Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی سهامداران سیمان باقران از عدم ورود شرکت به تابلوی اصلی فرابورس و عدم‌رشد ارزش سهام گلایه داشتند که نائب‌رئیس هیئت مدیره شرکت در پاسخ گفت: قرار بود تا اسفندماه 1398 سیمان باقران وارد تابلوی اصلی فرابورس شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی به سرانجام نرسید اما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایمان احراری از سهامداران شرکت سیمان باقران در گفت‌وگو با خاورستان، با بیان این‌که مدیران شرکت سیمان باقران، شفاف‌سازی کنند گفت: جهت ارتقای نماد شرکت به تابلوی اصلی فرابورس با توجه به محدودیت‌های معاملاتی در بازار پایه برنامه شرکت علاوه بر ارسال گزارشات و صورت‌های مالی حسابرسی شده، چه اقدامی انجام شده است؟

وی افزود: ورود نماد شرکت به تابلوی اصلی فرابورس باعث ورود سرمایه‌گذار جدید و افزایش قیمت سهام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با توجه به بهره‌برداری و رسیدن شرکت به سوددهی، حفظ حقوق ٣٠ هزار سهامدار بومی، خواسته اصلی سهامداران شرکت است چراکه سال‌ها سهامدار هستند و نباید کاری کرد که بعد از گذشت سال‌ها، در شرایط نامناسب اقتصادی مجبور به فروش سهام شوند و فرد دیگری سهام را از مردم بومی خریداری کند و به سود برسد.

احراری گفت: با توجه به ممنوعیت مالکیت و خرید سهامِ شرکت اصلی توسط شرکت فرعی، اما شاهد سهامداری 2.5 درصدی شرکت آتیه‌سازان که شرکت فرعیِ سیمان باقران است، هستیم.

وی با بیان این‌که مدیران شرکت سیمان باقران پاسخ دهند چه برنامه‌ای برای فروش این سهام دارند؟ تصریح کرد: زمانی که مردم بومی سهام خود را می‌فروختند، این شرکت سهام را خریداری کرده است اما در فروردین 1398 مالکیت سهام شرکت اصلی توسط شرکت‌های فرعی ممنوع شد و باید این سهام به نفع سهامداران بومی با نرخ کارشناسی واگذار شود تا ارزش سهام بالا رود.

 وی اظهار کرد: خواسته سهامداران در این مورد انجام آگهی برای فروش بلوکی با قیمت کارشناسی است.

این سهامدار گفت: تصمیم شرکت در راستای اجرای مفاد ١٤ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی چیست؟ و اگر پاسخ شرکت جهت تجدید ارزیابی دارایی‌ها مثبت است، میزان و محل آن چگونه خواهد بود؟

احراری افزود: لازم است از محل تجدید ارزیابی دارایی شرکت، افزایس سرمایه صورت گیرد.

وی اظهار کرد: یکصد هکتار زمین کارخانه و اخذ سند در سال ٨٣، خرید یک هکتار زمین در دشت اسفهرود، خرید یک هکتار زمین در دشت ویلایی علی‌آباد، خرید یک باب ساختمان تجاری مسکونی (شامل ٦ واحد مسکونی و ٥ واحد تجاری در سال ٨٤)، خرید ساختمان اداری در خیابان بهشتی تهران در سال ٨٤ و خرید یک باب ساختمان چهار طبقه دفتر فعلی در سال ٨٤ از جمله دارایی‌های شرکت است که لازم است به همراه سایر دارایی‌های شرکت، شفاف‌سازی و تجدیدارزیابی شود.

وی تصریح کرد: با توجه به کم‌استهلاک‌بودن خطوط تولید و افتتاح رسمی در سال ٩٦، تجدیدارزیابی از تجهیزات، خطوط تولید، ماشین‌آلات و خودروهای سنگین در شرایطی که شرکت جهت افزایش ظرفیت تولید و افتتاح فاز ٢ نیاز به تسهیلات ارزان و سریع دارد، اهمیت دارد که لازم است مدیران شرکت سیمان باقران برنامه خود را در این خصوص بیان کنند.

این سهامدار گفت: با توجه به ایجاد اشتغال 2500 نفری شرکت سیمان باقران و ارزآوری آن برای کشور، شفاف‌سازی در زمینه صادرات و ارزآوری آن انجام شود.

احراری در پایان اظهار کرد: علت عدم‌آگهی برگزاری مجمع در تیرماه چه بوده است؟

ایرادی به سهام شرکت آتیه‌سازان گرفته نشده/ پیگیر فرابورس هستیم

در ادامه جهت پاسخ‌گویی مدیران شرکت سیمان باقران به این سؤالات، با این شرکت تماس گرفتیم.

سید مهدی کاظمی نائب‌رئیس هیئت مدیره شرکت سیمان باقران در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، گفت: سال 1398 در دیدار مدیران فرابورس مقرر شد تا اسفندماه 1398 شرکت سیمان باقران وارد تابلوی اصلی فرابورس شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی به سرانجام نرسید اما این موضوع در حال را پیگیری است.

وی افزود: شرکت آتیه‌سازان زیرمجموعه شرکت سیمان باقران است و اساسنامه و مصوبه ثبتی دارد و به لحاظ قانونی می‌تواند سهام سیمان باقران را خرید، فروش و مدیریت کند و تاکنون ایرادی در این خصوص گرفته نشده است چراکه بازرس قانونی داریم و فرابورس نیز نظارت دارد.

برنامه برای بالابردن ارزش سهام

نائب‌رئیس هیئت مدیره شرکت سیمان باقران گفت: حدود 15 میلیون سهم ذخیره داریم که برای آن براساس شرایط برنامه‌ریزی خواهد شد.

کاظمی با بیان این‌که آتیه‌سازان سهامدار حقوقی است افزود: سهامدار حقوقی اگر سهام بفروشد، ارزش سهام پایین می‌آید و اگر سهام خریداری کند، ارزش سهام بالا می‌رود و دنبال این هستیم تعدادی از سهامدران را گردهم جمع کنیم و آمادگی داریم بخشی از سهامی که سرگردان است را خریداری کنیم تا ارزش سهام بالا رود.

سود 42 میلیارد تومانی در سال‌گذشته

وی اظهار کرد: در سال 1398 شرکت سیمان باقران 42 میلیارد تومان سود ناخالص غیرعملیاتی و در سه ماهه ابتدایی سال‌جاری 11 میلیارد تومان سود عملیاتی داشته است.

نائب‌رئیس هیئت مدیره شرکت سیمان باقران گفت: دو مصوبه داشتیم. افزایش سرمایه از محل آورده نقدی یعنی هر سهامدار به ازای هر سهمی که دارد، یک سهم 100 تومانی خریداری می‌کند و شش ماه بعد براساس مصوبه دوم، 50 درصد افزایش از محل تجدیدارزیابی دارایی‌های استهلاک‌ناپذیر داریم و آن را بدون دریافت مبلغ به سهامدار واگذار می‌کنیم و انجام آن منوط به طی مراحل قانونی و تأیید حسابرس و بورس است.

کاظمی اظهار کرد: شرکت سیمان باقران برای 386 نفر به طور مستیم و 2 هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

بالاترین میزان صادرات خراسان جنوبی متعلق به سیمان باقران

وی تصریح کرد: در سه ماهه ابتدای سال‌جاری تا امروز، حدود 35 درصد از صادرات سیمان که به کشور افغانستان انجام شده یعنی بالاترین میزان صادرات خراسان جنوبی، متعلق به شرکت سیمان باقران است.

نائب‌رئیس هیئت مدیره شرکت سیمان باقران گفت: در تیرماه‌جاری تاکنون 58 هزار تن و از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود 200 هزار تن صادرات به کشور افغانستان داشتیم.

کاظمی افزود: سال‌های گذشته مشکلاتی در زمینه صادرات در مرز داشتیم که مسئولان استان مشکلات را رفع کردند و صادرات روان درحال انجام است.

مشکل برگشت ارز حاصل از صادرات به کشور/ فروش 8 میلیون دلاری در سال‌گذشته

وی تصریح کرد: متأسفانه سازوکاری که دلار وارد کشور کنیم وجود ندارد. معامله دلاری انجام می‌دهیم اما تاجر افغانستانی معادل ریالی به حساب ما واریز می‌کند.

نائب‌رئیس هیئت مدیره شرکت سیمان باقران گفت: سال‌گذشته مقداری ارز به صورت فیزیکی وارد کشور کردیم که مصداق نوعی پول‌شویی محسوب می‌شود و بانک نیز برخی دلارها را قبول نکرد و می‌گوید اسکناس ایراد دارد و به همین دلیل از 500 هزار دلار فقط 340 هزار دلار قبول کردند.

کاظمی افزود: امسال از طریق صرافی‌ها موضوع را حل می‌کنیم. سال گذشته حدود 14 میلیون دلار صادرات داشتیم و حدود هشت میلیون دلار با واگذاری پروانه‌های صادراتی واردات انجام و مستهلک شد که اقدامی سخت و زمان‌بر است.

وی با بیان این‌که سال‌جاری با توجه به تعامل مسئولان، کار صادرات و فروش شرکت روان شده است اظهار کرد: در سال گذشته 700 هزار تن صادرات داشتیم و در سال‌جاری پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 900 هزار تن صادرات داشته باشیم.

نائب‌رئیس هیئت مدیره شرکت سیمان باقران گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا برگزاری مجموع عمومی را سه ماه به تعویق انداختند. مجمع عمومی اگر در مرحله اول به حدنصاب نرسد، دوباره برگزار می‌شود و ما تا پایان شهریورماه سال‌جاری برگزاری مرحله اول را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیمان باقران آتیه سازان ارزش سهام دارایی ها سال گذشته سال جاری خرید یک هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۰۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، این تابلوی حسن روح الامین که در فضای مجازی منتشر کرده است را ببینید.

سروده رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق | عکس

کد خبر 846635 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم رهبر معظم انقلاب حمله ایران به اسرائیل نقاشی - نقاشان

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • اینچه درگاهی: کسب سهمیه المپیک حاصل یک کار گروهی بود
  • عکس/بازنمایی سروده رهبر معظم انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور
  • اینچه درگاهی: سهمیه المپیک حاصل یک کار گروهی بود
  • بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور | عکس
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است