Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضرابی گفت: تاکنون ۱۲۸ هزار خون بند ناف در بانک خصوصی و خانوادگی و ۵۱۰۰ نمونه خون بند ناف در بانک عمومی ذخیره سازی که در مجموع ۱۳۳ هزار بند خون ناف نوازدان با مشارکت فعال خانواده ها جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «مرتضی ضرابی» امروز (25 تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان در جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: شرکت رویان از ساعت 84 با تکمیل بانک خون و ذخیره سازی خون بند ناف اقدام به جمع آوری این محصول با ارزش سلول های بنیادی در درمان بیماری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر عامل شرکت بن یاخته های رویان تصریح کرد: تاکنون 128 هزار خون بند ناف در بانک خصوصی و خانوادگی و 5100 نمونه خون بند ناف در بانک عمومی ذخیره سازی که در مجموع  133 هزار بند خون ناف نوازدان با مشارکت فعال خانواده ها جمع آوری شده است.

 

این مقام مسئول افزود: این ظرفیت از بانک خون بند ناف در منطقه خاورمیانه بی نظیر است و حتی نمونه های خون بندناف از کشورهای ترکیه، ترکمنستان، رومانی، عراق، افغانستان، اردن، نروژ، کانادا، انگلستان، امارات و عمان در این بانک وجود دارد.

 

ضرابی اذعان داشت: این خون از بند ناف نوزاد تازه متولد شده جمع آوری می شود و حجم این خون در حدود 80 تا 200 میلی لیتر است که برای آزمایش و پردازش برای نگهداری به مراکز ذخیره سازی ارسال و نگهداری می شد.

 

وی بیان کرد: مدت زمان نگهداری از این محصول استراتژیک حدود 20 تا 25 سال که از 31 نمایندگی جهاد دانشگاهی در سراسر کشور جمع آوری و حتی 2 نمایندگی در اربیل عراق و شهر مسقط در کشور عمان نیز اقدام به جمع آوری خون بندناف را انجام می دهد.

 

مدیر عامل شرکت بن یاخته های رویان یادآور شد: سلول های بنیادی در خون بند ناف می توانند در درمان 80 نوع بیماری رایج در افراد به ویژه بیماری های خونی و غیر خونی از جمله، تالاسمی، انواع سرطان خون، بیماری نقص سیستم ایمنی ، کم خونی های مادرزادی را درمان کند.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: بانک خون بند ناف ذخیره خون بند ناف نوزاد خون بند ناف جهاد دانشگاهی اردبیل خون بند ناف در بانک ذخیره سازی جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی

امتداد - کارشناس اقتصادی گفت: هیچ توجیه اقتصادی برای افزایش قیمت کالا‌های اساسی وارداتی با توجه به افزایش قیمت دلار غیررسمی پذیرفتنی نیست.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، جلیل جلالی‌فر، کارشناس و تحلیلگر تجارت خارجی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی تاکنون نیاز واردات را با نرخ تثبیت شده پاسخ داده و افزایش قیمت کالا‌ها به بهانه افزایش نرخ ارز غیررسمی به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست بهخبرنگار ایبنا گفت: وقتی ارز واردات به‌طور رسمی و قانونی از سوی بانک مرکزی به واردکنندگان و تجار اختصاص داده می‌شود و از سوی دیگر قیمت کالا‌های اساسی و وارداتی در کشور مبدا افزایش پیدا نکرده، دلیلی برای افزایش کالا‌های وارداتی با توجیه نوسانات ارزی وجود ندارد.

وی ادامه داد: به عنوان یکی از فعالان اقتصادی در بازار روسیه به خوبی بر روند واردات از این کشور اشراف دارم و باید به این نکته اشاره کنم که قیمت کالای وارداتی از این کشور نه تنها افزایش نداشته، بلکه حتی پیش بینی افزایش قیمت نیز مطرح نیست. در نتیجه باید دلیل افزایش قیمت کالا‌های اساسی در داخل کشور را در طول مسیر واردات تا رسیدن به دست مصرف کننده جستجو و بررسی کرد.

این فعال اقتصادی افزود: زمانی که بانک مرکزی نیاز‌های واقعی ارزی تجار و فعالان اقتصادی را با ارز نیمایی و به موقع جواب می‌دهد، این بدان معناست که وظیفه خود را به درستی انجام داده و افزایش قیمت برخی کالا‌ها از کانال بانک مرکزی صورت نگرفته است. در نتیجه باید دلیل آن‌را در سایر بخش‌ها بررسی کرد که شاید گروه‌های برخوردار از رانت واردات و حتی خود واردکنندگان هم در این میان نقش داشته باشند.

جلالی‌فر در خصوص نوسانات ارزی ناشی از اتفاقات منطقه‌ای گفت: در ماه‌های گذشته بار‌ها شاهد آن بودیم که با هر اتفاق و درگیری در منطقه، قیمت ارز هم دچار نوسان می‌شد. این بار هم با توجه به پاسخ ایران به حملات رژیم صهیونسیتی برای مدت کوتاهی، قیمت دلار کمی افزایش داشت، اما دوباره کاهشی شد. در واقع می‌توان گفت نوسانات اخیر نرخ ارز با واقعیت‌های اقتصاد همخوانی ندارد و دلیل اصلی آن هیجانات حاصله از رخداد‌های سیاسی داخلی و بین المللی است که با آرام شدن فضا، بازار به تعادل خواهد رسید، چون دلیلی برای نوسان وجود ندارد.

 

 

 

نویسنده: علیرضا هنرمنش

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
  • احیای ۸ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد کشور
  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها؛ پایان بی پولی یا دردسر جدید؟!
  • بانک‌ها در تله آفساید
  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی
  • تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی
  • جمع آوری و طرد ۸۰۰۰ اتباع غیرمجاز از تفرجگاه‌های استان تهران
  • جدیدترین دانش کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
  • جدیدترین دانش کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری