Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

استقبال رئیس‌جمهور آمریکا از اقدام ضد چینی انگلیس در ممنوع کردن حضور شرکت « هوآوی » در پروژه‌های زیرساخت نسل پنجم شبکه تلفن همراه، واکنش تند وزارت خارجه چین را به دنبال داشت.

اخبار بین الملل-«هوا چوانیینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش زودهنگام مقام‌های این کشور به سخنان ضد چینی رئیس‌جمهور آمریکا درباره ممنوعیت اعمالی انگلیس برای مشارکت هوآوی در پروژه‌های زیرساخت شبکه نسل پنجم تلفن همراه، اظهارات دونالد ترامپ را «دغل‌کاری سیاسی» توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در استقبال از اقدام انگلیس علیه مشارکت شرکت هوآوی در برنامه نسل پنجم شبکه تلفن همراه گفته بود که او شخصا در رایزنی با بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس او و دولتش را به اعمال ممنوعیت علیه هوآوی قانع کرد.

وی به خبرنگاران گفت: «ما کشورهای بسیاری را قانع کرده‌ایم و من شخصا بخش اعظم این کارها را انجام دادم و (گفتم) که از هوآوی استفاده نکنند چرا که از نظر ما این یک ریسک امنیتی دارد و نا ایمن است، یک خطر بزرگ امنیتی دارد».

سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه (امروز) با اشاره به این سخنان رئیس‌جمهور آمریکا گفت که این اظهارات «اثبات می‌کند تازه‌ترین ممنوعیت اعمال شده علیه هوآوی به خاطر امنیت ملی نیست بلکه دغل‌کاری سیاسی است. ممنوعیت پادشاهی متحد (بریتانیا) علیه هوآوی دغل‌کاری سیاسی است».

«هوا چوانینگ» با انتقاد از مواضع واشنگتن و لندن علیه پکن افزود، «پادشاهی متحد و ایالات متحده آمریکا در حال همکاری برای اعمال تبعیض علیه شرکت‌های چینی (در جهان) هستند».

وی ابراز امیدواری کرد که دولت انگلیس انصاف را مراعات کند و البته هشدار داد، چین همه اقدامات لازم برای حفاظت از منافع خودش را اتخاذ خواهد کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: هوآوی چین ترامپ چین هوآوی ترامپ رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۰۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!

فرارو- عضو شورای انقلاب فرهنگی چهارشنبه شب در برنامه جریان که از شبکه یک پخش شد گفت: ترامپ به عنوان رقیب جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۳۶ پرونده تجاوز جنسی دارد. یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!

به گزارش فرارو، حسن رحیم پور ازغدی با بیان اینکه جو بایدن گفته که من یک صهیونیست هستم و ترامپ هم گفته بود من صهیونیست‌ترم و اگر من بودم ایران جرأت نمی‌کرد به اسرائیل حمله کند، اظهار کرد: ایران برای اولین بار زمان ترامپ جرأت کرد و به عین الاسد آمریکا موشک زد.

وی خطاب به دونالد ترامپ گفت: تا قبل از تو که ایران جایی را نزده بود، تو خیلی خوش قدم بودی، حالا دوباره هم اگر بیایی بهتر است. این ترامپ اینقدر احمق است که اگر بخواهیم آمریکا نابود شود باید ترامپ رئیس جمهور آن شود.

رحیم پور ازغدی افزود: علامت سقوط آمریکا این است که رأس قدرت افتاده بین دو تا دیوانه. سقوط امپراطوری‌ها اینجوری معلوم می‌شود. یه وقتی تو آمریکا کی‌ها بودند و حالا کی‌ها هستند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی این یارو]بایدن که روزی سه بار می‌خوره زمین و تو هوا با جن‌ها دست می‌دهد. اصلا از این مسخره‌تر می‌شود؟ این کار‌هایی که بایدن می‌کند: می‌دود، از پله‌ها سه بار می‌خوره زمین، با هوا دست می‌ده، برمی‌گرده حرف می‌زنه، این دیوانه کامل است. اگر رئیس یک کشور درجه سه این کار را بکند چه می‌شود؟ بعد تازه این عاقلشه. ترامپ که رقیب این است ۳۶ تا پرونده تجاوز جنسی دارد. یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه! این شده رئیس جمهور، اصلا سقوط یک امپراطوری از همین‌جاش معلوم می‌شود. رقابت بین دو احمق، دو فاسد.

دیگر خبرها

  • موضع اردوغان درباره حادثه اصفهان
  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • اسرائیل به ایران حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد