Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی اظهار کرد: محدودیت‌های یک هفته‌ای کفایت نمی‌کند و دامنه محدودیت‌ها باید در هفته‌های آتی افزایش یابد.

زالی با اشاره به جلسه امروز اعضای ستاد مقابله با کرونا استان تهران، گفت: تهران با شرایط خاص روبرو است و این موضوع موجب نگرانی زائدالوصف اعضای ستاد تهران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز اعضای ستاد تاکید داشتند که باید مداخلات جدی‌تر و سریع‌تر و بلادرنگ در عرصه شهری به سرعت اتفاق بیفتد تا شاهد بار بیماری در روزهای آتی نباشیم.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۹۰ بیمار کرونایی را در تهران بستری کردیم. بنابراین شرایط تهران شرایط پیچیده ای است و نیازمند یک نسخه کاملا متفاوت نسبت به سایر استان‌هاست. لازم است مداخلات و مصوباتی که در شهر تهران صورت می‌گیرد، جایگاهی متفاوت داشته باشد و باید بلادرنگ عملیاتی شود تا زمان را با تاخیر از دست ندهیم.

تجمعات ممنوع

رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران با تاکید بر لزوم انسجام و هماهنگی بخش‌های مختلف در استان تهران جهت مقابله با کرونا، درباره محدودیت‌های یک هفته‌ای اعمال شده، گفت: این محدودیت‌ها برای یک هفته اعلام شده بود. امروز با توجه به  نظرات فنی و بحث‌های میدانی درخواست اعضای ستاد تهران، تمدید این محدودیت‌ها به مدت یک هفته دیگر است. خواست اعضای ستاد تهران گسترش و تعمیق این محدودیت‌هاست. البته به گونه‌ای که به شرایط فعلی و کسب و کار فعلی آسیب وارد نشود.

زالی افزود: موضوع مهم دیگر این است که تمام تجمعات بالقوه بالای ۱۰ نفر، سمینارها، مجامع، کمیسیون‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها از نظر ما باید معلق تلقی شوند. درباره برگزاری نماز جماعت نیز مساجد طبیعتا باز هستند اما درخواست‌مان این بود که نماز و مناسک مذهبی به شکل فُرادا برگزار شود. درباره نماز جمعه هم با همکاری ائمه محترم جمعه استان تهران درخواست کردیم که این هفته هم نمازجمعه در سطح استان تهران تعطیل باشد.

وی تاکید کرد: همچنین باشگاه‌های ورزشی، تالارها و آرایشگاه‌های زنانه باید به طور جدی برای این هفته تعطیل باشند و این تعطیلی در هفته آینده هم استمرار یابد.

درباره برگزاری آزمون‌های سراسری در تهران

رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران درباره برگزاری آزمون‌های سراسری نیز گفت: در مورد آزمون‌ها کماکان نظرمان این است که تهران شرایط میزبانی آزمون‌ها را ندارد.

زالی اضافه کرد: متاسفانه شاهد برگزاری جسته و گریخته برخی آزمون‌هایی هستیم که امکان زمانی برای تعلیق آنها فراهم است. این درحالی است که درباره پروتکل‌های صیانت از سلامت افراد شرکت‌کننده  که باید به مدت سه یا چهار ساعت در محیط بسته بنشینند، در برخی  از این آزمون‌ها هنوز اطمینان خاطر نداریم.

برنامه‌های غربالگری پیش دبستانی‌ها متوقف شود

زالی در ادامه صحبتش بر توقف برنامه‌های غربالگری پیش‌دبستانی‌ها تاکید کرد و گفت: بسیاری از پایگاه‌های تابستانی مدارس که گاهی اوقات جسته گریخته در استان تهران شاهد آن هستیم، باید قطعا تعطیل شوند. پیشنهاد ما به وزیر بهداشت این بود که برنامه‌های غربالگری پیش دبستانی نیز باید تعطیل شوند و اگر افراد برای غربالگری در شرایط  فعلی مراجعه کنند، خطر زیادی وجود دارد.

وی افزود: تمام برنامه‌های آزمون‌های مدارس باید معلق شود؛ به خصوص آزمون‌هایی که افراد باید از سایر استان‌ها و شهرستان‌ها به تهران وارد شوند. این موارد حتما مخاطره‌آمیز است. در مجموع نظر ستاد مقابله با کرونا استان تهران این است که آزمون‌هایی که میزبانی‌اش با تهران است حداقل در شرایط فعلی تهران که بحرانی تلقی می‌شود، به زمان دیگری موکول شود.

لزوم کاهش بار مراجعه به بیمارستان‌ها

زالی درباره تخت‌های بیمارستانی نیز گفت: تاکنون اگر در تهران با کمبود جدی تخت روبرو نبودیم، به خاطر رشادت تیم پزشکی بوده است اما طبیعتا این تاب‌آوری یک محدودیت و سقفی دارد.

رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران تاکید کرد: باید هرچه می‌توانیم به صورت پیشگیرانه مدیریت کنیم که افراد کمتری به بیمارستان‌ها مراجعه کنند و بار مراجعه به بیمارستان‌ها را باید به حداقل برسانیم.

ضرورت ارائه ماسک یارانه‌ای به اقشار ضعیف

رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک، افزود: طی همین دو روز اخیر استفاده بهینه از ماسک در سطح شهر مقداری بار مراجعین بیمارستان‌ها را تقلیل داده است.   البته نظر ستاد کرونا در تهران بر این بود که از آنجا که افراد فرودست جامعه و ضعیف امکان تهیه ماسک را ندارند. بنابراین برای تهیه ماسک برای اقشار ضعیف باید به شکل یارانه‌ای از سوی وزارت صمت و مجموعه‌ نهادهای امدادی و خیریه کمک شود. اگر بخواهیم بحث فرهنگ استفاده عمومی از ماسک را ببینیم، این نقیصه باید مرتفع شود.

لزوم حمایت از کارگاه‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی

زالی درباره برخی مشکلات نهادها و کارگاه‌های تولیدی ماسک و مواد ضدعفونی، گفت: برخی اخباری از این حوزه می رسد که نگران کننده است. این کارگاه‌ها باید به گونه‌ای حمایت شوند که گردونه تولیدی خود را داشته باشند و نیازمند حمایت ویژه متفاوت مالی، اعتباری، بانکی و ارزی هستند تا در روزهای آینده، ذخایر راهبردی در این حوزه با مشکل مواجه نشود.

تشکیل تیم‌های نظارتی با همکاری اصناف و اتحادیه‌ها

رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران همچنین با تاکید بر لزوم برگزاری جلسه‌ای با مسوولان اتحادیه‌ها و اصناف گفت: لازم است تا با همکاری کارکنان اتحادیه‌ها و خود اصناف، شاهد افزایش حداکثری استفاده از شیوه نامه‌های بهداشتی باشیم. به این منظور تشکیل تیم‌های نظارتی مشترک امروز در ستاد مصوب شد و شیوه‌های آن در سه دانشگاه علوم پزشکی تهران تهیه شده است.

زالی گفت: صاحبان اصناف و مشاغل مستحضر باشند که اگر بخواهند شرایط کسب و کارشان ادامه یابد، لاجرم باید شیوه نامه‌های بهداشتی را سختگیرانه اعمال کنیم. بنابراین قرار شد از هفته آینده تیم‌های  نظارتی مشترک با  کمک اصناف و اتحادیه‌ها شکل بگیرد.

کد خبر 531264 برچسب‌ها ستاد ملی مقابله با کرونا كرونا در ايران علیرضا زالی تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا كرونا در ايران علیرضا زالی تهران بیمارستان ها استان تهران اعضای ستاد محدودیت ها اتحادیه ها آزمون ها یک هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۰۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۹۵ داوطلب از شهرستان گناوه در آزمون سراسری شرکت می کنند

ضرغام مردانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تعداد هزار و ۲۹۵ داوطلب زن و مرد از حوزه امتحانی شهرستان گناوه در آزمون سراسری نوبت اول سال ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه در مصلی جمعه شهرستان به رقابت می‌پردازند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در شهرستان گناوه افزود: از مجموع تعداد داوطلب آزمون سراسری در شهرستان گناوه، ۸۸۶ نفر مرد و ۴۰۹ نفر زن هستند.

وی گفت: آزمون سراسری ۱۴۰۳ مربوط به حوزه امتحانی شهرستان گناوه در گروه‌های علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه، با حضور ۵۴۷ داوطلب، و بعد از ظهر همان روز در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان خارجه با شرکت ۱۷۵ داوطلب برگزار می‌شود.

وی افزود: در دومین روز آزمون، صبح روز جمعه هفتم اردبهشت ماه جاری، گروه آزمایشی علوم تجربی با حضور ۵۷۳ داوطلب در مصلی جمعه شهرستان به رقابت می‌پردازند.

بیش از ۱۰۰ نفر عوامل در برگزاری کنکور در گناوه

ضرغام مردانی ضمن تقدیر و تشکر از همه نهادها و اداراتی که در برگزاری این آزمون همکاری دارند، گفت: در مجموع بیش از ۱۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی در داخل حوزه امتحانی، عوامل ستادی و عوامل پشتیبانی در امر برگزاری این آزمون همکاری خواهند داشت.

مردانی ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان با بیان اینکه درب حوزه رأس ساعت ۶:۳۰ باز خواهد شد، گفت: داوطلبان از به همراه داشتن خودکار، ماشین حساب و هرگونه وسیله الکترونیکی یا گیرنده دیجیتالی خودداری کنند.

وی گفت: همراه داشتن کارت ورود به جلسه، شناسنامه یا کارت ملی و یا ارائه مدرک معتبر و عکس دار از مدرسه، عدم ترک محل حوزه برگزاری آزمون تا قبل پایان آزمون، بسته شدن درب محل حوزه رأس ساعت هفت و ۳۰ دقیقه از دیگر نکاتی که داوطلبان باید توجه کنند.

کد خبر 6087990

دیگر خبرها

  • اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • ۱۲۹۵ داوطلب از شهرستان گناوه در آزمون سراسری شرکت می کنند
  • تأمین برق پایدار برای آزمون سراسری ۱۲ شهرستان استان مرکزی
  • اینترنت فردا قطع می‌شود؟
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری
  • برگزاری رویداد مثبت ۱۰۰ در پایتخت