Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از ثبت معاملات لوازم خانگی در سامانه جامع تجارت خبر داد و گفت: به دلیل ثبت فرآیند خرید و فروش برخی از واحدهای صنفی تمایلی به ثبت اطلاعات ندارند.

مجید زرین‌دلاور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در حال حاضر کالاها به صورت سهمیه‌بندی توزیع نمی‌شود و تجار به هر میزان از هر کالایی می‌تواند تهیه و در بازار به فروش برساند اظهار کرد: در هیچ کالایی کمبود نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شکر تولیدی داخل کشور بر اساس تصمیمات دولت عرضه می‌شود افزود: شکر در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحدهای عمده‌فروش به وفور وجود دارد مگر واحد صنفی تمایل به توزیع و فروش شکر نداشته باشد.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان تاکید کرد: سال گذشته بر اساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار کشور به منظور خرید و فروش هفت کالا، باید تمام فرآیند توزیع، تولید و واردات در سامانه‌جامه تجارت ثبت شود.

وی با بیان اینکه این اقلام شامل برنج، چای، شکر، روغن نباتی، کره، لاستیک، دخانیات بوده و اخیرا هم لوازم خانگی به این مجموعه اضافه شده است ادامه داد: این سامانه به منظور هوشمندسازی نظارت و کنترل میزان واردات، میزان عرضه و در نهایت نحو عرضه در کشور راه‌اندازی شده است.

زرین دلاور با اشاره به اینکه این فرآیند به عنوان رصد زنجیره تجاری در کشور فعال است تصریح کرد: در دو هفته اخیر مصوباتی مبنی بر ثبت لوازم خانگی در این سامانه صورت گرفته که جریان واردات، تولید و در نهایت توزیع این کالا باید در سامانه جامع تجارت ثبت شود.

وی ادامه داد: ابلاغیه لازم در راستای این مهم در استان انجام شده و کل زنجیره تجاری در حوزه لوازم خانگی مکلف هستند اطلاعات خرید و فروش خود را در سامانه ثبت کنند.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از نبود مشکل در تهیه و توزیع کالا در استان خبر داد و گفت: به دلیل وجود سامانه و ثبت فرآیند خرید و فروش برخی از واحدهای صنفی تمایلی به ثبت اطلاعات و بهره‌وری از این کالاها ندارند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه جامع تجارت به منظور شفاف‌سازی فرآیند تجاری کالا در کشور راه‌اندازی شده و  تمام روند جریان کالا از دریافت تا توزیع به صورت کامل با مدارک وجود دارد.

انتهای پیام/89033/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان معاون امور بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت همدان سامانه جامع تجارت خرید و فروش کالا سامانه جامع تجارت لوازم خانگی خرید و فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۰۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد

 

زارع نیا رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس از پلمب ۲ واحد متخلف در طرح نظارتی عید تا عید خبر داد و گفت: علاوه بر پلمب ۲ واحد متخلف، ۳۹ پرونده تخلف برای واحد‌های صنفی در طبس تشکیل شده است.

او افزود: در ۷۰ گشت مشترک در طرح نظارتی ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان پرونده‌های تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

زارع نیا با اشاره به همزمانی تعطیلات عید با ماه مبارک رمضان و استقبال زیاد مسافران از شهرستان طبس در تعطیلات عید فطر اظهار کرد: از ۱۵ اسفند تا پایان ماه مبارک رمضان طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان با نظارت بازرسان صنعت معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف برگزار شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس با اشاره به اینکه علاوه بر بازرسی ها، ۷۰ مورد گشت مشترک با اداراه‌های مرتبط برگزار شده است گفت: این میزان گشت مشترک  منجر به ۵۳۷ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و ۳۹ فقره پرونده‌ تخلف شامل گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نرخنامه و عدم ارائه فاکتور به ارزش بیش از ۹۰ میلیون تومان  شده است. 

او گفت: در مدت یاد شده ۲۳ مورد گزارش مردمی به صورت حضوری و یا تلفنی اخذ شده که همگی مورد رسیدگی قرار گرفته و شهروندان می توانند برای  گزارش هرگونه تخلف واحد‌های صنفی با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • نرخ حمل کالا از حالت توافقی خارج شود
  • ورود حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی در مراکز عرضه غذا در کرمانشاه
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی به مراکز عرضه غذا
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی الزامی شد
  • تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳
  • ثبت برنامه ماهانه واحد‌های تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد
  • ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه