Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانگیر رستم‌زاد روز چهارشنبه در نشست بررسی طرح‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اظهار داشت: باید پراکنش متناسب با ظرفیت در زمینه اجرای طرح‌های تولیدی و صنعتی در استان رعایت شود تا برخی از مناطق از محرومیت رهایی یابند.

وی اجرای طرح پی‌پی پتروشیمی را یکی از مهمترین طرح‌های اقتصادی و اثرگذار در زمینه رونق تولید و اشتغال در استان برشمرد و افزود: اجرایی شدن این طرح انقلابی در زمینه اشتغال و اقتصاد استان ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این طرح زیرمجموعه پتروشیمی و صنایع نفت و گاز استان است و می‌تواند اشتغالزایی مناسبی در استان ایجاد کند.

رستم‌زاد از دستگاه‌های تخصصی استان خواست: با توجه به محدودیت استخدام و بکارگیری افراد جوان و ایثارگر در ادارات دولتی، طرح‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بخش‌های کشاورزی، صنعتی، خدماتی و گردشگری را اعلام کنند تا با هلدینگ‌ها و بنیادهای کشور برای سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های مختلف در استان مذاکره شود.

وی افزود: باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد تا طرح‌های جدیدی جدا از طرح‌های قبلی باشد که به شرکت‌های سرمایه‌گذاری ایدرو و ایمیدرو و بنیاد مستضعفان و کوثر معرفی شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام نیز در این نشست گفت: با توجه به سفر معاون سازمان بنیاد شهید در هفته آینده به استان باید ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان شناسایی و معرفی شود تا با رایزنی با بنیادهای سرمایه‌گذاری کشوری برای جذب اعتبار و اجرای طرح‌ها و بکارگیری افراد ایثارگر در آنها مذاکره شود.

اسداله تولیده اظهار داشت: طرح‌های مهمی برای افتتاح با حضور معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در استان در دستور کار است که مهم‌ترین آنها افتتاح طرح گلزار شهدای صالح‌آباد، شرکت کوثر و بازارچه مرزی مهران و چند طرح شرکت کوثر است.

وی افزود: در تلاش هستیم تا با اجرای طرح‌های مختلف در استان بتوانیم بخشی از مشکلات اشتغال جامعه ایثارگری استان را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: استان ایلام دارای ظرفیت‌های مناسبی در بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری است که باید شناسایی و با جذب سرمایه‌گذار به فعلیت درآیند.

در این نشست مدیران کل دستگاه‌های جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنعت و معدن و اداره کار به بیان ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری حوزه‌های خود پرداختند و مقرر شد به صورت مکتوب طرح‌های پیشنهادی و ظرفیت‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری به بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام معرفی شود.

طرح بسته‌بندی صیفی‌جات، ایجاد هتل، طرح گلخانه، پرورش ماهی در قفس، طرح بیتومین و گچ، کارخانه کلزا و کارخانه چغندر قند و نخ‌ریسی از جمله طرح‌های پیشنهادی بود.

برچسب‌ها ایلام رونق تولید اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام رونق تولید اشتغال زایی ایلام رونق تولید اشتغال زایی بنیاد شهید و امور ایثارگران سرمایه گذاری اجرای طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و تقویت اشتغال در استان تهران است

ایسنا/تهران مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با اشاره به نقش حمایتی ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان تهران در رفع موانع و مشکلات صاحبان صنایع و متقاضیان سرمایه‌گذاری بیان کرد: دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و تقویت اشتغال در استان تهران است.

سعید صادقی اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته در طی دو سال گذشته با ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان تهران نسبت به تمام مسائل و مشکلات زیر ساختی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همچنین واحدهای تولیدی، تشکیل پرونده شده است و همزمان با انجام بازدیدهای میدانی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و واحدهای فعال و راکد دارای موانع اداری و قضایی، نسبت به برگزاری نشست‌های مشترک با حضور دستگاه‌های اجرایی و صاحبان صنایع اقدام شد.

وی اضافه کرد: در نتیجه پیگیری‌های مستمر و برگزاری جلسات هفته‌ای منظم در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی، شاهد اقدامات خوب و شایسته ای توسط دستگاه قضائی استان در راستای امنیت سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشروع بودیم.

صادقی تصریح کرد: نقض حکم خلع ید مساحت ۳۶۴ هکتار از اراضی شهرک صنعتی عباس‌آباد که بیش از ۲۲۰ واحد صنعتی فعال در محدوده اراضی مزبور مشغول به فعالیت تولیدی هستند، از جمله اقدامات ارزشی و ماندگار دستگاه قضایی بود که منجر به ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری شد و در اقدام مشابه دیگری نیز در شهرک صنعتی دماوند، حکم ابطال سند مالکیت ۲۳ هکتاری شهرک صنعتی مزبور نقض و شرایط لازم برای پذیرش متقاضیان جدید سرمایه‌گذاری فراهم شد.

وی با اشاره به حمایت‌های رئیس کل دادگستری استان تهران و اعضا ستاد استانی اقتصاد مقاومتی از تولید و اشتغال تاکید کرد: رفع مشکل تنش آبی شهرک صنعتی شمس آباد از طریق خط انتقال آب از تصفیه خانه اسلامشهر و رفع مشکل صدور اسناد مالکیت شهرک صنعتی شمس آباد پس از ۱۲ سال وقفه و همچنین صدور بیش از ۲۶۶۰ فقره سند مالکیت تک برگی با همکاری تنگاتنگ مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران در مدت ۴۵ روز کاری از اقدامات جهادی در حمایت از تولید بوده است.

صادقی بیان کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی در کنار فعالان حوزه تولید است و تمام اعضا بویژه دادستان تهران، بازرس کل سازمان بازرسی استان تهران با تمام توان تلاش می‌کنند که به تولید و اشتغال کمک کنند و زمینه رفع مشکلات و موانع پیش روی تولیدکنندگان را فراهم آورند.

وی ادامه داد: آزادسازی بیش از ۹۰ هکتار زمین صنعتی راکد و بلا اقدام در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، ساماندهی وضعیت نقل و انتقال اراضی شهرک‌های صنعتی در اتحادیه مشاورین املاک و دفاتر اسناد رسمی و مبارزه جدی ضابطین و دادستان‌ها با دلالان، نظارت مستمر بر پرونده‌های مرتبط با زمین‌خواری و موضوعات صیانت از بیت المال و اراضی ملی مرتبط با شهرک‌های صنعتی از جمله در شهرک صنعتی پیشوا، شناسایی بیش از ۱۰۰ طرح و واحد صنعتی فعال و دانش بنیان دارای پرونده و مشکلات قضایی مطروحه در محاکم و دستگاه‌های اجرایی و تشکیل پرونده در ستاد اقتصاد مقاومتی برای رصد و پیگیری امور تنها گوشه ای از همکارهای مشترک با ستاد اقتصاد مقاومتی بوده است.

سعید صادقی از پیگیری ویژه برای حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران خبر داد و بیان کرد: رفع مشکل صدور کارت بازرگانی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از طریق پذیرش دفترچه ‌قراردادهای شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان استثنائات، تعیین شعب تخصصی در محاکم تجدید نظر استان تهران برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با فعالین اقتصادی و شهرک‌های صنعتی و راه اندازی ۱۲ مرکز شورای حل اختلاف با تعیین مدیران واحدهای تولیدی به عنوان مسئولین شعبات از دیگر اقدامات حمایتی بوده است که تمام رویکردی‌های بیان شده در سال جاری نیز با همت بلند و جهش در تصمیم‌گیری‌ها و رفع موانع در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم دنبال خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحقق ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی
  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان با حمایت بنیاد برکت
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و تقویت اشتغال در استان تهران است
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان غربی
  • اشتغال بیش از ۸۰۰۰ نفر در شهرک صنعتی ۲ اردبیل
  • ۵۷۶ جواز تاسیس در بخش صنعت قم صادر شد
  • واحد‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی ایلام، جان می‌گیرند