Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر، نبود سرمایه در گردش، داشتن بدهی معوق به سیستم‌های بانکی، بیمه‌ای و دارایی، بالا بودن هزینه‌های تولید، سو مدیریت و رکود صنعت را از دیگر موانع پیش روی صنایع تبدیلی استان عنوان کرد و افزود: این در حالی است که آذربایجان غربی به دلیل قطب کشاورزی یکی از استان‌های دارای ظرفیت بالا در زمینه صنایع تبدیلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به دلیل ظرفیت بالای استان در این بخش از فعالیت صنعتی میزان تولید و صادرات آن به سایر استان‌ها و خارج از کشور چه به صورت محصول نهایی و چه به صورت مواد اولیه و محصول نیمه نهایی قابل توجه است اما برای فعال سازی این صنعت نیازمند تعریف واحد و معیار سنجش در ابعاد زمانی و با در نظر گرفتن موانع و مشکلات اساسی گذشته و زمان حال هستیم.

بابایی از فعالیت ۲۶۷ واحد صنعتی در حوزه صنایع تبدیلی دارای پروانه بهره برداری در استان خبر داد و گفت: با توجه به متفاوت بودن واحد سنجش ظرفیت، ظرفیت اسمی این واحدها در مجموع پنج هزار و ۹۹۳ هزار تن بوده و از تعداد تعداد تولید نیز به ۶۱ میلیون عدد با ۱۶۰ میلیون لیتر رسیده است.

وی در خصوص اینکه واحدهای صنایع تبدیلی استان با چه میزان ظرفیت کار می‌کنند؟ ادامه داد: با توجه به اینکه تعدادی از واحدهای فعال این رشته از فعالیت صنعتی به صورت فصلی به شمار می‌روند و همچنین موانع و مشکلات متعددی که واحدهای صنعتی با آن مواجه هستند نمی‌توان به صورت قطعی اعلام کرد که واحدها در طول سال با چه ظرفیتی فعالیت می‌کنند ولی ظرفیت واقعی واحدهای فعال به طور متوسط حدود ۴۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت اسمی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در خصوص میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در این بخش گفت: در طول بازه زمانی ۱۰ ساله شاهد رشد ۶۰ درصدی سرمایه گذاری بودیم و طی سال ۹۸ و نیز سه ماهه امسال یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون و ۷۳۳ هزار ریال در این حوزه سرمایه گذاری صورت گرفته است که در مقایسه با بازه زمانی ۱۰ سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 4974845

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا بابایی صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی رکود اقتصادی ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا گرگان قزوین شهرکرد حجاب و عفاف ستاد مقابله با کرونا ایلام بیرجند خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان استانداری سمنان صنایع تبدیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۰۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی  در همایش روز ملی گندم و نان و تجلیل از فعالان زنجیره تولید نان استان  گفت: در سال گذشته روزانه ۹ میلیون قرص نان از انواع نان لواش، بربری، سنگک توسط چهار هزار و ۷۶۱ واحد نانوایی و توسط نانوایان دراستان پخت و تحویل شهروندان شده است.

امید زینالی اضافه کرد: سال گذشته یک‌میلیون و ۶۱۰میلیون ریال یارانه به صورت ماهانه و به طور میانگین برای هر نفر بابت تامین نان و مبلغ سه میلیون و ۷۷۰ هزار ریال یارانه بطور میانگین برای نانوایان به صورت مستقیم و روانه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در ۶۳ مرکز شامل مراکز خرید مباشر، سیلو‌های ملکی و بخش خصوصی و کارخانجات آرد با ظرفیت بیش از یک میلیون تن و توسط ۵۲ هزار و ۸۳۳ گندم کار طی بیش از ۱۳۸ هزار محموله و در ۶۰ روز ۶۸۲هزار تن گندم به ارزش ۱۰هزار و ۳۳۶ هزار میلیارد تومان تحویل مراکز خرید شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: روزانه ۱۱ هزار و ۳۸۳ تن گندم طی ۲هزار و ۳۰۰محموله به مراکز خرید تحویل شده است و از این میزان به طور متوسط روزانه هزار و ۱۰۶تن معادل ۲۷هزار و ۶۵۰ کیسه آرد تولید و به پیمانکار جهت تحویل به نانوایی‌ها استان در ۲۰شهرستان تحویل شده است.

وی افزود: جهت افزایش کیفیت آرد استان ۶۷ هزار تن گندم کیفی نیز جهت اختلاط از بنادر به استان حمل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • مدیران نگران چه هستند؟
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت