Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@08:31:05 GMT

مردم بجز موارد ضروری از خانه خارج نشوند

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۹۹۶۴

مردم بجز موارد ضروری از خانه خارج نشوند

خبرگزاری آریا - معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: با توجه به وضعیت شدید بحران کرونا، مردم بجز موارد ضروری از منزل خارج نشوند، از حضور در مکان های پرتردد اجتناب و موارد بهداشتی را رعایت کنند.
به گزارش شهر، نادر توکلی، معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا توصیه کرد: با توجه به شرایط موجود، فعلا سیاستی برای باز شدن نقاهتگاه‌ها وجود ندارد و به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شرایط دورکاری کارمندان و لغو طرح ترافیک در ستاد مدیریت بیماری کرونا مطرح شده و در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با توجه به افزایش مبتلایان و گسترش بیماری تاکید کرد: ابتلا به کرونا ویروس جدی است. مردم بی خیال نباشند و حتی الامکان در خانه بمانند. از وسایل حفاظت فردی استفاده کنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
توکلی بیان کرد: به دلیل رعایت نشدن موازین بهداشتی، افزایش ترددها، انجام مراسم ها، شاهد موج دوم کووید- 19 و گستردگی بیماری کرونا هستیم که این خود سبب افزایش بار بیمارستانی شده است.
او افزود: بجز مراکز تک تخصصی، تمام بیمارستان های دولتی و خصوصی ملزم به پذیرش بیماران کرونایی هستند.
معاون ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: اگر علائم تنفسی شدید ندارید به بیمارستان ها مراجعه نکنید و خدمات درمانی را از کلینیک های سرپایی، درمانگاه ها، مطب ها و مراکز 16 ساعته دریافت کنید.
توکلی افزود: تاکنون 30 درصد از تخت های دولتی تحت پوشش برای بیماران کرونایی اختصاص یافته است که این خود به اقتصاد درمان صدمه وارد کرده است.
او اعلام کرد: اگرچه بیماران چند ساعتی در بخش اورژانس ماندگاری دارند، ولی تا این زمان تمام بیماران پذیرش شده و به محض خالی شدن تخت، به بخش بستری منتقل می شوند.
معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: به تمام بیمارستان های استان تهران بخشنامه ابلاغ شده که بیماران کرونایی، ملاقات ندارند. لذا سامانه ای در تمامی مراکز برای پاسخگویی تلفنی به همراهان و آگاهی از وضعیت بیمار راه اندازی شده است.
او افزود به منظورافزایش گردش کار، کمیته تعیین تکلیف ترخیص بیماران که بهبود نسبی دارند با هماهنگی معاونت درمان و مدیر گروه عفونی تشکیل شده است.
توکلی با اشاره به رصد آمار ورودی و پذیرش بیماران، در ادامه گفت: در صورت نیاز، سایر بخش های بیمارستانی برای بیماران کرونایی خالی می شود و تمام تلاش ما این است یک روند مستمر در ارائه خدمات بین بیمارستانی ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، او با بیان این نکته دامنه سنی بیماری کرونا پایین آمده است، افزود: تمام افراد بالای 2 سال از ریسک برابر ابتلا برخوردارند و افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند، بیشتر در معرض خطر هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا بیماران کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 

به گزارش جام جم آنلاین، سعید بَرپَروَشان با اشاره به اینکه ۲۹ فروردین ماه روز جهانی هموفیلی است، عنوان کرد: در ایران حدود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی داریم، این بیماری یک اختلال خونریزی دهنده است که ۱۳ فاکتور انعقاد خون دارد.

وی ادامه داد: بیماری هموفیلی حدود ۱۷ نوع دارد که در نوع فاکتور‌های این بیماری فاکتور ۸ و ۹ مهم‌ترین فاکتور به شمار می‌آیند.

مدیر کانون هموفیلی ایران به مهم‌ترین عامل موثر در ابتلا به بیماری هموفیلی اشاره کرد و بیان داشت: هموفیلی یک اختلال ژنتیکی نادر است که بر توانایی بدن برای تشکیل لخته خون تأثیر می‌گذارد و منجر به خونریزی بیش‌ازحد می‌شود. این بیماری معمولا ارثی است و از مادر به فرزند منتقل می‌شود.

وی افزود: تامین دسترسی عادلانه به درمان و دارو یکی از مهمترین مطالبات جامعه هموفیلی ایران بخصوص در شهرستان‌های مختلف کشور است.

مدیر کانون هموفیلی ایران به مشکلاتی که بیماران هموفیلی زن با آن مواجه هستند اشاره کرد و گفت: زنان هموفیلی با توجه به داشتن عادت‌های ماهیانه طولانی مدت، بیشتر در معرض خطر هستند و باید بسیار بیشتر مراقب بهداشت شخصی خود باشند.

وی با تاکید بر حمایت از بیماران هموفیلی گفت: سازمان غذا و دارو و دولت باید در برابر این موضوع اثبات مسئولیت کرده و عدالت در توزیع دارو را ایجاد کنند تا بتوان به حل مشکلات بیماران هموفیلی امیدوار شد.

دیگر خبرها

  • تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست
  • برج آزادی تهران «قرمز» شد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ۲۵۵ بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه وجود دارد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز