزمایش آنتی‌بادی شما مثبت باشد بدان معنی است که کرونا داشته‌اید، اما اگر برای مدت کوتاهی به این ویروس آلوده‌ شده‌اید، ممکن است نتیجه منفی بگیرید و بدن شما آنتی‌بادی تولید نکرده باشد.

متخصص عفونی و بیماری‌های تنفسی خاطرنشان کرد: مطالعات نشان داده پس از 8 هفته بعد از بهبودی از بیماری کرونا سطح آنتی‌بادی‌ها کاهش پیدا می‌کند و این نشان‌دهنده این است که با یک‌بار مبتلا شدن ایمنی دائمی در بدن ایجاد نمی‌شود و افرادی که پروتکل‌های بهداشتی چون شستشوی دست، زدن ماسک، فاصله اجتماعی (فیزیکی) را رعایت نکنند می‌توانند دوباره ‌به این بیماری مبتلا شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنتی بادی كرونا تست کرونا آنتی بادی آنتی بادی ها تست سرولوژی آزمایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور و تمدید ۱۸۰ پروانه «کاربرد علامت استاندارد اجباری» در استان اردبیل

سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل از صدور و تمدید ۱۸۰ پروانه « کاربرد علامت استاندارد اجباری » در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسنعلی حسین‌پور در تشریح عملکرد یک سال گذشته از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه عملکردی سال ۱۴۰۲ در حوزه ارزیابی انطباق خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته، بیش از ۱۸۰ مورد تمدید و صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری انجام شده است.

وی افزود: همچنین در زمینه ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری تعداد ۱۰۱۴ فقره و در زمینه ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری نیز تعداد ۱۷۶ فقره گواهینامه انطباق صادر شده است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: در راستای صیانت از حقوق مصرف کننده، ۱۲۹۷ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی تحت پوشش ،۱۳۶۳ مورد نمونه‌برداری کالا از مراکز تولیدی، ۳۳۷ مورد آزمون طرح کنترل بازار، ۲۳ مورد بازرسی طرح کنترل بازار کالای داخلی ویژه شب عید، ۵۱ مورد بازرسی طرح کنترل بازار کالای داخلی ویژه ماه مبارک رمضان و ۵۰۵ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین بازی انجام گرفته است.

کد خبر 746240

دیگر خبرها

  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • بلندترین توربین بادی جهان به ارتفاع ۳۶۵ متر در آلمان
  • ساخت دستگاه ابزار آزمون تصویر دستگاه پرتو ایکس کانتینری در قم
  • انجام بیش از ۵ هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان مشهد
  • رصد حیات وحش بدون دیده شدن با سپر نامرئی‌کننده 
  • انتقاد حدادعادل از کاربرد واژگان فرنگی در برنامه‌ها
  • معرفی آنتی ویروس های مناسب برای کامپیوتر و موبایل
  • صدور و تمدید ۱۸۰ پروانه «کاربرد علامت استاندارد اجباری» در استان اردبیل
  • تبدیل بزرگترین بندر زغال‌سنگ جهان به نیروگاه باد دریایی شناور
  • تبدیل بزرگترین بندر زغال‌سنگ به نیروگاه باد دریایی شناور